Nabíjení autobaterie

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#31 Příspěvek od Bernard »

Třeba to nebude nějaký černý zásah do SW. Já mám v nastaveních položku "volnoběh", tak bych mohl jezdit jak s Wartburgem. Určitě to mají i další auta.
Start/Stop mám taky, a funguje to dobře. Startování netrvá ani půl sekundy po povolení brzdového pedálu. A když jsem ve střehu, povolím a zas stlačím brzdu. Motor zůstane vrčet, takže není problém vyrazit.
Naposledy upravil(a) Bernard dne 13 říj 2018, 20:49, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#32 Příspěvek od TAKJAN »

To asi nejde, vše je software, alternátor komunikuje po busu. Už v mém 19tiletém vehiklu to bylo připravené.
U felicie jsme měli diodu na výstupu z pomoc. usměrňovače do vstupu regulátoru, čímž se oblbnul o 0,6V nahoru.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#33 Příspěvek od Kremik »

Už i altík? No to je síla...
No nic, vyhodíme Golu, pořídíme komp :lol:

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#34 Příspěvek od xmurgi »

EKKAR píše:Vsadím boty, že někdo už vykoumal, jak tu rekuperaci softwarově vyřadit. Akorát je to zásah do SW v záruce a blábláblá nikdo to nechce dělat kvůli případnýmu neprojití STKčkem kvůli neoriginální úpravě - i když tohle zrovna na STK nikdo nekontroluje, páč nemají jak ...
S tou STK EK je to asi tak, ze stačí slabšia baterka v koncernovom TSI, z toho dôvodu si RJ pridvihne volnobezne otacky aby vladala dobijat. Vo finale letis z emisii z dôvodu nedovolených volnobezných otáčok. Technik na EK ti k tomu povie prd, pokial sa mechanik nevyzna tak meni cidlo za cidlom a otacky neklesnu a neklesnu ..... .

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#35 Příspěvek od misocko »

Bernard píše:Start/Stop mám taky, a funguje to dobře.
nechapem ako toto moze niekto napisat, ak je to mozne tak tento system vypinam aj na firemnych a pozicanych autach....
si predstavte ze v manuali od oktavky je napisane ze po jazde s vecsou zatazou je potrebne chvilu nechat motor bezat pred vypnutim (hlavne koli turbu) a co spravi start/stop ak ho nevypnes? pokalse Ti turbo = kupis dalsie auto a to je ECO !!!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#36 Příspěvek od danhard »

Koktávku 1 1,6MPI mám 9 let a ještě jsem baterku ani nedobíjel :)
Tedy jednou, na dovolený jsem nechal něco svítit, za 5 minut jsem to z půjčené nabíječky ožil, nastartoval a za 20km už ok.
Teď mi to nějak cukalo, ale asi to bylo benzínem. Jak často se mění svíčky ?

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#37 Příspěvek od Bernard »

misocko píše:
Bernard píše:Start/Stop mám taky, a funguje to dobře.
... po jazde s vecsou zatazou je potrebne chvilu nechat motor bezat pred vypnutim ...
Ponechat motor po skončení jízdy v chodu záleží spíš na intelegenci řidiče, ne na systému Start/Stop. Ale já v příručce takovou instrukci nemám, i když je motor s turbem.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#38 Příspěvek od tomasjedno »

To se tak nějak všeobecně traduje, že motor s turbem se má, v případě zastavení po vysoké zátěži motoru, nechat chvíli vydechnout na volnoběh.

Ale tuhle mě pobavil chlapík v autobazaru, když jsme si udělali krátkou projížďku v autíčku s 3,2 VR6 a on pak chtěl, abych to nechal chvíli běžet na volnoběh kvůli vychladnutí turba. Nevím, jak to pomohlo chladnout turbům v ostatních zaparkovaných autech - v tomhle se rozhodně zahřát nemohlo, když jsme nepřekročili šedesátku a hlavně když v něm žádné turbo není :D

Uživatelský avatar
weed_smoker
Příspěvky: 2675
Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Bydliště: Jaroměř

#39 Příspěvek od weed_smoker »

TAKJAN píše:To asi nejde, vše je software, alternátor komunikuje po busu. Už v mém 19tiletém vehiklu to bylo připravené.
Asi nějakej luxusní model,tohle nemá ani moje XC60(r.v.2009 s pětiválem D5 o obsahu 2.4l).Možná bude na nějakym busu komunikovat ten regulátor,ale altík ne,protože má jenom budící vstup,GND na obalu a výstup asi tak 25mm² lanem.Startuje se tlačítkem,ale stopstart naštěstí nemá.Baterku jsem v XC60 zatím nenabíjel,ty ostatní baterky několikrát,jedna se povedla oživit i potom,co se před rokem vybila na 4.5V.Používám nabíječ s výstupem 100Hz(trafo s U0 asi 19V a můstek bez kondenzátoru),kterej se ovládá tyristorem v mínusu baterky.Pak je dobrej i nabíječ s dvoutyristorovym usměrňovačem (z konců vinutí tyristory do 1 pólu,střed trafa druhej pól baterky).Vychvalovanej nabíječ s pulzujícím proudem a "trochou záporný půlvlny"(dvoucestný usměrnění a diody překlenutý odporama asi 180-330R na 5W) jsem nezkoušel.Snad někdo použil i nabíječ s UC3906,kde se ale děliče nastavujou na konkrétní baterku podle napětí,kapacity a dalších veličin.To by znamenalo po každý změně baterky přeštelovat nabíječ nebo dát do něj víc odporů a jumpery.
S nabíječema který nemaj vyhlazenej výstup se mi podařilo dosáhnout životnosti baterek 5-7 let,víc ne( obvykle se jim pak šlusne 3.článek(někdy pátej) od mínusu).

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#40 Příspěvek od mi-ro »

danhard píše:Koktávku 1 1,6MPI mám 9 let a ještě jsem baterku ani nedobíjel :)
Tedy jednou, na dovolený jsem nechal něco svítit, za 5 minut jsem to z půjčené nabíječky ožil, nastartoval a za 20km už ok.
Teď mi to nějak cukalo, ale asi to bylo benzínem. Jak často se mění svíčky ?
Já vždycky začínám Adventem.

Snad nějak kolem 60k ale 100k asi nebude žádnej problém. Chápu výměnu oleje, filtrů, pneu ale svíčky nějak moc neubývají.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#41 Příspěvek od EKKAR »

Podle škodifky je životnost svíček 60 000km - aspoň tolik udávají v servisní dokundamentaci jako jejich výměnnej interval. Výrobci svíček k tomu dodávají NEBO MAXIMÁLNĚ 4 ROKY - protože i pouhým stárnutím degradujou izolační vlastnosti použitý keramiky a svíčky staršího data už nemusejí bejt tím pádem tak těsný i elektricky pevný, jako novější.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#42 Příspěvek od TAKJAN »

A nejhorší je, když se opotřebí tak, že jiskřiště spadne do válce. Já měním častěji, sice 8 kusů, ale zase brisk za 63,-.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#43 Příspěvek od danhard »

Safra to je vehikl :D
Motor jsem našel pod plastovým deklem, ale ke svíčkám se nedostanu, jen k tý krajní a nemám tu správnou trubku.
Jdu si přečíst příčurku.
Zlatá Felda, co se měl před tím :lol:

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od ZdenekHQ »

Až to Václave budeš měnit, dej tam místo svíčky úspornou žárovku. Prý svítí víc a líp to pojede.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#45 Příspěvek od TAKJAN »

A míň požere

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“