Elektroměr

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

Pak OKAMŽITĚ REKLAMOVAT - jako poruchu. Oni samozřejmě nepřijedou ihned, ale nahlášený pomocí telefonátu na poruchovou linku 800 850 860 to můžete mít ještě dnes - jako poruchu s požadavkem k vyřešení. Čím dýl to budete odkládat, tím víc bude moct ČEZ nebo kdo vám dodává elektriku rajtovat na faktu, že reklamovaná závada se nemá dalším používáním zhoršovat a že jste to měli hlásit okamžitě, jakmile vám bylo něco podezřelý. Prostě už na nic nečekat a začít jednat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#32 Příspěvek od Artaban001 »

Pokud ten vařič má 3KW a běží hodinu, tak je to v pořádku, že udělá 3KWh.
Tady s tím ale nic neuděláš. Okamžitě to zečnite řešit z dodavatelem. Mám pocit, že vyfakturovanou spotřebu budete muset zaplatit. V případě prokázáni vady elektroměru se pak neoprávněně vybraná částka (snad) vrací.
orientační testy máš popsaný výše, na ostatní volej poruchovou službu ("mám podezření na špatnou funkci elektroměru"), nebo infolinku. Bohužel víc Ti tady nikdo nedokáže pomoct. Manipulovat z elektroměrem smí pouze pracovník rozvodnýho podniku. nevím jak u vás, ale tady je elektroměr navíc v zapečetěné zóne rozváděče, takže se musí nechat rozplombovat i kryt který zakrývá až na průzor celý elektroměr.
Pokud možno komunikuj písemně a doporučeným psaním, pokud by se neměli k rychlé odezvě.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#33 Příspěvek od Celeron »

U vás to funguje nějak divně. Já zavolám na ČEZ poruchovku, nahlásím telefonem problém s elektroměrovým rozvaděčem, majitele a svý ičo a baba dá rovnou termín kdy to přijedou znova zaplombovat. Urvu plomby masky RE a problém vyřeším. Pozor, ne plomby krytu svorkovnice elektroměru! Naposled minulý týden. Nikdy s tím nebyl žádnej následnej administrativní problém.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#34 Příspěvek od kbulda »

Podle té faktury je průměrná spotřeba za poslední 3 roky 4,2 kWh / den .
Nezměnila se nějak za poslední dobu skladba spotřebičů ? Nepřibylo něco nového ? Třeba boiler, sporák,trouba,přímotop ? Nezvětšil se počet obyvatel v domě ?

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#35 Příspěvek od Achab »

to Celeron: u E-Onu je to stejně, stačí nahlásit termín odplombování od-do a kdy bude možné zařízení znovu zaplombovat. Běžná oprava poruchy není problém. Pokud ovšem jde o větší úpravy, nebo zásah vyvolá změnu smluvních podmínek, vyžadují následně revizi. Ale i to jde obejít...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#36 Příspěvek od EKKAR »

kbulda píše:Podle té faktury je průměrná spotřeba za poslední 3 roky 4,2 kWh / den .
Nezměnila se nějak za poslední dobu skladba spotřebičů ? Nepřibylo něco nového ? Třeba boiler, sporák,trouba,přímotop ? Nezvětšil se počet obyvatel v domě ?
Jenže to by ty spálený kila vaty nezačaly divoce naskakovat současně s výměnou elměru z původního indukčního "s kotoučkem" za digitální, ale současně s pořízením nějakýho toho novýho spotřebiče ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#37 Příspěvek od Achab »

Taky je výše zmíněná možnost poruchy v instalaci, zvýšený odběr se zpravidla odhalí až po fakturaci, nebo podobnou náhodnou kontrolou jako zde. V průběhu fakturačního období si toho nikdo nevšimne. Svody na bakelitových svorkovnicích, provlhlé krabice a vedení se svodem do zdi apod jsou častá příčina nevysvětlitelného nárustu odběru. Můžu jmenovat řadu příkladů, chodil jsem tyto závady zjišťovat. Indukční elektroměry nebyly v případě podobných stížností na vině téměř nikdy. U digitálních je větší pravděpodobnost poruchy, ale u nového by to musela být mimořádná náhoda.

Dodavatel v případě důvodných pochybností maximálně vymění elektroměr a dál se s tím nebude zabývat. Pokud zvýšený odběr způsobuje závada vnitřní instalace, je to záležitost odběratele.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#38 Příspěvek od Artaban001 »

Achab:
Dá se to tak udělat - už jsem se stím taky potýkal. Jenomže tady je to irelevantní. Tazatel potřebuje reklamovat elektroměr a jelikož není uvedeno jinak, považuji jej jako elektrolaika (rozuměj osobu bez elektrovzdělání) tudíž jsem radil i pro případné další stejně "postižené" osoby, jak si mohou ověřit své pochybnosti. Zkušený pracovník by našel výstupní "fáze" a změřil je klešťákem. A pokud to konstrukce rozvaděče dovoluje, tak i bez rozpečetění elektoměrový části (hlavní jistič + elektoměr). Kupříkladu tady by to šlo i na HDS-ce

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#39 Příspěvek od sinclair »

Achab-e, ale svody na svorkovnicích, nebo třeba i narušenou izolací drátů v úplně mokré zdi by nedokázaly bez vnějších následků spotřebovat řádově kilowatty příkonu a v relativně krátkém čase. To bych úplně vyloučil.

