Elektroměr
Moderátor: Moderátoři
Pak OKAMŽITĚ REKLAMOVAT - jako poruchu. Oni samozřejmě nepřijedou ihned, ale nahlášený pomocí telefonátu na poruchovou linku 800 850 860 to můžete mít ještě dnes - jako poruchu s požadavkem k vyřešení. Čím dýl to budete odkládat, tím víc bude moct ČEZ nebo kdo vám dodává elektriku rajtovat na faktu, že reklamovaná závada se nemá dalším používáním zhoršovat a že jste to měli hlásit okamžitě, jakmile vám bylo něco podezřelý. Prostě už na nic nečekat a začít jednat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Pokud ten vařič má 3KW a běží hodinu, tak je to v pořádku, že udělá 3KWh.
Tady s tím ale nic neuděláš. Okamžitě to zečnite řešit z dodavatelem. Mám pocit, že vyfakturovanou spotřebu budete muset zaplatit. V případě prokázáni vady elektroměru se pak neoprávněně vybraná částka (snad) vrací.
orientační testy máš popsaný výše, na ostatní volej poruchovou službu ("mám podezření na špatnou funkci elektroměru"), nebo infolinku. Bohužel víc Ti tady nikdo nedokáže pomoct. Manipulovat z elektroměrem smí pouze pracovník rozvodnýho podniku. nevím jak u vás, ale tady je elektroměr navíc v zapečetěné zóne rozváděče, takže se musí nechat rozplombovat i kryt který zakrývá až na průzor celý elektroměr.
Pokud možno komunikuj písemně a doporučeným psaním, pokud by se neměli k rychlé odezvě.
Tady s tím ale nic neuděláš. Okamžitě to zečnite řešit z dodavatelem. Mám pocit, že vyfakturovanou spotřebu budete muset zaplatit. V případě prokázáni vady elektroměru se pak neoprávněně vybraná částka (snad) vrací.
orientační testy máš popsaný výše, na ostatní volej poruchovou službu ("mám podezření na špatnou funkci elektroměru"), nebo infolinku. Bohužel víc Ti tady nikdo nedokáže pomoct. Manipulovat z elektroměrem smí pouze pracovník rozvodnýho podniku. nevím jak u vás, ale tady je elektroměr navíc v zapečetěné zóne rozváděče, takže se musí nechat rozplombovat i kryt který zakrývá až na průzor celý elektroměr.
Pokud možno komunikuj písemně a doporučeným psaním, pokud by se neměli k rychlé odezvě.
U vás to funguje nějak divně. Já zavolám na ČEZ poruchovku, nahlásím telefonem problém s elektroměrovým rozvaděčem, majitele a svý ičo a baba dá rovnou termín kdy to přijedou znova zaplombovat. Urvu plomby masky RE a problém vyřeším. Pozor, ne plomby krytu svorkovnice elektroměru! Naposled minulý týden. Nikdy s tím nebyl žádnej následnej administrativní problém.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Jenže to by ty spálený kila vaty nezačaly divoce naskakovat současně s výměnou elměru z původního indukčního "s kotoučkem" za digitální, ale současně s pořízením nějakýho toho novýho spotřebiče ...kbulda píše:Podle té faktury je průměrná spotřeba za poslední 3 roky 4,2 kWh / den .
Nezměnila se nějak za poslední dobu skladba spotřebičů ? Nepřibylo něco nového ? Třeba boiler, sporák,trouba,přímotop ? Nezvětšil se počet obyvatel v domě ?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Taky je výše zmíněná možnost poruchy v instalaci, zvýšený odběr se zpravidla odhalí až po fakturaci, nebo podobnou náhodnou kontrolou jako zde. V průběhu fakturačního období si toho nikdo nevšimne. Svody na bakelitových svorkovnicích, provlhlé krabice a vedení se svodem do zdi apod jsou častá příčina nevysvětlitelného nárustu odběru. Můžu jmenovat řadu příkladů, chodil jsem tyto závady zjišťovat. Indukční elektroměry nebyly v případě podobných stížností na vině téměř nikdy. U digitálních je větší pravděpodobnost poruchy, ale u nového by to musela být mimořádná náhoda.
