přesnost měřičů spotřeby

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Brozicek
Příspěvky: 1469
Registrován: 07 lis 2005, 01:00
Bydliště: Studénka

#31 Příspěvek od Brozicek »

EKKAR píše:To není jen o tvrdosti směsi. Zimní obecně vzhledem na větší množství příčnejch hranek mají větší valivej odpor než letní.
Moje zimní gumy byly po letošní zimě již na hranici 4 mm hloubky dezénu. Nechal jsem je proto na autě až do 5.8., kdy jsem si koupil nové zimní gumy a na auto ještě od 5.8. do 1.11. namontoval kola s letními gumami.
Za dobu od 1.4. za více než 4 měsíce ježdění v létě na zimních gumách jsem nepozoroval žádný vliv na nějaké objektivně měřitelné zvýšení spotřeby proti jiným rokům na letních gumách. S tím vyšším valivým odporem zimních gum to asi nebude tak zlé.
Určitě ještě dojezdím ty zimní gumy se hloubku vzorku 4 mm v létě, až současné letní gumy klesnou se vzorkem k 1,6 mm.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#32 Příspěvek od EKKAR »

Pro mě za mě si jezdi třeba na slisovanejch prezervativech - teda jen potud, pokud mě na nich nenaboříš. Nevím jak ty, ale já mám informace, že v posledních letech pojišťovny odmítají bezvýhradně na 100% plnit škody z povinnýho nebo havarijního pojištění, pokud byla v době pojistný události okolní teplota výrazně vyšší než +10°C a na autě viníka byly nazutý gumy s označením "zimní", ale vyvolávají regresní řízení vůči takovýmu provozovateli vozidla.

Opírají se při tom o znalecký posudky, podle kterejch gumy s běhounovou směsí označenou jako "zimní" v teplotách okolí výrazně vyšších než +10°C nemají vlastnosti požadovaný pro bezpečnou jízdu - stručně řečeno, "mažou se". Při poskakování kolem komína to asi poznat moc nebude, ale pokud na takovejch gumách za NEZIMNÍCH teplot vyjedeš na delší trasu a ty gumy dostanou příležitost se ohřát, nechtěl bych s tebou sedět v tom autě, až budeš potřebovat prudce zabrzdit - a ani to nemusí bejt krizový brzdění, stačí když budeš chtít jen prudce přibrzdit před někým, kdo "ti tam vlítne z vedlejší" ...

Žil jsem léta s podobným názorem (že jde zimáky dojezdit v létě) a nepopírám, pro někoho to může bejt jediná možnost jak jezdit a finančně nevykrvácet - ale takovej člověk musí jasně počítat s tím, co jeho gumy umí nebo neumí a kdy ho můžou doslova "levně prodat" ... Pak mě to jednou málem šeredně vytrestalo a názor jsem změnil. Prostě když vzhledem ke svýmu autu i způsobu jízdy potřebuješ, abys měl tutovou jistotu, že tě gumy vždycky PODRŽEJ, musíš přezouvat léto/zima a hlídat si i to, abys ani letňáky nesjížděl až na povolenou mez 1,6mm.

Je třeba zajímavý, že zimáky použitý v létě mají nejlepší vlastnosti NA VODĚ - neboli v prostředí, kde jsou ideálně chlazený vodou z povrchu silnice a kdy naopak jejich výrazně mnohočetně profilovanej běhoun mnohem líp odvádí vodu ze styčný plochy guma-silnice než hladký málodrážkový běhouny gum letních. Je to poznat třeba i podle ocasu tříště za takovým autem - auta s gumama líp odvádějícíma vodu ho mají výrazně delší a výraznější ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Brozicek
Příspěvky: 1469
Registrován: 07 lis 2005, 01:00
Bydliště: Studénka

#33 Příspěvek od Brozicek »

EKKAR píše:Pro mě za mě si jezdi třeba na slisovanejch prezervativech........
Diskuzi o pneumatikách jsme hodně odbočili od původního tématu.
Po pravdě jsem nějakou takovou reakci na můj příspěvek očekával. Vychází to z článků podobných zde tomu:
https://www.garaz.cz/clanek/jezdit-na-z ... e-21001453

Jenže je ježdění a ježdění. V sedmdesátých a osmdesátých létech jsme zimní a letní pneumatiky neřešili. Na vzorku OR6 (často protektor) jsme v zimě jezdili na hory lyžovat a v létě jezdili na Východní Slovensko na Šíravu se koupat. A někteří jeli do Bulharska a šťastní s devizovým příslibem jezdili na Jadran. A neměli jsme ABS, ESP a jiné současné fajnovosti.

Zde jsou jiné názory na zimní gumy v létě.
https://www.autorevue.cz/zimni-gumy-moz ... howforum=1

Pokud se nejezdí autem zatáčky na mezi adheze až to kvičí, dodržuje bezpečný odstup, dodržuje povolená rychlost a předvídá co udělají na cestě jiní, tak na zimních v létě nevidím dramatický problém.

