Járovky

Náhrady součástek všeho druhu, informace a dotazy k součástkám

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Lukas-Peca »

To je takový problém zadat do googlu "řada 830"? :) Když už tak trváš na Kryšpínově označení, tak zkus přidávat i tu rozlišovací číslici, bez ní je to dost o ničem. Mám na mysli M262.0, do Luhačovic opravdu jezdívaly, dokonce tam dopravovaly i nákladní vozy.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#32 Příspěvek od sinclair »

Ano, myslím, že se tomu taky říkalo kredenc či také dřevák :D
Původní typové označení po mně nechtějte, pamatuju si jen ty žárovky na 120V :D
A taky to, že to i se dvěma "zeleno-koženkovými", oblejšími vagóny jezdilo celkově mnohem tišeji, než cokoli z těch vyjících střepů, co se tu posledních 20 let objevují.
Ano, zcela běžně to přitáhlo za dvěma osobáky třeba i čtyři nákladní vagóny, do kterých se pak fedrovala paletovaná Vincentka.
Vagóny s těžkým stavebním materiálem sem ale v 70.letech tahaly klasické dieselové "nákladní" lokomotivy.
Semtam se tu zjevil i Sergej, zřejmě v původní sovětské podobě, což bylo vždycky pozdvižení.
Takový hukot, smrad/dým a malé zemětřesení totiž nebylo schopno vydávat nic jiného :D
S odstupem času ani moc nechápu, jak mohla zdejší trať bez poškození unést něco tak těžkého.
Pamatuju si odsud ještě i běžný parní provoz, záložní vlečku na uhlí a takový ten sloup s otočným trychtýřem na doplňování vody :D
Občas sem v létě posílají na parádu, na pár jízd krásně udělanou Rosničku, asi z depa Veselí.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#33 Příspěvek od masar »

Dřeváky jezdily na podvozku Rybák. Vagony měly autonomní zdroj el. proudu 24V/1000W.
Obrázek
:wink:

Uživatelský avatar
sis2
Příspěvky: 1155
Registrován: 07 říj 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#34 Příspěvek od sis2 »

Krásná ilustrace problému udržet myšlenku / opustit myšlenku ... aneb od járofky k železniční historii
... ač s tím v úvodu uvedené járofky souvisí jen tak, že i na železnici se svítilo :D

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#35 Příspěvek od masar »

Omlouvám se, pokud to považuješ za OT. Ta diskuse se tímto směrem začala ubírat hned po prvním příspěvku.
:wink:

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#36 Příspěvek od Celeron »

sinclair píše: Semtam se tu zjevil i Sergej, zřejmě v původní sovětské podobě, což bylo vždycky pozdvižení. Takový hukot, smrad/dým a malé zemětřesení totiž nebylo schopno vydávat nic jiného :D
Sergej nemohl být původní, rusáci maj jinej rozchod, jedině že by skákal zvenčí kolejnic po pražcích a proto to zemětřesení. :lol:
Neboj Sergeje znám, trať mám asi 350m od baráku a když jel, tak drnčely okna.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
sis2
Příspěvky: 1155
Registrován: 07 říj 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#37 Příspěvek od sis2 »

masar píše:Omlouvám se, pokud to považuješ za OT. Ta diskuse se tímto směrem začala ubírat hned po prvním příspěvku.
:wink:
Ale né, to je v pořádku... a máme demokracii - aspoň tu a v tomto... :D

Uživatelský avatar
pajap
Příspěvky: 226
Registrován: 16 bře 2007, 01:00
Bydliště: Kousek od Plzně

#38 Příspěvek od pajap »

Žárovky 60V se v zabezpečovacím zařízení používaly např. na typu RPS60 - viz foto (čiré a ve žlutém provedení).
Přílohy
RPS60.jpg
Zdraví Pája...

Odpovědět

Zpět na „Součástky“