Dodavatel v případě důvodných pochybností maximálně vymění elektroměr a dál se s tím nebude zabývat. Pokud zvýšený odběr způsobuje závada vnitřní instalace, je to záležitost odběratele.
Dodavatel v případě důvodných pochybností maximálně vymění elektroměr a dál se s tím nebude zabývat. Pokud zvýšený odběr způsobuje závada vnitřní instalace, je to záležitost odběratele.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Achab:
Dá se to tak udělat - už jsem se stím taky potýkal. Jenomže tady je to irelevantní. Tazatel potřebuje reklamovat elektroměr a jelikož není uvedeno jinak, považuji jej jako elektrolaika (rozuměj osobu bez elektrovzdělání) tudíž jsem radil i pro případné další stejně "postižené" osoby, jak si mohou ověřit své pochybnosti. Zkušený pracovník by našel výstupní "fáze" a změřil je klešťákem. A pokud to konstrukce rozvaděče dovoluje, tak i bez rozpečetění elektoměrový části (hlavní jistič + elektoměr). Kupříkladu tady by to šlo i na HDS-ce
Dá se to tak udělat - už jsem se stím taky potýkal. Jenomže tady je to irelevantní. Tazatel potřebuje reklamovat elektroměr a jelikož není uvedeno jinak, považuji jej jako elektrolaika (rozuměj osobu bez elektrovzdělání) tudíž jsem radil i pro případné další stejně "postižené" osoby, jak si mohou ověřit své pochybnosti. Zkušený pracovník by našel výstupní "fáze" a změřil je klešťákem. A pokud to konstrukce rozvaděče dovoluje, tak i bez rozpečetění elektoměrový části (hlavní jistič + elektoměr). Kupříkladu tady by to šlo i na HDS-ce
Achab-e, ale svody na svorkovnicích, nebo třeba i narušenou izolací drátů v úplně mokré zdi by nedokázaly bez vnějších následků spotřebovat řádově kilowatty příkonu a v relativně krátkém čase. To bych úplně vyloučil.
Já měl spíš na mysli fakt, jestli třeba byt nesousedí jednou zdí s druhým bytem apod. Řešil jsem totiž neúspěšně případ, co se táhl X let a kdy byli vychcaní sousedi připojení přes příčku do nějaké staré krabice bez dna, do které se náhodou zezadu nabourali při "stavebních úpravách".
A dělali to tak fikaně, že propojením na stejnou fázi fakticky zrušili odběr z jedné fáze na svém elektroměru, takže jim spotřeba klesla, ale nikoli moc nápadně.
Postiženým sousedům spotřeba vzrostla, ale taky nijak moc nápadně.
Řešit se to začalo až v momentu, kdy po pár letech faktického statu quo ve spotřebičích spotřeba začala zase mírně narůstat, přestože nic nového a výkonnějšího si nekoupili. Ani "odborná firma" na nic nepřišla, zřejmě neměli klešťák a v zřejmě v době kontroly nebyli sousedi doma a neměli nic zapnutý.
To naopak mírně dementní sousedi, díky své "snížené" spotřebě si dovolovali čím dál víc.
Přišlo se na to víceméně náhodou. Z krabice, kde bylo napíchnutí, díky velkému okamžitému odběru černochů, se začalo u postižených kouřit.
Ti zavolali na opravu normálního elektrikáře a zaznělo krom jiných dotazů i "na co máte tenhle žlutej drát, co tak divně vede dozadu? To je do vedlejšího pokoje?" A už to fičelo...
Celé mi to vyprávěl elektrikář, co to opravoval a přišel na to.
Já měl spíš na mysli fakt, jestli třeba byt nesousedí jednou zdí s druhým bytem apod. Řešil jsem totiž neúspěšně případ, co se táhl X let a kdy byli vychcaní sousedi připojení přes příčku do nějaké staré krabice bez dna, do které se náhodou zezadu nabourali při "stavebních úpravách".
A dělali to tak fikaně, že propojením na stejnou fázi fakticky zrušili odběr z jedné fáze na svém elektroměru, takže jim spotřeba klesla, ale nikoli moc nápadně.