Prosím EKKARA abychom ten problém zde dále nerozváděli. Ukončeme to smírem a nechme si každý své názory a zkušenosti pro sebe. Děkuji.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#34 Příspěvek od p32 »

Brozicek píše:Pokud se nejezdí autem zatáčky na mezi adheze až to kvičí, dodržuje bezpečný odstup, dodržuje povolená rychlost a předvídá co udělají na cestě jiní, tak na zimních v létě nevidím dramatický problém.
Jsem stejného názoru, ale přidám si. Jízda na delší trasy je jiná jak jen po městě. Takže ano, kdo jezdí daleko, tak dodržujte přezouvání tak, jak předepisují. Jinak nevidím problém jezdit po městě celý rok na letních nebo na zimních pneumatikách, pokud si řidič toto uvědomuje každý den a nejezdí jak dobytek. Případné důsledky špatné volby si může házet na vlastní hlavu a nemusí vykládat "já jsem nevěděl".
Měřič spotřeby neřeším, píšu si množství a cenu vždy při plnění do plné a to by snad mělo stačit, jednou nebo dvakrát za rok pak sešitek vyhodím. :wink:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#35 Příspěvek od EKKAR »

Brozicek píše:
EKKAR píše:Pro mě za mě si jezdi třeba na slisovanejch prezervativech........
Diskuzi o pneumatikách jsme hodně odbočili od původního tématu.
Po pravdě jsem nějakou takovou reakci na můj příspěvek očekával.
....
Jenže je ježdění a ježdění. V sedmdesátých a osmdesátých létech jsme zimní a letní pneumatiky neřešili. Na vzorku OR6 (často protektor) jsme v zimě jezdili na hory lyžovat a v létě jezdili na Východní Slovensko na Šíravu se koupat. A někteří jeli do Bulharska a šťastní s devizovým příslibem jezdili na Jadran.
....
Pokud se nejezdí autem zatáčky na mezi adheze až to kvičí, dodržuje bezpečný odstup, dodržuje povolená rychlost a předvídá co udělají na cestě jiní, tak na zimních v létě nevidím dramatický problém.

Prosím EKKARA abychom ten problém zde dále nerozváděli. Ukončeme to smírem a nechme si každý své názory a zkušenosti pro sebe. Děkuji.
Na úplnej závěr něco k těm OR-6 resp. pozdějším OR-36 - nelze ignorovat fakt, že tyhle gumy byly už koncipovaný jako celoroční a tomu odpovídala i jejich běhounová směs. A navíc se od jejich výroby razantně změnily všecky pneumatikový směsi obecně a jsou s daleko širším rozpětím krajních mezí vlastností mnohem různorodější než byly tenkrát. Takže dnešní letní guma je mnohem tvrdší než tehdejší atd...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#36 Příspěvek od rnbw »

Hlavne je obrovsky rozdiel medzi znackami. Matador a podobny odpad vs. kvalitne vyrobky, ktore su casto drahsie len o par eur.

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#37 Příspěvek od houmr »

Mně ten zimní a letní provoz u Multiply dělá podobnou sinusoidu, ale za vyšší spotřebu v zimě podle mne nemůžou jen pneumatiky (křivka se začíná zvedat dřív, než obvykle přezouvám), ale i studené starty apod. Vlastně až do excellu dopíšu hodnoty z letošního provozu, uvidím co dělají samotné gumy - vzhledem k tomu, že na konci týdne Multipla končí, letošní léto jsem jezdil na zimákách, neboť letní už k tomu nebyly.
Zde je můj graf - růžová jsou náklady na palivo pro 1km jízdy, průměr od začátku vlastnictví vozu, modrá je průměr spotřeby v kg CNG na 100 km za posledních 10 tankování. Ten průměr je nutný, neboť "plná" u CNG lítá ještě víc než u benzínu nebo nafty, neboť záleží na aktuálním tlaku plničky (ať už podle toho kde jsem plnil nebo jestli někdo neplnil těsně přede mnou).

Multipla palubák nemá, ale u služební VW Caddy se spotřeba palubáku od té skutečné liší cca o 0,2 l/100km, v podstatě mám totožné dojmy jako sis2.
Přílohy
graf.JPG

Uživatelský avatar
sis2
Příspěvky: 1155
Registrován: 07 říj 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#38 Příspěvek od sis2 »

Jasně, studené starty, nastartování motoru a pak oškrábání námrazy, a jízdy do 10 km, kdy se vše sotva prohřeje, to dohromady bude větší část zimního přírustku, samotné zimní gumy to zhorší méně. Tohle dohromady dělá to půl litrové navýšení. Samozřejmě, kdo neparkuje venku a jezdí dlouhé trasy na tom bude líp...
To je vše navíc a nic nemění na původní odpovědi - u VW je měření věrohodné, se slušnou přesností.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“