Stránka 3 z 3

Napsal: 28 říj 2017, 18:37
od paycz
breta1 píše:To by mě zajímalo, co to je za automobilová cívka s odporem primáru 1R2
ikdyž jsem se díval na internetu tak tam byly cívky s odporem do 3ohm

Napsal: 28 říj 2017, 18:39
od JiriTom
paycz: Jedná se o střední odběr ze zdroje. Jinak celé zapojení vlastně simuluje zapojení cívky v autě, tranzistor představuje přerušovač a v okamžiku rozepnutí sepnutého tranzistoru se generuje impuls VN. Prodleva mezi jednotlivými impulzy je 1,37s - 1,33s - jak je uvedeno u článku. A po dobu sepnutí tranzistoru to bere na chvilku ty cca 5 A víc ... Proto jsem psal, že hodně záleží na tvrdosti zdroje napájení, ne na darmo to autor pohání akumulátorem.

Napsal: 28 říj 2017, 19:05
od EKKAR
breta1 píše:To by mě zajímalo, co to je za automobilová cívka s odporem primáru 1R2
Třeba z karbcovýho fáčka - ta starší, kulatá, stejnýho tvaru jako v šáde. Tu když připojíš k "běžnýmu" kontaktovýmu zapalku, tak všecko v momentě shoří - protože cívka je určená pro tranzistorový spínání. Klasická cívka z šáde má sériovej odpor kolem 4Ω a od roku tuším 1984 k ní bejval připojovanej odrušovací sériovej odpor s hodnotou okolo 2,5Ω, během startování zkratovávanej pomocným relátkem. Favorit měl od začátku elektronický zapalko se snímačem v rozdělovači, cívku spínal výkonovej trand, tak aby stačila pobrat dost energie během mezery mezi jiskrama, musela mít nižší ohmickej odpor. Vstřikovej favoš pak dostal zapaltrafo hranolovitýho tvaru od Bosche, přímo integrovaný i s výkonovým trandem do jedný kostky ...

Napsal: 29 říj 2017, 09:37
od breta1
Nevím proč, ale měl jsem nějak zafixované, že je řeč o klasické zapalovací cívce pro kladívkový přerušovač, alespoň ji tam vidím na foto z toho původního pramene, ta měla asi 4R.
Při použití takové cívky ve 4taktním 4válcovém motoru při 6000ot/min je doba mezi 2 jiskrami 5ms, kladívko je sepnuto asi 3ms pro sycení jádra, 2ms je odtrh a čas pro vznik a hoření jiskry.
Je proto nutné zkontrolovat dobu sepnutí tranzistoru, je zbytečné, aby byla delší než cca 3ms až 5ms, jiskra se nezvětší a jen zbytečně roste spotřeba proudu.
Když půjde o jinou cívku, bylo by dobré znát její parametry nebo odměřit časovou konstantu L/R, a tedy zjistit, jakou nejkratší dobu potřebuje k nasycení, aby výsledný odběr proudu byl co nejmenší.

Napsal: 29 říj 2017, 10:09
od JiriTom
Bohužel nebylo sděleno jakou tam má cívku a ani nic o dimenzaci zdroje, z kterého je to napájeno. Bez těchto základních údajů se opravdu můžeme jenom donekonečna domnívat, proč má malou energii VN... :D

Napsal: 29 říj 2017, 10:24
od paycz
mám sto chutí vzít pár kondíku a udělat nábojovou pumpu :?

Napsal: 29 říj 2017, 10:30
od JiriTom
Nějaký pořádný hrnec bych zkusil, je to skoro bez práce... :)

Napsal: 29 říj 2017, 10:33
od paycz
JiriTom píše:Nějaký pořádný hrnec bych zkusil, je to skoro bez práce... :)
ten si dám možná na hlavu místo helmy :lol: :roll:

ještě mě napadlo vzít trafo a přivést na sekundár 230 v ale nevím jak by to bylo s pevností laku nebo co to je
ještě jsem našel transformátor z mikrovlné trouby :D

Napsal: 29 říj 2017, 12:34
od BOBOBO
Inu v praxi se nyní Karel orientuje . Zapalovací je v tomto případě na dvě věci . Prostě ty J nedá . Kdo tomu nerozumí , bude , jak napsáno , již dříve 1000x zbytečně blbnout .

Napsal: 29 říj 2017, 12:39
od JiriTom
bobobo: Tvému sdělení nerozumím. Šlo by to nějak lidsky dekódovat do normálu ?

Napsal: 29 říj 2017, 12:42
od paycz
mám MOT mikrovlnky primární vinutí má 1.3Ohm a sekundár 84Ohm když dám před sekundární vinutí odpor 70K tak vstupní výkon bude 0.75W a výstupní napětí bude 2100V s výkonem +/- 0.75 W ?

Napsal: 29 říj 2017, 13:04
od JiriTom
Aby mělo smysl dál něco řešit, uveď jasně jakou VN cívku tam nyní máš a jak je zapojený a dimensovaný zdroj používaný k napájení ? Jinak je další dabata k ničemu... :roll:

Napsal: 29 říj 2017, 13:48
od breta1
Ani po 3 stránkách jsme se nic o té cívce nedozvěděli.
Možná ta prasata by věděla o té cívce více.