Stránka 3 z 5

Napsal: 05 úno 2019, 17:28
od danhard
V zimě hodně záleží na gumách, nejlepší je, když tě zastihne sníh 30. října na ojetejch letňákách :lol:

Napsal: 05 úno 2019, 17:54
od EKKAR
Ale to není chyba gum - to je chyba toho, kdo na to vozidlo ty odpovídající gumy nenamontoval (nedal namontovat).

Napsal: 05 úno 2019, 18:00
od danhard
Ale povinný to není a když jsem za kopečky 27.10. jel, tak byl ještě krásnej teplej podzim. Ještě v poledne 30. bylo krásně, ale to jsem neměl ještě hotovo. Je to asi dva roky zpátky, ten kopec na Šumavě se jmenuje Čerchov, tam se nesol :)
Skutečně, knížecí rady od takovýho chytráka miluju :lol:

Napsal: 05 úno 2019, 18:13
od EKKAR
Nedělej ze sebe většího pitomce než jseš a nedělej ho ani z nás - že pojedeš za kopečky jsi věděl minimálně tejden dopředu a měls možnost se podívat na dlouhodobou předpověď a podle toho se zařídit. A zrovna v těch dojčsky šprechtících gosudárstvech jsou místa, kam se musí jezdit se zimákama a řetězama v kufru i v červenci - nevokecáš to. V zákoně stanovený datum je jedna věc, umět přemejšlet a připravit se dopředu je věc druhá. Můžeš jedině sdělit národu "vys.ral jsem se na to a vono se mi to vrátilo".

Napsal: 05 úno 2019, 18:18
od TAKJAN
němcům stačí 1,7 i na zimákách.

Napsal: 05 úno 2019, 18:29
od EKKAR
A víš proč? Protože "problém zvanej Správa a údržba komunikací". Kolikrát už jsem za svůj život během i kolikrát silnýho sněžení potkal na silnici "posejpák" se zvednutou radlicí, kterej i když na cestě bylo 5cm a víc rozježděný sračky, tak se ani nenamáhal odhrnovat. Jistě, nafta je drahá a kilometr jízdy se spuštěným pluhem jí sežere dejme tomu dvojnásobek ve srovnání s kilometrem s pluhem ve vzduchu. Ale v Dojčích jsou silničáři zodpovědný za sjízdnost a když neodhrabou a někdo se na neudržovaný silnici vykoulí, jde zodpovědnost za údržbou silnic. U nás je veškerá odpovědnost na řidičích/majitelích vozidel a silničáře máme leda tak pro vozdobu, aby se neřeklo a na těch ladovsky zasněženejch silnicích něco hezky voranžově blikalo ...

Napsal: 05 úno 2019, 18:52
od danhard
Ale já jsem neměl problém v Německu, tam jsem byl za hranicema 5km po rovině, i na ten Čerchov jsem se vyhrabal, ale z kopce to na čerstvě napadanejch mrznoucích 15cm na letních gumách prostě nešlo.

A chápu, že takovej připosranec, jako EKKAR by nikam nejel, protože by si proštudoval dlohodobou předpověď a radši by nevystrčil nos z baráku :D
Takový nesportovní hovado neví, co je Rally Letní Gumy :lol:

Napsal: 05 úno 2019, 20:31
od EKKAR
danhard píše:...
A chápu, že takovej připosranec, jako EKKAR by nikam nejel, protože by si proštudoval dlohodobou předpověď a radši by nevystrčil nos z baráku :D
Takový nesportovní hovado neví, co je Rally Letní Gumy :lol:
Ano - díky takovejm co si myslej, že to na letních vždycky zvládnou a "nepředposerou se" jsou pak v tom "lepším případě" zablokovaný silnice, protože ti "nepředposranci" "jenom" někam nedokázali vyjet a zablokovali tak komunikaci i těm, co by se tam díky svýmu umění i předvídavě nastavený vejbavě klidně vyhrabali - anebo v horším případě smrtelný nehody, když ti "nepředposranci" svoji "Sněžnou Rally Letní Gumy" nezvládnou, vylítnou ze silnice kamkoliv jinam a vezmou s sebou nevinný.

Napsal: 05 úno 2019, 20:58
od tomasjedno
S nostalgií vzpomínám na doby, kdy jsme celý rok jezdili na jedněch gumách a přesto jsme nevymřeli. K vrcholným zážitkům patří návrat z Dederonie, když na kopečky napadl první sníh a my jsme jeli ve Warťasu s letními protektory :D

Napsal: 05 úno 2019, 21:05
od EKKAR
Jenže to na takovejch gumách jezdili všichni - a všichni taky věděli, jak se na takovým obutí mají chovat. A sypalo se škvárou a tak hustě a silně, aby to nikomu neklouzalo a sypalo se aspoň v lednu a v únoru hned jak začalo chumelit, ne že sypače vyjely až se 3hodinovým zpožděním (to se dělo pravidleně na začátku zimy, pak po každoročních pojebech si to nikdo netroufnul zanedbat - zas až do další sezóny) - a v kopcích byly u krajnice "svépomocný skládky posypovýho materiálu" = prostě na kupu vyklopená škvára nebo drť, ze který si každej kdo byl v problémech mohl nabrat na lopatu a podsypat si klouzající kola. Viděls tohle někde u silnice v posledních 20 letech? Já teda ne ...

Napsal: 05 úno 2019, 22:02
od danhard
tomasjedno píše:S nostalgií vzpomínám na doby, kdy jsme celý rok jezdili na jedněch gumách a přesto jsme nevymřeli. K vrcholným zážitkům patří návrat z Dederonie, když na kopečky napadl první sníh a my jsme jeli ve Warťasu s letními protektory :D
A to jste si neproštudovali dlouhodobou předpověď, jak radí místní krypl ?
Ten přezouvá jak teplota poklesne pod 10C, jak je posranej :lol:

Napsal: 05 úno 2019, 22:26
od tomasjedno
V roce cca 1985 jsem ještě křišťálovou kouli nevlastnil.

Napsal: 05 úno 2019, 22:33
od danhard
To je ale Tvoje chyba, mohl jsi zavolat na meteoroligický ústav :)
A kdyby jsi měl přezuto už v září, jako předposranec EKKAR, tak jsi mohl všem ukázat, jak se má na takovejch gumách jezdit.

Napsal: 05 úno 2019, 22:36
od tomasjedno
Nemohl - já jsem byl jen pasažér, řídil investiční náměstek a ten tedy měl dlouhodobé prognózy v referátu :D
Ostatně první opravdu zimní gumy jsem měl až o 10 let později.

Napsal: 06 úno 2019, 14:50
od pajosek2
Nechci Vám do toho kecat,ale není to až tak dávno,když zimní gumy povinné nebyly a jezdilo se na univerzálních nebo jen na letních celý rok. Byly pořádné zimy podstatně nižší teploty a více sněhu,ale naproti tomu nebyly takové problémy jako je tomu nyní. Ani gumy ani sníh za to nemůže,ale lidi prostě jezdí na sněhu tak jako na suché cestě. Jsou masírováni tím,že je vše automaticky zajištěno a pohodlně spoléhají na technologie mís to na svůj instinkt. Já jsem asi 🤐 nemám zkušenosti při smyku téměř žádné,protože se prostě do smyku nedostávám, nemůžu za to. Někde tady padlo,že kdo to umí tak se ze smyku dostane. Já říkám kdo to umí,tak se do smyku nedostane.

Samozřejmě,že zimní gumy jsou podstatně lepší než ty letní,ale 90% je na stylu jízdy. No je to jen můj názor a zkušenost.