Renalt laguna II dCi 1.9, 88 kW, nestabilní volnoběh

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#31 Příspěvek od PixelOrgy »

tak to na te diag. mrkni i na hodnoty teploty. Kontrolovalo se i odvetravani z prostoru klikovky? neni to ucpany? je tam v ceste urcite odlucovac oleje...

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#32 Příspěvek od robo »

Hledal jsem kde udělat diagnostiku a závěr je že rozumná cena a nulové potíže s kompatibilitou diagnostiky najdu jen v Renault servisu. S jednou pobočkou mám dobré zkušenosti, snaha načíst starší Renault Megane. Návštěva a výsledky budou až zítra odpoledne.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#33 Příspěvek od EKKAR »

robo píše:Měnil to známý, nebyl jsem u toho. Nedělá mě dobře když vidím jak se někdo rýpe v mém autě a z téhož důvodu se do oprav ani sám nepouštím. pamatuji dobu oprav na ulici s mizerným vybavením, urvaných šroubu co nešly ven, nervu okolo atd.
Takže doufám že to bude jen nějaká montážní chyba. V chytré knize je zmínka o těsnění ale jestli je to jako dosedací plocha nebo O kroužek to tam není.
Nakadah píše:Ten pocit, když zjistíš, že tvůj známý mechanik je k.r.e.t.é.n d.e.b.i.l.n.í.obrázek
A ten vztek když přijdeš na to, proč nejde vyměnit kapalina ve spojkovém okruhu. Takže asi tak co se známých mechaniků týče. Klidně to mohl udělat špatně. Nikomu nevěř, jenom sám sobě.
Podepisuju se pod Naka. Sice nejezdím do značkáče, ale do ofiko servisu jo. Že je to známej je jiná věc, ale zakázky jsou na papír včetně účtenky a tím i záruky. Kvůli tomu, že jde o netovární servis, jsou ceny proti fabrickýmu servisu často i jen poloviční - odbornost je ale zaručená certifikací. Služby tohohle servisu jsem doporučil několika známým a krom občasnejch počátečních stížností na to, že je drahej ve srovnání právě se "stodolníkama", ke kterým jezdili předtím, ani u nich nejsou žádný problémy - naopak, potom, co k dotyčnýmu jezdí delší dobu si jeho služby pochvalujou, protože s nima nevyjebává jako to běžně dělají značkový servisy.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#34 Příspěvek od BOBOBO »

Na tu diag moc nevěřím , je hlavně třeba najít dobrého šamana-vykladače .

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#35 Příspěvek od Nakadah »


Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#36 Příspěvek od PixelOrgy »

Jo, tak takto je to jednoduche, kdyz mas samana i bohy na sve strane, ale co chudak Robo?

BOBOBO: No na "statickou" diag ne, ale kdyz to necha logovat, tak ten moment, kdy mu houpnou ty otacky musi byt na necem videt - horsi je, ze pak z toho grafu stejne nepozna, jestli je ta dana vychylka nasledek, nebo pricina problemu :-)

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#37 Příspěvek od robo »

