Stránka 3 z 5

Napsal: 03 zář 2017, 15:24
od Kvicala_r
Proto sem nakonec skončil u hotových kabelů, protože materiál samotný (ve velkoobchodních cenách) byl cenově srovantelný..
Mrkni po kleštích na obalované elektrody.
Pokud Ti nebude Překážet jejich izolace, bude to rozhodně lepší volba, která JE ROBUSTNÍ. Třeba najdeš provedení, které se Ti bude líbit..

Napsal: 03 zář 2017, 15:31
od doktor365

Napsal: 03 zář 2017, 15:41
od BigSandy
http://www.naradi-rh.cz/svorka-cerna-pr ... 800-1200-a

Ty vypadají docela rozumně a za slušnou cenu.
Jen těch 140 kč za dopravu :cry: když 4 kusy mně vyjdou na necelých 170 kč.
Zitra objedu velkoobchody.

Napsal: 03 zář 2017, 16:01
od kutilmil
To je všetko šmejd. Ak chceš normálne štartovacie káble tak choď do zváracích potrieb tam kúp kábel ako palec a kostrové kliešte aspoň na 250A a budeš mať káble stopercentné. Tie kliešte použi ale kostrové nie zváracie na držanie elektródy.

Napsal: 03 zář 2017, 16:13
od BigSandy
Ta dobra duše co mně nedávno zachránila, měla kabl z teska a já nakop auto na poprvé.
Vozit sebou 2 X 3 metry kablu jak palec :ass:

Napsal: 03 zář 2017, 16:40
od MetalGod
Jo. A v zimě Ti zamrzne vybitá baterie, to pak budeš mít kabely z Tesca leda tak na ohřívání kafe, pokud je omotáš kolem hrnku, ten zavíčkuješ a zacpeš si nos, abys necejtil smrad pálícího se PVC.

Napsal: 03 zář 2017, 16:50
od BigSandy
Za 35 let se mi nestalo že bych potřeboval kable.
Byla to kravina me ženy.
Čekala před barákem na kámošku a nechala svitit světla.

Všichni výrobcí se předhánějí aby měli co nejdokonalejší auta, ale aby ji to na palubovce napsalo "Ty krávo, vypni světla, nebo se nerozjedeš, to ne" :D

Napsal: 03 zář 2017, 16:56
od Michal22
Kdysi došel bývalý kolega, že nemůže nastartovat svého Fiata ve špině. Tak jsem s dalším kolegou a jeho Hondou zajeli k tomu chcíplému Fiatu, připojili jsme jedny superhyperkabely, nic, starter ani neotočil.
Tak jsme dali paralelně další superhyperkabely, startét už měl alespoň snahu točit. Nakonec jsem ještě já vytáhl svoje tehdejší kabely, dali jsme teda troje kabely paralelně, potom teprve ten Fiat začal slušně točit a šel nastartovat.

Napsal: 03 zář 2017, 17:13
od kutilmil
Proto tu radím: svárecí kabely jako palec kostrové klešte a šroubovací očka.

Napsal: 03 zář 2017, 17:34
od gepard
No používat kleště pro svařování na startovací kabely mě již přijde jako sado-maso. Pěkný srovnání kabelů je ještě zde. Problém při koupi startovacích kabelů je v tom, že je minimální šance na ověření průřezu (i materiálu) použitých vodičů. Dalo by se i říci, že šance je nulová. Většinou si člověk naběhne na jejich pěkný obrázky na obalech a na deklarovaná čísla o proudu ... 600A, 800A atd. Ano, ve skutečnosti to zvládnou přenést ten proud, ale při úbytku např. 2 V (a víc!) a je vystaráno... Ten jejich skutečný průřez a k tomu i např. hliník!!! No jsem čuměl jak tatar. Asi nejlepší a nejjistější je opravdu vlastní výroba. Ale kvalita něco stojí. Kabely EPROFLEX (H01N2-D) s gumovým pláštěm - skut. průřez 16, či 25mm² - 8 m celkem (do 800,- Kč) + kvalitnější svorky (viz. odkaz doktor365) na těch 500, či 850 A (850A zde, zde) ... a jsme někde přes 2kKč. Ale zato je pak k dispozici startovací kabel, který zvládne nahodit asi cokoliv. :lol:

Napsal: 03 zář 2017, 17:42
od kutilmil
No možná to je sádlo máslo ale zato 1000 percentná funkčnosť. A tá izolácia na kliešťach naozaj chýba ale na druhú stranu pokial človek nevie o čom to celé je, tak by radšej štartovacie káble nemal ani používať.

Napsal: 03 zář 2017, 17:58
od JiriTom
Naprostá většina laiků si koupí "nějaký" kabel a když je v nouzi, tak ho "nějak" použije a ve většině případů nastartuje. A jede koupit nový akumulátor nebo zajede do servisu. Já sám kabel nevozím a kdyby mě někdo se zbastleným kabelem požádal o připojení, hodně bych se rozmýšlel, zda to dovolím... :)

Napsal: 03 zář 2017, 18:41
od vrky
Do jedné autodopravy jsem dělal již několik sad startovacích kabelů. Délky 3,5 - 5m. Vždy používám kabel ke svářečce průřezu 25 - 35mm2. Je to měděný gumák, plasťák by v zimě popraskal. Kabel kupuji v prodejně s elektroinstalačním materiálem a kleště v mototechně. Docela překvapení prodejců když jsem chtěl 35m kabelů a v mototechně když jsem chtěl 12 sad kleští. Oboje bylo na objednávku. V sadě kleští jsou vždy jedny kleště červené a jedny černé, tak potřebuji dvě sady. Jen kabelové očka jsou z obyčejného plechu, já používám lisovací kabelové oka. Výhoda - nevýhoda je že musím k bývalému chlebodárci a půjčit ji kleště na kabelové oka. Sada vychází na 1000,- až 1500,- ale máte jistotu z čeho to je.

Napsal: 03 zář 2017, 18:47
od Nakadah
Snad předloni sem si koupil start kabely Filson, kleště to má celkem OK, průřez kabeků z hlavy nevím ale stačí to. Prozatím sem je použil 2x, jednou si otec vybil baterku skrze světla a pak sem zachraňoval párek hipsterů. Ti na mě udělali fakt dojem, mínus kabel cvaknuli na lakovaný kus karosérie, místo na blok motoru. Moc se divili že to nic nedělá.

Napsal: 15 zář 2017, 20:20
od foxrider
Moje výroba: 2x CYA 25mm2 délka 4m, 4x kleště KS315