Problém s emisemi VW up!

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
krutor
Příspěvky: 374
Registrován: 13 dub 2007, 02:00

#31 Příspěvek od krutor »

Motory 1.0 MPI 44 a 55 kW jsou totožné, je to jak píše Ekkar uškrcený softwarově. Já si to nechal "chipnout" ne hlavně kvůli výšším kW, ale kvůli tomu, že:
1) V origo softu je při volnoběhu stále mírně otevřená škrtící klapka a při řazení hodně pomalu padají otáčky, soft od Cimbu klapku na volnoběh zavírá a otáčky při řacení padají rychleji.
2) Origo soft táhne do cca 4700 ot./min., soft od Cimbu až do maxima (cca 6500 ot./min.).

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#32 Příspěvek od Standa99 »

A proto jsem se ptal, jakou máš jistotu, že to před čipem bylo v pořádku a že se to tím nedodrbalo?
Nad těch 6tis. ot/min. to bude žrát tak 16-18 l/100 (hlavně že šetříš tím rychlejším volnoběhem). Mezi 3-4tis., což je standard, to má výkon stejný. Pokud chceš bezpečně předjíždět, tak ti nepomůže ani tohle.
Přílohy
55kw.jpg
(35.09 KiB) Staženo 59 x
44kw.jpg
(34.2 KiB) Staženo 57 x
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#33 Příspěvek od rezis »

_luky_ píše:... Máš 4 roky staré auto a to již nevyhovuje dnešním požadavkům na emise.
V tom bych problém neviděl auto musí splňovat co deklaruje výrobce. Není to tak dávno co byl bratr s Puntem r.v. 97 na emisích a legálně prošel. Auto má najeto přes 240tis km. Nicméně jezdí dlouhé trasy, bratr ho nešetří a před emisemi vyměněna lambda a těsnění na výfuku.

Spíš bych viděl problém v úpravě SW. A vůbec jak auto s modifikovaným SW může projít přes STK?
A jste si jisti, že tam není ještě něco jiného? Např. u fiatu mají jiné motorizace jiný tlak čerpadla paliva aby rozprášil větší dávku paliva ve stejném čase.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#34 Příspěvek od TAKJAN »

Za klukama dojel známý, 2x ho vyhodili z emisí, nelze načíst. Octa, 2008 asi. Známý automechanik to dal do značkového servisu, kde dělal, ze známosti že se kouknou. Diagnóza-vadná řídící jednotka, 30kKč. Chlápek se naštval, v servisu jim vynadal, z čehož má radost ten automechanik, už tam nemá chodit. Ale mezitím sehnali jednoho guru, který se šklebil-nová jednotka, jo. Pět minut na PC, OK. Cena 1500,-, cena v pohodě akceptována. (Pro moje okolí servis UnO).

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#35 Příspěvek od Kremik »

Kdysi jsem jezdival s Fiatem Dabloo. Nebyl můj, předohraby si nekupuju, ale s tím Fiatem jsem jezdil pravidelněji. Byl v tom jakýsi vzněťák, myslím kolem 1.4, to už nevím. Bylo to takové lenivé auto. Trošku se probouzelo kolem 1k8, ale ani pak to nebylo nic živého. Každej prý že je to turbem, atd, prdlajs!
Když jsem s tím jel do prudkého kopce, od určitého náklonu ožilo a s troškou fantasie se dá říct, že mě zatlačilo do sedadla! Přestože jsem s plynovým pedálem ani nehnul, stoupání se ještě zvedalo, rychlost auta vzrostla. Jakmile stoupání začalo klesat, auto zase náhle zvadlo. I kdybych prošláp plyn až na podlahu - nic, prostě už zase jelo zdechle. Aby se to stalo, kopec musel být prudký, většina kopců byla bez tohoto efektu. To auto bylo nové. Jak někdo za něco takového může dát peníze, to prostě nechápu.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#36 Příspěvek od rezis »

Možná to nevíš, ale Fiaťácký motor 1.2 je mezi 10 nejspolehlivějšími motory....
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#37 Příspěvek od TAKJAN »

Kámošovi jsem dával do starého, ale fakt starýho mergla autoradio. Byl to první dýzl a asi 40kW. Myslel jsem, že k nám do kopečka nevyjedu. Ale jezdí dodnes.