Nějak jsem z té návštěvy servisu rozčarován. Z mechanika nic kloudného nevypadlo. Pouze info o váze vzduchu, to tam bylo po staré váze, a můžou to prý být vstřiky nebo čerpadlo. Když jsem mu po chvíli zopakoval že byla vyměněna váha vzduchu tak mě poradil vrazit tam tu starou a novou reklamovat. Buď není pro mé auto, váha byla vybrána na základě vin kódu auta, a nebo je vadná a pak reklamovat. Na dotaz kolik budu platit tak 200kč. Žádná sjetina z diagnostiky, nic. V jednom servisu kde jsem jednou byl, garážník, jsem platil snad 600 a dostal jsem několik stránek A4 z diagnostiky.
Rozhodl jsem se že do auta vrátím starou váhu vzduchu. Po montáži jsem nastartoval a čekal cca 20 minut a dobrý. Mám ověřeno že po nastartování s teplým či studeným motorem to začne kolísat do několika minut. Už jsem byl přesvědčený že váhu budu reklamovat. Ale synovec, spolu jsme to montovaly, naléhal ať tam dám tu novou aby se bud potvrdilo či vyvrátilo že je to novou váhou vzduchu. Nechtělo se mě, otáčky motoru ok. Ale ukecal mě. Po výměně jsem auto nastartoval a opět čekal co bude. A žádný náznak kolísání otáček, 900ot/min. Jsou dvě místa kde by při nepozorné montáži mohlo dojít k chybě a mohl být nasáván falešný vzduch. Bohužel jsem neprovedl důkladnou kontrolu před mým zásahem. Pak jsem jel domů a pohoda, klid.
V mém videu, jak to dvakrát povyskočí ke 2000, tak to jsem šlápl na plyn jestli se kolísání neuklidní. A ne.
https://www.youtube.com/watch?v=9TTwkmu9i7U&t=12s

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#38 Příspěvek od passion »

Z videa mi príde, že otáčky z nejakého dôvodu padajú pod minimálnu úroveň, RJ spanikári a nárazovo tam vstrekne toho viac, tak otáčky podskočia nad 1000. Prípadne druhá možnosť - motor je niečim zaťažovaný a mierne to potláča voľnobežné otáčky. Následne sa záťaž v okamžiku vypne a otáčky sa vplyvom náhleho odľahčenia prehúpnu cez 1000. To by si ale mal počuť aj sluchom bez diag. Ak nie, tak diag a sledovať vstrekovanú dávku. V prvom prípade bude dávka konštantná, alebo bude mierne klesať a v momente skoku otáčok cez 1000 sa dávka náhle zvýši. V druhom prípade to bude opačne. Dávka sa zaťažením bude zvyšovať až do momentu skoku otáčok. Zistiť, ktorá z týchto verzií to je a následne podľa toho postupovať. Ak prvá, je najpravdepodobnejšia (nie jediná možná) príčina pokles tlaku v raili. Taký, na ktorý ešte RJ nezareaguje chybovým hlásením. Ak druhá, treba zistiť čo zaťažuje motor. Napríklad cyklujúci kompresor klimatizácie. Videjko otáčkomeru veľa napovedalo, vidieť tam totiž pred každým prehúpnutím pokles otáčok pod minimálnu úroveň, ktorý si nespomínal. Ale chce to vidieť a počuť naživo. Nájdi si dobrého mechanika. Na takého je ale dlhý poradovník.
p.s. koľko to má nalietané, ako sú na tom kompresné tlaky? Má to v diag korekcie vstrekov, kde vidíš rozdiely vo vstrekovaných dávkach medzi jednotlivými valcami?

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#39 Příspěvek od PixelOrgy »

Jak pise Passion, chybelo info, ze tesne predtim ty otacky padnou.

Neprijde me to, ze to dela nenadala zatez motoru (pripojeni klimy) - spis jako zpozdeni regulace... Jinak to auto jede normane? Kdyz tomu poradne slapnes na krk - tahne, necuka, nekouri? Projevuje se to fakt jen na volnobehu?

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#40 Příspěvek od robo »