Postiženým sousedům spotřeba vzrostla, ale taky nijak moc nápadně.
Řešit se to začalo až v momentu, kdy po pár letech faktického statu quo ve spotřebičích spotřeba začala zase mírně narůstat, přestože nic nového a výkonnějšího si nekoupili. Ani "odborná firma" na nic nepřišla, zřejmě neměli klešťák a v zřejmě v době kontroly nebyli sousedi doma a neměli nic zapnutý.
To naopak mírně dementní sousedi, díky své "snížené" spotřebě si dovolovali čím dál víc.
Přišlo se na to víceméně náhodou. Z krabice, kde bylo napíchnutí, díky velkému okamžitému odběru černochů, se začalo u postižených kouřit.
Ti zavolali na opravu normálního elektrikáře a zaznělo krom jiných dotazů i "na co máte tenhle žlutej drát, co tak divně vede dozadu? To je do vedlejšího pokoje?" A už to fičelo...
Celé mi to vyprávěl elektrikář, co to opravoval a přišel na to.
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
Tady jde o rodinný dům, je to uvedeno na předchozí straně dole. Černý odběr by se projevil i na původním elektroměru, snad jen, kdyby si černoodběratel počkal, až u poškozených dojde k výměně, a zrovna se napíchl. To je ale dost nepravděpodobné.
Naposledy upravil(a) elektrosvit dne 09 lis 2017, 21:05, celkem upraveno 1 x.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Poslední elektroměr co jsem měl taky měřil špatně sazbu VT, ale do mínusu. Naměřená spotřeba spadla až na třetinu. Protože mám většinu odběru v NT, nechal jsem to tři roky až do cejchu. Pokud se náhodou po výměně zjistí, že starý elektroměr byl vadný a měřil nižší spotřebu, není vhodné na tuto skutečnost dodavatele upozorňovat. Po delší době by mohli dopočítat doplatek průměrem od doby, kdy spotřeba výrazněji klesla.
Jinak je poměrně dost případů, kdy odběratel ani neví, že se v domě začal provozovat nějaký výkonnější spotřebič a najednou se doplácí. Například nájemník si pořídí přímotop nebo vařič, nebo něco provozuje i jiný člen rodiny - mládežnictvo ve svém kutlochu, důchodci "na výměnku" apod. Zde byly taky zmíněné dva byty.
to sinclair: je to tak, u různých svodů je většinou menší okamžitý odběr, nasčítá se až za delší čas. I když jsem viděl případ, kdy teklo z okapu přímo do rozvodné krabice 3×400V. Za deště natočili jako by jelo topení. Závada vydržela asi dva roky až do úplného vyhoření krabice, k tvrdému zkratu ovšem nedošlo. Dva nezávisle na sobě přivolaní elektrikáři nic nezjistili. Tak se vyměnil elektroměr - po roce opět doplatek několik tisíc. Celkem za dva roky ztráta přes 12 tisíc, a to byla v dané době kWh podstatně levnější. Přitom zjistit závadu zabralo i bez měření asi půl hodiny.
Jinak je poměrně dost případů, kdy odběratel ani neví, že se v domě začal provozovat nějaký výkonnější spotřebič a najednou se doplácí. Například nájemník si pořídí přímotop nebo vařič, nebo něco provozuje i jiný člen rodiny - mládežnictvo ve svém kutlochu, důchodci "na výměnku" apod. Zde byly taky zmíněné dva byty.
to sinclair: je to tak, u různých svodů je většinou menší okamžitý odběr, nasčítá se až za delší čas. I když jsem viděl případ, kdy teklo z okapu přímo do rozvodné krabice 3×400V. Za deště natočili jako by jelo topení. Závada vydržela asi dva roky až do úplného vyhoření krabice, k tvrdému zkratu ovšem nedošlo. Dva nezávisle na sobě přivolaní elektrikáři nic nezjistili. Tak se vyměnil elektroměr - po roce opět doplatek několik tisíc. Celkem za dva roky ztráta přes 12 tisíc, a to byla v dané době kWh podstatně levnější. Přitom zjistit závadu zabralo i bez měření asi půl hodiny.