![Cry :cry:](./images/smilies/icon_crying.gif)
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_crying.gif)
Moderátor: Moderátoři
Ano, jistě, při 7A je žárovka 2 hodiny tmavá a až proud klesne na 5A, tak svítí naplno. No vidím, že jsem skutečně narazil...sinclair píše:...bylo vlákno 12V/60W H4 Narva prakticky tmavé, do akumulátoru přes ni švihalo přes sedm ampér a začala se pomalu žhavit až po asi dvou hodinách. Přestože ta samá, ale plně rozsvícená žárovka bere při svém napětí ampérů jen pět...
Ikdyby se jednalo o střední a nikoliv efektivní hodnotu, jsou tvoje tvrzení (nebo úvahy) o 7A proudu seriovou kombinací tmavé H4 (12V!) s 6V akumulátorem napájených zdrojem 9V (naprázdno) z říše fantasy. Nebyla to třeba nějaká tunelka?:Dsinclair píše:...Napětí na ní bylo ±minimální, neboť nabíječka přeplá na 6V má naprázdno asi tak 9V, víc ne...
Jo - protože jsme se oba dva v praxi setkali s tím, o čem tady píšem. A i když to na první pohled vyzerá paradoxně až nesmyslně, je to reálný chování určitý skupiny žárovek. Stačí si jen uvědomit, jak vysokou špičku proudu odebírají tyhle nízkonapěťový heligóny při zapnutí "natvrdo" ke tvrdýmu zdroji napětí, jakým je třeba olověnej akumulátor V ROLI ZDROJE. V reálu je to klidně i 400-500% nominálního odběru - takže se nepokoušej tvrdit, že tím vláknem takovej proud téct nemůže.masar píše:O VA charakteristiku se po celou dobu téhle "diskuse" opíráš ty a sinclair....
Ty máš, Bořku, zrovna co žvanit o něčí umanutosti a zaťatosti. Se až divím, že tě hanba nefackuje...BOBOBO píše:Kdysi jsem si myslel, jednotka zaťatosti je jeden ... , ale není , budu to muset revidovat na 1 EKKAR -¹.
Že si to nenechá na škodaforum .