Stránka 3 z 5

Napsal: 16 říj 2006, 11:31
od ZdenekHQ
IMHO nebylo by od věci se na tu palubní síť (nikoliv až na výslednou nahrávku) podívat spektrákem, jestli jsou tam nějaké body ve spektru, které by se potom daly odfiltrovat třeba LC obvodem (což sice nenahradí DSP, ale na první pokusy to třeba stačí) . Prostě se na to dívat tak, že když připojíš sluchátka na anténu, taky neslyšíš hrát rádio...

Napsal: 16 říj 2006, 12:21
od Sendyx
Jenže to bude kus od kusu auta jiné a proměnné s otáčkama... to už je 100x spolehlivější čidlo vibrací na blok motoru + filtr

Napsal: 16 říj 2006, 15:54
od misumi
bylo by moc hezounké vědět jak to dělá ten ATAL.Telefonoval jsem tam, ale spíš tahali informace oni ze mně než já z nich.O nějakém schémátku ani prd

Napsal: 16 říj 2006, 20:29
od ViPali
Ak som dobre rozumel, tak rozbehneš auto na voľnobeh, potom zošľapneš plyn a budeš merať čas za aký dosiahzne maximálne otáčky. Z toho vypočítaš výkon motora.
Pri benzíne vieš merať iskry, pri nafte máš problémy.
Podľa Hilla ťažko zmeriaš pulzy na batérii ... no ale Hill uvažoval o ideálnej batérii - v ktorom aute asi je? Takže to spektrum 200mV je asi reálne.
Riešil by som to:
Oddelením striedavej zložky z 12V cez kondenzátor, na záťažový odpor 100 - 500Ohm.
Cez pásmovu priepusť 3. radu 500Hz, na komparátor a derivačný člen.
Ihly nahráš a ďalej spracuješ.

Napsal: 17 říj 2006, 08:56
od misumi
páš 100%pravdu.Toto zapojení jsem uělal,bohužel mi to neumí kreslit a namohu ho sem zatím dát k prohlídnutí,ale snad večer až přijde domů mladej tak to provede.Akorát jako filtr jsem použil integrační člen sločený c=m1 ar=10k to celé2krát.Asi je to špatně protože,když to nastavím při 800ot tak to nechodí při4000ot.

Napsal: 17 říj 2006, 12:17
od misumi
http://www.fanclub-do.net\phpBB2\images\Foto\image%2027.jpg
http://www.fanclub-do.net\phpBB2\images\Foto\image%2026.jpg
Zde jsou ty slíbené odrázky

Napsal: 17 říj 2006, 12:27
od misumi
musi se to podtrhnout celé,jinak to nefunguje.Já to meumím.

Napsal: 17 říj 2006, 13:59
od ZdenekHQ

Napsal: 17 říj 2006, 14:47
od misumi
moc děkuji ale já se asi už nepolepším

Napsal: 17 říj 2006, 15:16
od Sendyx
jaké je časové měřítko ?

Napsal: 17 říj 2006, 15:51
od misumi
nevím .Je to nahraté na kazeták a přez telefon do kompu.Voldoběh dízl 800ot za min.Kmitočet asi27hz

Napsal: 17 říj 2006, 16:27
od rezis
pockej u dieselu nedostanes vstriky ale jedine alternator a ten bude daleko vys nez 27Hz nebo jak muze mechanicke cerpadlo delat bordel? Jinak jestli bude o vikendu tepleji tak vemu ven osiloskop a co uvidim to sem dam :wink:

Napsal: 17 říj 2006, 19:03
od misumi
to REZIS:Před kompresí o po výbuchu se změní prudce rychlost otáčení.Vstřik.čerpadlo to samozřejmě neovlivní.Tyto devijace se potom zesílí zbaví zbytečného bordelu a detekují.Na STK,když to nejde vyčíst,tak musíš rosvítit světla,aby byl odběr altík se asi víc prohne a začne generovat.Nezáleží ani na poměru řemenic.Skrátka je to bomba věc.Jen kdyby mi to chodilo jak jim.

Napsal: 17 říj 2006, 19:13
od Sendyx
No tak to chce posbírat analyzátorem spoustu dat ze spousty vozů, udělat analýzu podkladů, navrhnout jednoduchý hw asi s nějakým rychlým AD (rozhodně to bude muset stíhat nejméně desítky kHz), k tomu nějaký algoritmus adaptivní filtrace, pak to zadrátovat a je to hotovo :D

Napsal: 17 říj 2006, 23:11
od ViPali
Môj ideový návrh je asi takýto:

Obrázek

Kondenzátorom oddeliť striedavú zložku, ktorá ide na záťažový odpor rádove 100 Ohm. Ide o to, že na jednosmernej zložke je nasuperponovaná striedavá zložka z alternátora a množstvo signálu z "iných" zdrojov. Predpokladám, že alternátor je tvrdý zdroj a odpor 100 Ohm ho nezatlmí, rušivé spektrum pochádza z mäkkých zdrojov a 100 Ohm ho vyskratuje. Za tým nasleduje integrátor (dolná priepusť), ktorého hraničná frekvencia je málo vyššia ako najvyšší kmitočet. Komprátor a integrátor len upravia výstupný signál.
Program vypočítava strmosť krivky df/dt z čoho počíta vlastnosti motora, takže vôbec nezávisí od spekra frekvencie ... ide o lineárne funkcie, kde jedinou premennou sú frekvencia a čas. Všetko ostatné sú konštanty, ktoré sa vložia do vzorcov.
Môj názor je, že by to malo fungovať.