Uživatelský avatar
dj_rizek
Příspěvky: 711
Registrován: 07 dub 2005, 02:00
Bydliště: blízko Třeboně

#38 Příspěvek od dj_rizek »

A je někomu znám důvod proč by motor 55kw měl projít na hodnoty 44kw?Mě to na druhou stranu připadá logický.
Mělo se pro zajímavost zkontrolovat jestli náhodou po zadání 55kw nejsou tabulkový hodnoty ty co to naměřilo.
Na emisích vybírá podle TP v PC typ motoru nebo jak to funguje?

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#39 Příspěvek od pepik9 »

Já věděl, že už jsem to někde viděl.

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#40 Příspěvek od Standa99 »

Zcela přesné, závodní auto pro neveřejné komunikace, prostě trhač asfaltu s výkonem, za který se aspoň polovina chlapů stydí :lol: Konečně jsem se dočkal odpovědi, před čipem to bylo O.K.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#41 Příspěvek od EKKAR »

Tam je důležitý, že Janda udělal ten soft "na závoďák mimo veřejný komunikace" výhradně na prání Světa Motorů na test stanic měření emisí - pochybuju, že by ho volně prodával, protože to by se mu lidi začali vracet, že jim nahrál špatnej soft, se kterým se nedá projít STK - on naopak tvrdí, že jeho produkční soft je legální, protože emise nezhoršuje. Nikde není řečený, že "Krutor" má ve svým "cígu" nahranej zrovna ten soft, speciálně navrženej na to "aby nesplňoval". A k těm protokolům z emisního měření - hladiny škodlivin uvolňovanejch motorama vůbec nezáležej na typu motoru, protože ty hladiny v % složek ve vejfukovejch plynech určuje norma €uroX, kterou ten konkrétní typ plní od výroby - takže hladiny pro auta plnící €uro4 musejí bejt pro všecky stejný, stejně tak pro €uro5 nebo €uro6 - a TO SE PRÁVĚ VYBÍRÁ TÍM ZADÁVÁNÍM TYPU MOTORU A JEHO VÝROBNÍHO KÓDU - aby mašina na měření věděla, jak vysoký hodnoty má akceptovat. Pokud má Krutor v ŘJ nahranej soft pro 55kW verzi motoru se stejnou ekoteroristickou normou €uro, jakou plnil jako 44kW, pak zadaný hodnoty musejí bejt stejný - a to, že motor požadavek aktuálně neplní není softem, ale jinou, například mechanickou závadou.

Já bych přestal mlátit prázdnou slámu zbytečnou debatou, vzal bych auto na DŮKLADNOU prohlídku - svíce, zapalovací cívky, všecky těsnění v motoru a v hlavě zvlášť, celý sání překontrolovat na falešnej vzduch, vejfuk taky - a kdybych žádnou závadu nenašel, pak teprve bych se díval po softwaru. A to že bych nejdřív zazálohoval tu Jandovu verzi, nahrál bych do motoru origo tovární soft pro 44kW, udělal jednu "lekci italský údržby" (protáhnout na plnej knedlík 15 minut po dálnici nebo na dvojku proti kopci) - a pak bych ty emise nechal změřit znovu. A hin by sa hukázalo, hde je zakopané pes ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#42 Příspěvek od p32 »

V každém případě je čipování jen využití až maxima hodnot motoru. Proč asi výrobce stáhnul tyto hodnoty na hodnoty vyhovující předpisům. U nafťáků se můžete např. i dočíst o tom, že už po pár letech nemusejí prolézt teď novým měřením emisí.

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#43 Příspěvek od Standa99 »

@EKKAR: A co tam teda má nahrané, když neprošel emisema? Tu neškodnou verzi z 55 kW? Hold si někdo experimentuje a zkouší, kam až to jde vyhnat na úkor platících a všemu věřících.
U pátého řádku už dávej aspoň tři tečky, stejně ty litanie dál nikdo nečte.
Naposledy upravil(a) Standa99 dne 18 led 2018, 08:19, celkem upraveno 1 x.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#44 Příspěvek od Nakadah »

Výrobce to rozdělil na dvě výkonové varianty proto, aby mohl dva modely trochu cenově rozlišit. Někomu stačí 44kW a má pak pocit že ušetřil.

Ten motor má elektronický plyn a variabilní časování ventilů - stačí upravit SW a pink z 55kW je jenom 44kW.

Uživatelský avatar
dudo02
Příspěvky: 981
Registrován: 27 úno 2007, 01:00

#45 Příspěvek od dudo02 »

Standa99 píše:@EKKAR:
U pátého řádku už dávej aspoň tři tečky, stejně ty litanie dál nikdo nečte.
Ja to čítam.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“