Sháním deci kerosinu

Přístroje, součástky, náhradní díly. Náhrady součástek, kompatibilita apod.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#31 Příspěvek od witt »

Je vidět, že jsi nečetl tuto hodnotnou knihu:
https://muj-antikvariat.cz/kniha/vyprav ... jevic-1955

By jsi pak věděl, že všechno vzniklo v Rusku. Jen se občas stalo, že mužik nechtěl, aby z objevu (například papíru :-) profitoval nenáviděný Car a raději si jej nechal pro sebe :lol:

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#32 Příspěvek od Celeron »

No to jsou pálky za tu snůšku plagiátů. 8O
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#33 Příspěvek od EKKAR »

witt píše:Je vidět, že jsi nečetl tuto hodnotnou knihu:
https://muj-antikvariat.cz/kniha/vyprav ... jevic-1955

By jsi pak věděl, že všechno vzniklo v Rusku. Jen se občas stalo, že mužik nechtěl, aby z objevu (například papíru :-) profitoval nenáviděný Car a raději si jej nechal pro sebe :lol:
Jistě. Televizi například vymyslel Čuměl Zíralovič Tělevizorov, když přenášel obraz svýho otce z pokoje do kuchyně. Zarámovanej, olej na plátně ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#34 Příspěvek od Celeron »

Podobně ikonoskop vymyslel Vladimir Kozmič Zvorykin když přenášel obraz ikony z jedný místnosti do druhý. Ale nebylo to v Rusku ale kupodivu v USA kam emigroval.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#35 Příspěvek od fredis »

Potom se rozběhl a ejhle - superikonoskop :lol: :lol: .
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
pida_m
Příspěvky: 775
Registrován: 04 úno 2010, 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#36 Příspěvek od pida_m »

Add. Èmelák: poslední verse Z37 byl Z37T /tzv. Turbík/ a ten již mìl motor Walter M601 ano ten co mìli starší verse L 410 a ten létá na palivo Jet A-1.

@Zdenku, nevím jak jsi pochodil na tom vašem LKTB jak jsem Ti dával tlf., ale já se byl dnes zeptat u našich "mekanikù" co mají na starosti plnìní s Tvým problemem a oni øekli že by to u vás mìlo probìhnout bez komplikací, pokud toho nechceš barel.
/Nádavkem jsem dostal asi 2l do plechovky od oleje,oni s tím také kdeco mejou páè je to levný/. Tøeba Bulíèek co k nám létá /Pobeda/ má spotøebu ca.200l. za minutu, tak se to vsákne..

Jinak kerosen je petrolej a ten pro lítání se jmenuje Jet A-1 /jsou v tom additiva a musí splòovat normy STAN 91/91, ASTM D 1655 atd./

Dá se koupit i v obchodì:

píïa-táta
Přílohy
Kerosene_bottle.jpg
píïa

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#37 Příspěvek od Celeron »

Píďo, netušíš čím se liší Jet A1 od RP-1? Byly časy, co ho v Chlumci n/C. v lese
byly stovky tun. V nafťákách hořel místo nafty mnohem zběsilejc. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
pida_m
Příspěvky: 775
Registrován: 04 úno 2010, 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#38 Příspěvek od pida_m »

@Celeron: to netuším, já se svými nutnými znalostmi paliva konèím u Avgas100.
Zøejmì šlo o palivo do raketek kterých mìli mužici na území státu rozmístìných hodnì. Pro vojenské úèely to mìlo asi vìtší hodnotu než Hydrazin.
píïa

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#39 Příspěvek od EKKAR »

Celeron píše:Píďo, netušíš čím se liší Jet A1 od RP-1? Byly časy, co ho v Chlumci n/C. v lese
byly stovky tun. V nafťákách hořel místo nafty mnohem zběsilejc. :wink:
Je tam jiný složení než u nafty - ty kerosiny mají vyšší tlak sytejch par = jsou těkavější než nafta, i když mají podobnou zápalnou teplotu (bod, kdy zahřívaný v otevřeným kelímku na vzduchu vzplanou). Proto se v hořáku konstruovaným na naftu rychlejc vypařujou a tím vytvářejí "výživnější plamen". Konkrétní odlišnost "západního" petroleje od "východního" je jen v těch aditivech, který určujou právě mazací schopnost, odolnost proti vysrážení vody, kontrolujou právě body vzplanutí, ty západní ještě třeba tvorbu sazí a podobný pitchoviny. V podstatě jsou mezi sebou až na čestný výjimky plně záměnný ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od ZdenekHQ »

pida_m píše: @Zdenku, nevím jak jsi pochodil na tom vašem LKTB jak jsem Ti dával tlf., ale já se byl dnes zeptat u našich "mekaniků" co mají na starosti plnění s Tvým problemem a oni řekli že by to u vás mělo proběhnout bez komplikací, pokud toho nechceš barel.
píďa-táta
Nespěchej, zatím je to průzkum terénu.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
pida_m
Příspěvky: 775
Registrován: 04 úno 2010, 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#41 Příspěvek od pida_m »

@Zdenku: v pohodì.
Já nikam nespìchám, já už mám všechno hotové.

píïa-táta
píïa

Odpovědět

Zpět na „Sháňka po přístrojích, součástkách nebo náhradních dílech“