Stránka 3 z 6

Napsal: 07 zář 2018, 11:02
od TAKJAN
Nepřehání se to trochu? DME spíná spoustu indukčností a vydrží to všechno. Zapalovací cívky, vstřiky, ventily, malé motorky.....

Napsal: 07 zář 2018, 11:51
od tomasjedno
Nakadah píše:Před lety jsem nastartoval auto s připojenou modelářskou nabíječkou CellPro10S, nová nabíječka v podstatě. Tak se z ní zakouřilo ...
To nemuselo být přepětím. Při startování šla v podstatě do zkratu - odpravil jsem takhle kdysi dvě pojistky v nabíječce, než mi to došlo :D

Napsal: 07 zář 2018, 19:47
od Kvicala_r
Ty specifikace jsou mezi jednotlivými výrobci aut podobné. Můžeš blbnout týden s osciloskopem, ale na těch speckách dělal Ford třeba 30 let. Myslíš, že máš vybavení a znalosti na podobné úrovni? Dělej jak chceš a objevuj objevené... nakonec je to lepší, než lejt v hospodě. Pokud máš obavu z energie, nacpi tam MOV (metal oxid varistor), ten snese větší energie.. Jestli se bojíš napětí 20V - je to reálné... výrobci aut počítají i s tím, že tam někdo připojí systém náklaďáku, proto je dobry si hlídat mez povoleného napájení věcí na ráně a mít tam cca 35-40V (to je nakonec taky hodnota fakt omezená tím cca 30V transilem..)

Napsal: 08 zář 2018, 10:52
od sinclair
Pokud je to pro palubní síť 12V, pak tedy dostatečně rychlý i výkonný 17V transil a před ním jen tavná pojistka. V čem je problém?
Žádné běžné zařízení přece není konstruovaný tak, aby vydrželo např. dvojnásobné přepětí neomezeně dlouho.

Pokud to při náhodném připojení na 24V, namísto jmenovitých 12V otevře dostatečně dimenzovaný 17V transil a ten vyrazí pojistku, pak je to takto v pořádku.
Zařízení pak může mít jakýkoli odběr, žádný sériový odpor tam být nemusí, jen ta správně dimenzovaná pojistka. A samozřejmě ten dostatečně výkonný/rychlý transil, aby těch pár ms vydržel, než se běžná pojistka přetaví.
Jiné ochrany v autech ani nejsou, nebo jsem je aspoň v těch pár ECU neviděl. Semtam diody či kombinace s varistory.

Takto překvapivě jednoduše byla/je jištěna i spousta armádních zařízení - jak proti tvrdému přepólování, tak proti tvrdému přepětí.
Pouze to vyrazí pojistku, ale nic víc se zařízení nestane.
Mělo by být dimenzované tak, že jisté přepětí má vydržet trvale.
Například na hranici povolené ztráty, ale pořád bezpečně funkčně.

Napsal: 08 zář 2018, 20:54
od Kvicala_r
sinclair píše:Žádné běžné zařízení přece není konstruovaný tak, aby vydrželo např. dvojnásobné přepětí neomezeně dlouho.
V segmentu, který celkem znám to je takto definováno celkem standardně (třeba i s omezením funkčnosti). VW má specku až 27V po definovanou dobu bez poruchy (60 sec) ve 12V systému. To už je trochu schizofrenie, ale má to být spíš dokreslení těch hodnot transilů, které jsou v souladu právě s takovými specifikacemi.

Napsal: 15 zář 2018, 11:22
od mpcz
Děkuji, tak se zde objevila spousta názorů, teorií a odkazů. Bohužel nic z toho situaci neřeší v reálu. Už jen hodnota pojistky je vždy elegantně obejíta. Prosím tedy zastánce varianty s prostou pojistkou, kdyby se podělili o její hodnotu, pokud ji znají, při jmenovitém napětí 12V a transil 600W, 17V. Odběr zařízení cca do 30mA. Předem děkuji. mpcz, 15.9.2018

Napsal: 15 zář 2018, 13:01
od ZdenekHQ
Pomalou pojistku pod 100mA stejně běžně neseženeš. Možná 50mA ve skle, ale ty já nerad používám. Rychlá Ti bez filtru bude pravidelně odcházet. Řešení hrubou silou je sice hezký, ale jak vidíš, asi to není ono.

Nicméně, ty pojistky na malý proudy mívají docela solidní odpor, takže pokud transil zabere a pojistka to dokáže tepelně vyzářit, může se teoreticky chovat jako předřadný odpor. Pouze s tím, že se to nemá ráda a pak stejně časem chcípne.

Napsal: 17 zář 2018, 10:26
od mpcz
Tak to tady obvykle končí. Po dlouhých diskuzích a odkazech se hledané řešení málokdy najde. Škoda. Snad někdy v budoucnu. mpcz, 17/09/2018

Napsal: 17 zář 2018, 15:47
od ZdenekHQ
Jsi na omylu. Řešení je, ale prostě ho nechceš přijmout. Otevři si někdy autorádio.

Napsal: 17 zář 2018, 16:42
od PixelOrgy

Napsal: 17 zář 2018, 18:01
od zdenoeddie
V spolocnosti kde momentalne pracujem, sa drzime tohto

http://www.analog.com/jp/technical-arti ... ients.html

je to alfa a omega chovania sa ECU a jej prezitia. Skus to postudovat.

Napsal: 17 zář 2018, 18:51
od mpcz
ZdenekHQ píše:Jsi na omylu. Řešení je, ale prostě ho nechceš přijmout. Otevři si někdy autorádio.
Děkuji, zatím jsem nic konkrétního, na co bych mohl reagovat tady neviděl. Ale jsem připraven. mpcz, 17.9.2018

Napsal: 17 zář 2018, 19:55
od ZdenekHQ
Programátor by nadával. že se mu cyklí algoritmus.

:arrow: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... 073#975073

Napsal: 18 zář 2018, 13:24
od mpcz
Přesně tak, ale vždyť to nahoře i píši, že se neustále opakují nápady, které jsou pro tento případ evidentně nepoužitelné, vč. vysvětlení, proč. mpcz, 19.9.2018

Napsal: 18 zář 2018, 13:46
od ZdenekHQ
To znám z praxe. Všechny prověřené a funkční řešení jsou rovnou od stolu zamítnuty, načež následuje čekání na zázračné řešení a brblání, že nikdo už nic dalšího nenavrhne.

Hodně štěstí.