Dobití elektromobilu za deset minut

Aktuality a zprávy z oblasti elektroniky, komunikační a výpočetní techniky, teorie či software

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#31 Příspěvek od MiraSt »

Celeron píše: neoprášili projekt bolševika na JET (Tetov) kousek nad Chvaleticema
Ještě jsou v záloze Blahutovice u Nového Jičína.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Hubert_79 »

Protože jimi nikdo nejezdil tak je zrušili.
Ono je to složitější. Dnes nedojíždí půl města či vesnice někam do fabriky na šestou a ve dvě zpátky - to fakt stačily dva autobusy plus nějaké školní; lidi dnes dělají jinde, mají různou pracovní dobu.
Taky by bylo spravedlivé říci, že například nejvíc lokálek (případně osobní doprava na nich) bylo zrušeno v sedmdesátých a osmdesátých letech - prioritu měla nákladní doprava.
Na železnici dnes jezdí to, co si kraj (vlaky Os a Sp) resp. ministerstvo dopravy (rychlíky; vlaky EC a IC většinou nejsou na veřejnou objednávku, ale dopravci je provozují na své triko) objedná. Doporučuji k porovnání jízdní řád např. z osmdesátých let a nyní. Nebe a dudy, nyní většina železniční dopravy jezdí v tzv. taktu a mnohem více než tehdy.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#33 Příspěvek od MiraSt »

No ano. Dělám na šachtě a autobusy jezdily na každou šichtu. Teď je útlum a jede jenom na a z ranní šichty. Takže se není co divit, že je zrušili. Ale jinak příměstské autobusy a i vlaky zrušili protože každý najednou měl auto a bylo jim líno na ten spoj jít.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#34 Příspěvek od Celeron »

MiraSt píše:Ještě jsou v záloze Blahutovice u Nového Jičína.
Tak to bude JEB. :) Já vím, stále se s ní počítá jako lokalita 3.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#35 Příspěvek od Celeron »

Hubert_79 píše: Taky by bylo spravedlivé říci, že například nejvíc lokálek (případně osobní doprava na nich) bylo zrušeno v sedmdesátých a osmdesátých letech - prioritu měla nákladní doprava.
No tak v těch letech se dostat do školy vlakem z Bydžova do Jičína a zpět, to byly 2-3 spoje denně. Když se nestihl zpáteční vlak v 14:10, tak jsem tam čekal až do 18:40. Nyní to jezdí každou hodinu. Takže právě naopak.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Hubert_79 »

Celer: No a to právě říkám. Lidi kolikrát pláčí, jak toho dřív jezdilo víc a kdesi cosi a ono kolikrát naopak. Třeba trať přes Vysočinu? To byla pro osobní dopravu tragédie a kdo bydlel třeba ve Světlé, tak mu tam stavěly čtyři rychlíky a pět osobáků za den. Dnes? Co hodinu něco. A takových příkladů je víc.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#37 Příspěvek od termit256 »

Ono dost zalezi kde bydlis, pokud neni mala vesnicka na nejake hlavni trase, casto se stava ze tam verejna doprava jezdi jednou za den nebo taky vubec nikdy.

Uživatelský avatar
rudolf02
Příspěvky: 445
Registrován: 05 zář 2012, 02:00
Bydliště: ústeckoorlicko

#38 Příspěvek od rudolf02 »

No, já nevím, ale pracoval jsem jako ajtík ve vzdáleném městě v soukromé firmě. Takže domů, až je splněno, jednou dříve, jednou později. Autem 30 minut, veřejnou dopravou, když náhodou vyšla, hodinu a třicet minut jedna cesta, takže denně minimálnhě 3 hodiny na cestě.
Je mi stydno vzpomínat na staré časy. Přísné dodržování pracovní doby, odjezd autobusu po ukončení práce od fabriky, taktéž příjezd autobusu k fabrice 10 minut před zahájením práce, a to dokonce z některých vesnic posilovali linky, mizerové. Třeba MEZ Mohelnice byl tak nestydatý, že na bývalém autobusovém stanovišti u hlavního závodu dnes stojí supermarket s velkým parkovištěm. A to se tam cpe ještě další.
Učím, škola začíná v 7:10 hod., první žáci jezdící veřejnou dopravou už posedávají na lavičce po šesté hodině. Minimálně půl hodiny na cestu, takže vstávají kolem páté hodiny.
Víte, ona by také neměla působit tzv. optimalizace, kdy časově vyhovující spoje rázem časově vyhovující nejsou. Divíte se některým studentům, že sedají do stavebnic zvaných levná auta, jakmile mohou?
A jízda na kole v tomto silničním provozu - i vy darebové, vy nechcete mladou technickou generaci?
A kdo miluje naše dráhy, doporučuji v neděli jízdu morava - Praha a v pátek odpoledne zpět. Není to náhodou hlavní trasa?
PS: Dobu na cestě počítám od zavření domovních dveří po odpíchnutí v práci.

Uživatelský avatar
ec1045
Příspěvky: 205
Registrován: 28 lis 2010, 01:00
Bydliště: Šlapanice
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od ec1045 »

K tomu nabíjení za 10 minut. Aby dostali „kultivovaný“ proud tak se nabijí 400 volty a pomalu se připravují na nabíjení 800 volty. Na domácí „rychlo“ nabíječku je potřeba hlavní jistič 3x63A/400V. a pokut se splní mokrý sen ekoteroristu a bude 50% elektromobilu a v Brně dojedou domu z rachoty a napíchnou se na rychlo nabíječky tak nebude stačit instalovaný výkon všech elektráren v ČR. Současný prodej aut je v poměru 50:1 kdy ta jednička reprezentuje elektromobil a hybridy dohromady, dnes jsou v módě SUV. Ono je zajímavé se podívat, jaké energie se skrývají ve všedních věcech, takové tankování auta, slunečný den v létě, stoletá alej lip v létě… MW sem, klimatizace jsou jen takové plivnutí, GW tam.
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#40 Příspěvek od houmr »

ec1045 píše: Na domácí „rychlo“ nabíječku je potřeba hlavní jistič 3x63A/400V.
Demagogie - k čemu potřebuješ doma rychlonabíječku? Pokud budeš nabíjet doma, bude ti stačit nabíjet přes noc.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#41 Příspěvek od breta1 »

Trochu výpočtu, stačí základní škola:
Tesla3 má baterku s energií 74kWh. Budu nabíjet na 80%, takže do ní naláduji energii asi 60kWh.
Účinnost těchto baterek je asi 90% (ať nežeru, a to je velmi optimistický odhad, zejména při tom obrovském nabíjecím proudu).
Takže celkem naláduji o 10% více, tedy cca 66kWh.
Těch zbylých 6kWh energie se musí proměnit v teplo (jinou možnost nevidím) a když se to teplo má vyzářit za 10 min, bude baterka topit těch 10 min výkonem 6x6=36kW.
To jako myslí vážně, že baterka bude topit během nabíjení výkonem 36kW???
Kam to teplo vyzáří a jak??
To budou např. hasiči stříkat vodu na baterku během nabíjení?
A to jsem ještě optimista s tou účinností.
Kde se stala chybička?

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#42 Příspěvek od houmr »

Asi někde ve tvých teoretických odhadech. Nemyslím si, že by si někdo vzal na triko takové riziko požáru.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#43 Příspěvek od tomasjedno »

breta1 píše:Kde se stala chybička?
V tom, že jsi předpokládal, že těch 6 kWh se za těch 10 minut vyzáří.
Těch 6 kWh ohřeje 200 kg lithia o 30ºC, a chladnout to pak bude třeba několik hodin.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#44 Příspěvek od p32 »

Teď to bude rychlejší, ale jen trošku dražší, asi 2x. :lol:
Vypadá to, že elektřina nakonec kvůli elmobilům podraží všem a 2x tolik.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od ZdenekHQ »

Pořád mám ještě ve sklepě nepoužitý nafťáky a možná i nějakou naftu za 60hal/litr, když mně zdraží aku-elektřinu.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Odpovědět

Zpět na „Co je nového?“