Lokálky, tramvaje, šaliny (odděleno)

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od ZdenekHQ »

Slovo "krndačka" - stejně jak slovo "socka" k nám přilítlo ze stejných končin. Ještě krásnější je "zkrndit" ve smyslu něco pos....
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#32 Příspěvek od Cowley »

To je ale kvuli te pani, co prijela s Babisem do Prahy stejnym vlakem :)

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od ZdenekHQ »

Ano, protože v Brně se ozvalo jen "nezastavujeme, máme zpoždění".
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#34 Příspěvek od EKKAR »

tomasjedno píše:
Hubert_79 píše:Taková pěkná T3 :) Ty už v pravidelném provozu jezdí jen na "retro" lince 23.
Zrovna včera jsem jednu potkal - ale nebyla to třiadváca, její trasu jsem minul. A nedávno jsem potkal jednu předělanou na cisternový vůz :D
...
Tzv. "mazačka" - https://slowtv.idnes.cz/prave-ted-mazac ... amvaj.aspx? na í-děsu mají z její jízdy i streamovaný video.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#35 Příspěvek od tomasjedno »

Jo, to byla ona. Ale ta cisterna je na kropení.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#36 Příspěvek od EKKAR »

Cisterna je jen druhá funkce. Primárně se jen mazalo, v zimě 2016/17 byla na rekonstrukci a na plošinu přidělali cisternu na zalívání veřejný zeleně. Kolem Vánoc 2017 jezdila po Práglu s interaktivně ovládaným vánočním stromkem na korbě - přístup byl zveřejněneh na tý stránce se streamem. Dá se tam najít i celá její historie, sériový číslo... tenhle konkrétní vůz byl používanej jako stavební pracovníma četama, pak stála s určením šrotiště, z odstavka ji vytáhli po tom nápadu učunit míň hluku mazáním kolejí speciálním lubrikantem, to ještě jezdila v klasice červeno-krémový "kamufláži". Tu suříkově oranžovou na ni nacákali až při tý předloňský rekonstrukci na cisternu ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ZVUK2000
Příspěvky: 3855
Registrován: 22 dub 2012, 02:00
Bydliště: Karvinsko

#37 Příspěvek od ZVUK2000 »

rnbw píše:Pridem X5-kou.
Prosím tě kde ještě jezdí tyto staré vykopávky?

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#38 Příspěvek od rnbw »

Ta fotka je stara, ale u nas ich este niekolko jazdi, hlavne cervenych:
https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/59/Karosa-B-741

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Hubert_79 »

V Bratislavě ještě jezdí Karosy řady 700? No pane jo :) To má ještě LIAZ motory... Mělo to ML637P se 189 kW.
U nás už sedmistovky nejezdí. Jen Citybusy, Karosy 9xx a Sory. To jsou pěkný pekáče.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#40 Příspěvek od konosuke »

Hube, za mého vojákování v Podbabě (P6) ještě městem couraly Ikarusy kloubáky a harmoniky (slovensky čabajka, nevím proč) ponejvíc modré, pamatuješ ?
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Hubert_79 »

Jsem rok výroby 1979, tak moc ne. Modrý byly na příměstský linky, hodně jezdily z Dejvic na Kladno. V Kladně jsme měli babičku, ale jezdili jsme vlakem, na nádraží jsme to měli blíž.
Městský byly červený, ty pamatuju. Ještě pamatuju z let cca 1985-89 ŠM 11. Stejně tak když jsme jezdili do Jizerek, tak ještě v roce 1988 na lince z Prahy do Jablonce pendlovaly ŠD 11. No a když přijela Karosa LC 735 nebo dokonce LC 736 (s lampičkami nad každou sedačkou), tak to byl svátek a jako malí jsme z toho měli radost.
No a ty Ikarusy - ony to nemusely být takový křápy; ty autobusy nebyly špatně vymyšlený. Jenže soudruzi šetřili a Ikarusy nebyly zrovna nejlevnější; tak se nakoupila nejlevnější konfigurace (čili nejslabší motor) a to mělo co dělat, když to supělo třeba z Hradčanské nahoru a pak ještě po třídě Pionýrů (nyní Patočkova) sněrem k Vypichu.
Jej, teď mi ale napadlo, dosteneme od Zdeňka za ucho, že jsme OT. Vlákno je přece o tramvajích.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#42 Příspěvek od rnbw »

Niektore tie nase Karosy uz nemali motory LIAZ, ale MAN a Renault. Robila sa na nich GO a prestavba na plyn v Zline.

Ikarusy u nas jazdili velmi dlho a ked prisli tieto Karosy, tak to bol luxus. Motor tichy, mal vykon, dobre kurenie.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Hubert_79 »

Jojo, pak jsem na to koukal. On i v posledních LC 736 byl motor Renault. Zároveň v prvních z řady 900 ještě byly Liazy.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#44 Příspěvek od EKKAR »

Čabajkánec měl jako motor licenční MAN s podobným problémem jakej měla pohonná jednotka u Avie-Saviemu = byla konstruovaná se spalovací komůrkou ve dnu pístu a optimalizovaná pro rotační vstřikovací pumpu BOSCH. Pokud se k tomu motoru našroubovalo pístkový vstřikovací čerpadlo jako byly Jikovy nebo podobný, tak ten motor křápal jak Slovák do vrat = průběh vstřiku a s tím spojenej vznět a průběh tlakový špičky byl úplně jinde. Navíc takhle zgarbenej motor pod vysokým zatížením produkoval úžasný množství sazí z nespálený nafty. Čabajky totiž vůbec nebyly postavený do našich podmínek krajiny prakticky bez rovin = naopak v Uhrách na placce lítaly jak hasačerti, kdežto tady přišel kopeček a chudák šofér čabajkánce s "rychlým" převodem v diferáku musel podřadit minimálně na dvojku a často i na jedničku a dávit motor pod plným plynem, protože jeho kombinace převodů mu jinou možnost jak vytáhnout uvnitř nasáčkovanejch cca 120-140 člověků do vršku nedávala ... Navíc právě pod tím plným plynem čabajkán připomínal spíš torpédoborec pokládající dýmovou clonu kolem flotily letadlovejch lodí - půl kiláku daleko za ním nebylo na krok vidět ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#45 Příspěvek od Celeron »

Pánové, to jste prd pamětníci. U nás jezdil ještě na začátku 90 let 🤐 na lince do HK "Rťák" s vlekem. :) Měla to být původní Škodovka 706 na začátku 80-tých let generálkovaná v Polsku na Jelcz 43. Vlek byl asi původní polskej Jelcz. Vrátili se k němu protože původní modrej kloubovej Ikarus řidič rozemlel na sra..u a nebyla náhrada.
To byl hroznej pomalochod, hlavně když byl i s vlekem plnej dělňasů do práce.

edit: teda to je cenzůra, hovorový slovo c.o.u.r.á.k pro autobus či vlak, kterej vymete každou vesnici je vymazáno jelikož to někdo považuje na sprostý slovo. :roll: :roll: :roll:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“