Stránka 3 z 5

Napsal: 15 zář 2018, 18:11
od ZdenekHQ
Slovo "krndačka" - stejně jak slovo "socka" k nám přilítlo ze stejných končin. Ještě krásnější je "zkrndit" ve smyslu něco pos....

Napsal: 15 zář 2018, 18:45
od Cowley
To je ale kvuli te pani, co prijela s Babisem do Prahy stejnym vlakem :)

Napsal: 15 zář 2018, 18:49
od ZdenekHQ
Ano, protože v Brně se ozvalo jen "nezastavujeme, máme zpoždění".

Napsal: 15 zář 2018, 21:54
od EKKAR
tomasjedno píše:
Hubert_79 píše:Taková pěkná T3 :) Ty už v pravidelném provozu jezdí jen na "retro" lince 23.
Zrovna včera jsem jednu potkal - ale nebyla to třiadváca, její trasu jsem minul. A nedávno jsem potkal jednu předělanou na cisternový vůz :D
...
Tzv. "mazačka" - https://slowtv.idnes.cz/prave-ted-mazac ... amvaj.aspx? na í-děsu mají z její jízdy i streamovaný video.

Napsal: 15 zář 2018, 22:30
od tomasjedno
Jo, to byla ona. Ale ta cisterna je na kropení.

Napsal: 16 zář 2018, 00:51
od EKKAR
Cisterna je jen druhá funkce. Primárně se jen mazalo, v zimě 2016/17 byla na rekonstrukci a na plošinu přidělali cisternu na zalívání veřejný zeleně. Kolem Vánoc 2017 jezdila po Práglu s interaktivně ovládaným vánočním stromkem na korbě - přístup byl zveřejněneh na tý stránce se streamem. Dá se tam najít i celá její historie, sériový číslo... tenhle konkrétní vůz byl používanej jako stavební pracovníma četama, pak stála s určením šrotiště, z odstavka ji vytáhli po tom nápadu učunit míň hluku mazáním kolejí speciálním lubrikantem, to ještě jezdila v klasice červeno-krémový "kamufláži". Tu suříkově oranžovou na ni nacákali až při tý předloňský rekonstrukci na cisternu ...

Napsal: 18 zář 2018, 15:57
od ZVUK2000
rnbw píše:Pridem X5-kou.
Prosím tě kde ještě jezdí tyto staré vykopávky?

Napsal: 18 zář 2018, 16:11
od rnbw
Ta fotka je stara, ale u nas ich este niekolko jazdi, hlavne cervenych:
https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/59/Karosa-B-741

Napsal: 18 zář 2018, 20:03
od Hubert_79
V Bratislavě ještě jezdí Karosy řady 700? No pane jo :) To má ještě LIAZ motory... Mělo to ML637P se 189 kW.
U nás už sedmistovky nejezdí. Jen Citybusy, Karosy 9xx a Sory. To jsou pěkný pekáče.

Napsal: 18 zář 2018, 20:13
od konosuke
Hube, za mého vojákování v Podbabě (P6) ještě městem couraly Ikarusy kloubáky a harmoniky (slovensky čabajka, nevím proč) ponejvíc modré, pamatuješ ?

Napsal: 18 zář 2018, 20:21
od Hubert_79
Jsem rok výroby 1979, tak moc ne. Modrý byly na příměstský linky, hodně jezdily z Dejvic na Kladno. V Kladně jsme měli babičku, ale jezdili jsme vlakem, na nádraží jsme to měli blíž.
Městský byly červený, ty pamatuju. Ještě pamatuju z let cca 1985-89 ŠM 11. Stejně tak když jsme jezdili do Jizerek, tak ještě v roce 1988 na lince z Prahy do Jablonce pendlovaly ŠD 11. No a když přijela Karosa LC 735 nebo dokonce LC 736 (s lampičkami nad každou sedačkou), tak to byl svátek a jako malí jsme z toho měli radost.
No a ty Ikarusy - ony to nemusely být takový křápy; ty autobusy nebyly špatně vymyšlený. Jenže soudruzi šetřili a Ikarusy nebyly zrovna nejlevnější; tak se nakoupila nejlevnější konfigurace (čili nejslabší motor) a to mělo co dělat, když to supělo třeba z Hradčanské nahoru a pak ještě po třídě Pionýrů (nyní Patočkova) sněrem k Vypichu.
Jej, teď mi ale napadlo, dosteneme od Zdeňka za ucho, že jsme OT. Vlákno je přece o tramvajích.

Napsal: 18 zář 2018, 20:59
od rnbw
Niektore tie nase Karosy uz nemali motory LIAZ, ale MAN a Renault. Robila sa na nich GO a prestavba na plyn v Zline.

Ikarusy u nas jazdili velmi dlho a ked prisli tieto Karosy, tak to bol luxus. Motor tichy, mal vykon, dobre kurenie.

Napsal: 18 zář 2018, 22:09
od Hubert_79
Jojo, pak jsem na to koukal. On i v posledních LC 736 byl motor Renault. Zároveň v prvních z řady 900 ještě byly Liazy.

Napsal: 18 zář 2018, 22:12
od EKKAR
Čabajkánec měl jako motor licenční MAN s podobným problémem jakej měla pohonná jednotka u Avie-Saviemu = byla konstruovaná se spalovací komůrkou ve dnu pístu a optimalizovaná pro rotační vstřikovací pumpu BOSCH. Pokud se k tomu motoru našroubovalo pístkový vstřikovací čerpadlo jako byly Jikovy nebo podobný, tak ten motor křápal jak Slovák do vrat = průběh vstřiku a s tím spojenej vznět a průběh tlakový špičky byl úplně jinde. Navíc takhle zgarbenej motor pod vysokým zatížením produkoval úžasný množství sazí z nespálený nafty. Čabajky totiž vůbec nebyly postavený do našich podmínek krajiny prakticky bez rovin = naopak v Uhrách na placce lítaly jak hasačerti, kdežto tady přišel kopeček a chudák šofér čabajkánce s "rychlým" převodem v diferáku musel podřadit minimálně na dvojku a často i na jedničku a dávit motor pod plným plynem, protože jeho kombinace převodů mu jinou možnost jak vytáhnout uvnitř nasáčkovanejch cca 120-140 člověků do vršku nedávala ... Navíc právě pod tím plným plynem čabajkán připomínal spíš torpédoborec pokládající dýmovou clonu kolem flotily letadlovejch lodí - půl kiláku daleko za ním nebylo na krok vidět ...

Napsal: 18 zář 2018, 22:23
od Celeron
Pánové, to jste prd pamětníci. U nás jezdil ještě na začátku 90 let 🤐 na lince do HK "Rťák" s vlekem. :) Měla to být původní Škodovka 706 na začátku 80-tých let generálkovaná v Polsku na Jelcz 43. Vlek byl asi původní polskej Jelcz. Vrátili se k němu protože původní modrej kloubovej Ikarus řidič rozemlel na sra..u a nebyla náhrada.
To byl hroznej pomalochod, hlavně když byl i s vlekem plnej dělňasů do práce.

edit: teda to je cenzůra, hovorový slovo c.o.u.r.á.k pro autobus či vlak, kterej vymete každou vesnici je vymazáno jelikož to někdo považuje na sprostý slovo. :roll: :roll: :roll: