Uvědomte si, že při výpadku celé linky se všecky hodiny, připojené na té porouchané lince zastavily na stejném čase!
Tak po odstranění zkratu či závady a po výměně pojistek stačilo kiprem a podle kontrolního budíku doklepat celou linku naráz na stejný čas s ostatními. Copak jste maďaři ???
Na ústředně Elektročasu žádný "automatický rychloposuv" nebyl, jen centrální. Jako první se přestavily matky a potom centrálním kiprem poblíž matek se přestavilo všech 60 linek naráz, o hodinu dopředu, anebo o celý ciferník o hodinu zpět. Protože krokovat jde pouze dopředu, nikoli zpět.
Šlo to celkem rychle, za pár minut. Ale rachot to byl, jak v panelárně.
Ale furt hovno proti synchronní telefonní ústředně se čtvercáky, s 5.000 pobočkami a ve špičce, tedy první okolo deváté až půl desáté dopoledne a druhá pak okolo jedné až půl druhé odpoledne.
To byl hukot! A ty ampéry!
Starý strojek do el. hodin - netuším, čím je mám napájet...
Moderátor: Moderátoři
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Ano, při výpadku, nebo "stopce" by měly být všechny hodiny nastaveny stejně, ale některý strojek občas nepochytí pár impulsů, protože je už opotřebený, nebo si je nějaký exot ručně posune o pár minut napřed. Proto ta kontrola nastavení všech hodin.
Jinak si nepamatuju typ těch centrálních hodin. Byla to malá dřevěná skříňka s plošným spojem, kde bylo spousta TTL logiky a nějaký krystal. Pak se tam nacházel kontrolní strojek, který indikoval chod a sloužil jako pomůcka při používání centrálního seřizování, který se zapínalo ručně. Záloha chodu byla externí NiCd baterií (která se musela občas dolejvat destilkou)
Jinak si nepamatuju typ těch centrálních hodin. Byla to malá dřevěná skříňka s plošným spojem, kde bylo spousta TTL logiky a nějaký krystal. Pak se tam nacházel kontrolní strojek, který indikoval chod a sloužil jako pomůcka při používání centrálního seřizování, který se zapínalo ručně. Záloha chodu byla externí NiCd baterií (která se musela občas dolejvat destilkou)
- petula
- Příspěvky: 836
- Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
- Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
To je ale blbost. To se určitě rychle ujme, protože blbosti se ujímají ze všeho nejrychleji.sinclair píše:Většina hodin tohoto systému pracovala s napětím 24V.
Aby nebyla mýlka:
Pracuje to tak, že každou minutu musí do hodin přijít jedna polarita a hned vzápětí, o pár desítek ms druhá.
Tedy ne tak, že každou minutu přijde opačná polarita oproti předchozí minutě. Aby se strojek a navázaná ručka posunuly o minutu, musí v rozhodujícím okamžiku přijít polarity obě. Pravidlo je takové, že jako první přichází "kladná", tedy na označenou svorku hodin a vzápětí nato je linka přepólována. Čas připojení jedné a vzápětí opačné polarity k hodinám, má být kvůli delším linkám, nebo i podružným reléovým přenášečům kolem jedné sekundy.....
Je to jednodušší. Stačí přehazovat polaritu a mezi pulzy musel být u Pragotronských strojků odstup minimáolně 3 vteřiny.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Všechny tyto variace "pohonů" jsou obyč Lavetův motor. Aby krokoval, stačí mu "bipolární pulsy" s mezerou. V beznapěťovém stavu se magnet ustálí v "mezipoloze", od které se pootáčí stále stejným směrem při novém impulsu nové polarity (stejnou následující ignoruje). Kde nebyl na rotoru magnet, ale takový "křídlo", byl západkový mechanizmus, který to "křídlo" držel v mezipoloze, aby se mohlo pootáčet podobně, jako ten magnet. Tisíckrát menší variantu tohoto motorku se dá najít v jakkýkoliv ručkových hodinách s bateriovým napájením a s nápisem "quartz". akorát ty impulsy krokují na střídačku ze vteřinovým taktem. U plynule jdoucích o hodně rychleji.