Já měl spíš na mysli fakt, jestli třeba byt nesousedí jednou zdí s druhým bytem apod. Řešil jsem totiž neúspěšně případ, co se táhl X let a kdy byli vychcaní sousedi připojení přes příčku do nějaké staré krabice bez dna, do které se náhodou zezadu nabourali při "stavebních úpravách".
A dělali to tak fikaně, že propojením na stejnou fázi fakticky zrušili odběr z jedné fáze na svém elektroměru, takže jim spotřeba klesla, ale nikoli moc nápadně.
Postiženým sousedům spotřeba vzrostla, ale taky nijak moc nápadně.
Řešit se to začalo až v momentu, kdy po pár letech faktického statu quo ve spotřebičích spotřeba začala zase mírně narůstat, přestože nic nového a výkonnějšího si nekoupili. Ani "odborná firma" na nic nepřišla, zřejmě neměli klešťák a v zřejmě v době kontroly nebyli sousedi doma a neměli nic zapnutý.
To naopak mírně dementní sousedi, díky své "snížené" spotřebě si dovolovali čím dál víc.
Přišlo se na to víceméně náhodou. Z krabice, kde bylo napíchnutí, díky velkému okamžitému odběru černochů, se začalo u postižených kouřit.
Ti zavolali na opravu normálního elektrikáře a zaznělo krom jiných dotazů i "na co máte tenhle žlutej drát, co tak divně vede dozadu? To je do vedlejšího pokoje?" A už to fičelo...
Celé mi to vyprávěl elektrikář, co to opravoval a přišel na to.

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#40 Příspěvek od elektrosvit »

Tady jde o rodinný dům, je to uvedeno na předchozí straně dole. Černý odběr by se projevil i na původním elektroměru, snad jen, kdyby si černoodběratel počkal, až u poškozených dojde k výměně, a zrovna se napíchl. To je ale dost nepravděpodobné.
Naposledy upravil(a) elektrosvit dne 09 lis 2017, 21:05, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#41 Příspěvek od sinclair »

Dispozice jsem si nevšiml, moje chyba.
Tady to opravdu nejvíc vypadá na vadnou rejži v elektroměru :-)

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#42 Příspěvek od Artaban001 »

(můj typ) Vypadá to na poruchu Hallu, co snímá proud v jedné fázi - jeho výstup dává info o vyšším porudu, než prochází.
Jinak mě napadá, jak by se mohla dočkat rychlé nápravy: Zavolat, že ji ten elektroměr neměří. A věřím, že ji ho přijedou vyměnit nejpozději ráno druhý den :-)

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#43 Příspěvek od Achab »

Poslední elektroměr co jsem měl taky měřil špatně sazbu VT, ale do mínusu. Naměřená spotřeba spadla až na třetinu. Protože mám většinu odběru v NT, nechal jsem to tři roky až do cejchu. Pokud se náhodou po výměně zjistí, že starý elektroměr byl vadný a měřil nižší spotřebu, není vhodné na tuto skutečnost dodavatele upozorňovat. Po delší době by mohli dopočítat doplatek průměrem od doby, kdy spotřeba výrazněji klesla.

Jinak je poměrně dost případů, kdy odběratel ani neví, že se v domě začal provozovat nějaký výkonnější spotřebič a najednou se doplácí. Například nájemník si pořídí přímotop nebo vařič, nebo něco provozuje i jiný člen rodiny - mládežnictvo ve svém kutlochu, důchodci "na výměnku" apod. Zde byly taky zmíněné dva byty.

to sinclair: je to tak, u různých svodů je většinou menší okamžitý odběr, nasčítá se až za delší čas. I když jsem viděl případ, kdy teklo z okapu přímo do rozvodné krabice 3×400V. Za deště natočili jako by jelo topení. Závada vydržela asi dva roky až do úplného vyhoření krabice, k tvrdému zkratu ovšem nedošlo. Dva nezávisle na sobě přivolaní elektrikáři nic nezjistili. Tak se vyměnil elektroměr - po roce opět doplatek několik tisíc. Celkem za dva roky ztráta přes 12 tisíc, a to byla v dané době kWh podstatně levnější. Přitom zjistit závadu zabralo i bez měření asi půl hodiny. :)

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#44 Příspěvek od p32 »

Nevím co se řeší. Prokazatelná nadměrná spotřeba za 3 dny je 5,7 x větší než obvyklá prokázaná za poslední 3 roky.
Okamžitě volat na dodavatele energie jako havarijní stav se zápisem spotřeby po výměně atd.

Uživatelský avatar
lucie
Příspěvky: 64
Registrován: 07 lis 2017, 01:00
Bydliště: Trutnovsko

#45 Příspěvek od lucie »

Děkuji za váš čas a zájem.Nic navíc se v domě nepřipojilo,vše zůstalo stejné.V sobotu to nějak vyzkoušíme odpojovat a snad se to vysvětlí.Jinak zavoláme na čez.
Děkuji

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“