Auto má nalítáno 195 000km. Když to kolísalo stal jsem s tím mechanikem venku a z výfuku se občas víc zakouřilo, černý kouř. Servisák řekl že to je proto že tam jednotka vstříkne vice paliva, snaží se to dorovnat a na výfuku je to pak vidět. V běžném městském provozu jsem si kouřivosti nevšiml. Když jsem vyjel za město a šlápl tomu tak z výfuku lezlo trochu černého kouře. V otáčkách okolo 3000. Většinou se motám do dvou tisíc.
Ten pokles jsem pořádně zaregistroval až u toho videa. Málem jsem několikrát nedobrzdil jak místo silnice koukám furt po budíku a soustředím se na něco jiného než na jízdu a provoz.
Klima jede normálně. V tahu se nezdá problém, hluchého místa jsem si teď nevšiml. Dneska to trochu projedu a důkladně si ověřím zda se auto chová stejně či jinak.
Co mě potkává častěji než u jiného auta jsou rozjezdy a následné chcípnutí. Pouštím spojku a přidávám plyn. Nedaří se mě to sladit a výsledkem je chcípnutí motoru. Jako bych měl týden po autoškole. Zdá se mě že točím při rozjezdu víc než bych měl. Taky v tom může hrát roli že spojka zabírá někde víš a já jsem s plynem trošku vpředu. Ale s rozjezdy a chcípnutím motoru mám problém od začátku koupě. Nejlepší je činnost dělat automaticky. jak nad tím začnu uvažovat, koukat na otáčkoměr, zkoušet to či ono tak mě to víc zblbne že už pak nevím jak to mělo být. Papíry mám od plyšáku a problém s rozjezdy mám jen u tohoto auta. Mám ho snad 3 roky a je to můj první diesel. Tedy ne že bych auto s naftou řídil až teď, jen to vlastnictví.
Kde sehnat schopného servisáka s vybavením? To je otázka na kterou neznám odpověď. Kdyby jste o někom věděli a byl v nějakém rozumném dojezdu z Brna tak se prosím podělte s informací. Děkuji předem.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#41 Příspěvek od Nakadah »

Netěsný/zakarbonovaný EGR, rozebrat, vyčistit, eventuelně vyměnit.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#42 Příspěvek od PixelOrgy »

EGR me taky napadl, ze u dieselu bude ucpanej, ale melo by to takovej projev? Teoreticky s uplne ucpanym EGR by to melo jet lip :-)

Kazdopadne, co popisujes s rozjezdem vypada jako nedostatecnej kroutak - ja jezdim jen benziny, a prave u dieselu me vzdycky prijde, ze to nejde chcipnout ani kdybych chtel... spojka se da pustit vetsinou hodne na prase, a nechcipne to...

Me to cely spis prijde jako spatnej chod cerpadla - jak ty kolisajici otacky, tak ty rozjezdy... Nemuze byt treba zavzdusneny? Nedojel jsi nadrz uplne do konce?

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#43 Příspěvek od robo »

U tohoto auta tankuji když spadne rafika k půlce a doplním do plna . Většinou, ne vždy, beru naftu bez bio vylepšení -EuroOil a dodávám VIF. Spotřeba je 6l/100 Némám zkušenost s jinou Lagunou ale tohle táhne hezky. Na rovině není problém jet 150 :) Do kopce když to roztáhnu jet na 5 a táhne též. Jen ten rozjezd je divný.

Edit: Radost předčasná. Zítra připojím tu svoji china diagnostiku jestli z toho něco uvidím. Přehodím starou váhu a opět zkouknu. Problém je vcelku nepravidelnost. Už se mě ale dvakrát stalo že jsem někam dojel, počkal pár minut. Nastartoval a byl problém.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#44 Příspěvek od Sandal »

Psal si, že při akceleraci ti lítaj z vejfuku brikety a tahá dobře.Paradoxně to můžou bejt právě přidřený vstřiky.Dělal jsem několikrát CR vstřikování a jeden případ byl nestabilní volnoběh a občas z ničeho nic zdechlo a nešlo nastartovat.Druhej den naskočil motor na drc.Protah jsem ho po dálnici a bez problému jelo 200km/h i s přidřenejma vstřikama.Kupodivu po opravě už tak hezky netahalo.Byl z toho ten správnej "tupej" commonrail.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#45 Příspěvek od pepik9 »

Těch otáček není 900, ale 800, ale na tom nezáleží. Chtělo by to zkontrolovat, jestli údaje snímače teploty chladící kapaliny odpovídají realitě. Někdo kolísání přisuzuje zapínání elektrického ohřevu vody.
Vůle ventilů se seřizuje podložkami ?

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“