Nabíjení autobaterie
Moderátor: Moderátoři
Třeba to nebude nějaký černý zásah do SW. Já mám v nastaveních položku "volnoběh", tak bych mohl jezdit jak s Wartburgem. Určitě to mají i další auta.
Start/Stop mám taky, a funguje to dobře. Startování netrvá ani půl sekundy po povolení brzdového pedálu. A když jsem ve střehu, povolím a zas stlačím brzdu. Motor zůstane vrčet, takže není problém vyrazit.
Start/Stop mám taky, a funguje to dobře. Startování netrvá ani půl sekundy po povolení brzdového pedálu. A když jsem ve střehu, povolím a zas stlačím brzdu. Motor zůstane vrčet, takže není problém vyrazit.
Naposledy upravil(a) Bernard dne 13 říj 2018, 20:49, celkem upraveno 1 x.
S tou STK EK je to asi tak, ze stačí slabšia baterka v koncernovom TSI, z toho dôvodu si RJ pridvihne volnobezne otacky aby vladala dobijat. Vo finale letis z emisii z dôvodu nedovolených volnobezných otáčok. Technik na EK ti k tomu povie prd, pokial sa mechanik nevyzna tak meni cidlo za cidlom a otacky neklesnu a neklesnu ..... .EKKAR píše:Vsadím boty, že někdo už vykoumal, jak tu rekuperaci softwarově vyřadit. Akorát je to zásah do SW v záruce a blábláblá nikdo to nechce dělat kvůli případnýmu neprojití STKčkem kvůli neoriginální úpravě - i když tohle zrovna na STK nikdo nekontroluje, páč nemají jak ...
nechapem ako toto moze niekto napisat, ak je to mozne tak tento system vypinam aj na firemnych a pozicanych autach....Bernard píše:Start/Stop mám taky, a funguje to dobře.
si predstavte ze v manuali od oktavky je napisane ze po jazde s vecsou zatazou je potrebne chvilu nechat motor bezat pred vypnutim (hlavne koli turbu) a co spravi start/stop ak ho nevypnes? pokalse Ti turbo = kupis dalsie auto a to je ECO !!!!
Ponechat motor po skončení jízdy v chodu záleží spíš na intelegenci řidiče, ne na systému Start/Stop. Ale já v příručce takovou instrukci nemám, i když je motor s turbem.misocko píše:... po jazde s vecsou zatazou je potrebne chvilu nechat motor bezat pred vypnutim ...Bernard píše:Start/Stop mám taky, a funguje to dobře.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
To se tak nějak všeobecně traduje, že motor s turbem se má, v případě zastavení po vysoké zátěži motoru, nechat chvíli vydechnout na volnoběh.
Ale tuhle mě pobavil chlapík v autobazaru, když jsme si udělali krátkou projížďku v autíčku s 3,2 VR6 a on pak chtěl, abych to nechal chvíli běžet na volnoběh kvůli vychladnutí turba. Nevím, jak to pomohlo chladnout turbům v ostatních zaparkovaných autech - v tomhle se rozhodně zahřát nemohlo, když jsme nepřekročili šedesátku a hlavně když v něm žádné turbo není![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ale tuhle mě pobavil chlapík v autobazaru, když jsme si udělali krátkou projížďku v autíčku s 3,2 VR6 a on pak chtěl, abych to nechal chvíli běžet na volnoběh kvůli vychladnutí turba. Nevím, jak to pomohlo chladnout turbům v ostatních zaparkovaných autech - v tomhle se rozhodně zahřát nemohlo, když jsme nepřekročili šedesátku a hlavně když v něm žádné turbo není
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- weed_smoker
- Příspěvky: 2675
- Registrován: 02 pro 2011, 01:00
- Bydliště: Jaroměř
Asi nějakej luxusní model,tohle nemá ani moje XC60(r.v.2009 s pětiválem D5 o obsahu 2.4l).Možná bude na nějakym busu komunikovat ten regulátor,ale altík ne,protože má jenom budící vstup,GND na obalu a výstup asi tak 25mm² lanem.Startuje se tlačítkem,ale stopstart naštěstí nemá.Baterku jsem v XC60 zatím nenabíjel,ty ostatní baterky několikrát,jedna se povedla oživit i potom,co se před rokem vybila na 4.5V.Používám nabíječ s výstupem 100Hz(trafo s U0 asi 19V a můstek bez kondenzátoru),kterej se ovládá tyristorem v mínusu baterky.Pak je dobrej i nabíječ s dvoutyristorovym usměrňovačem (z konců vinutí tyristory do 1 pólu,střed trafa druhej pól baterky).Vychvalovanej nabíječ s pulzujícím proudem a "trochou záporný půlvlny"(dvoucestný usměrnění a diody překlenutý odporama asi 180-330R na 5W) jsem nezkoušel.Snad někdo použil i nabíječ s UC3906,kde se ale děliče nastavujou na konkrétní baterku podle napětí,kapacity a dalších veličin.To by znamenalo po každý změně baterky přeštelovat nabíječ nebo dát do něj víc odporů a jumpery.TAKJAN píše:To asi nejde, vše je software, alternátor komunikuje po busu. Už v mém 19tiletém vehiklu to bylo připravené.
S nabíječema který nemaj vyhlazenej výstup se mi podařilo dosáhnout životnosti baterek 5-7 let,víc ne( obvykle se jim pak šlusne 3.článek(někdy pátej) od mínusu).
Já vždycky začínám Adventem.danhard píše:Koktávku 1 1,6MPI mám 9 let a ještě jsem baterku ani nedobíjel
Tedy jednou, na dovolený jsem nechal něco svítit, za 5 minut jsem to z půjčené nabíječky ožil, nastartoval a za 20km už ok.
Teď mi to nějak cukalo, ale asi to bylo benzínem. Jak často se mění svíčky ?
Snad nějak kolem 60k ale 100k asi nebude žádnej problém. Chápu výměnu oleje, filtrů, pneu ale svíčky nějak moc neubývají.
..to bude jen ňákej odpůrek
Podle škodifky je životnost svíček 60 000km - aspoň tolik udávají v servisní dokundamentaci jako jejich výměnnej interval. Výrobci svíček k tomu dodávají NEBO MAXIMÁLNĚ 4 ROKY - protože i pouhým stárnutím degradujou izolační vlastnosti použitý keramiky a svíčky staršího data už nemusejí bejt tím pádem tak těsný i elektricky pevný, jako novější.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)