Tak trochu o mašinkách (odděleno)

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#31 Příspěvek od konosuke »

když jsme na gymplu v roce 1975 přijeli vlakem na chmel do Žatce tak odpojili elektriku a zapřáhli nějakej takovej parní tahač - stroj poněvač trasa do Deštnice nebyla elektrifikována ! no to byl folklór - zábava...
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Lukas-Peca »

EKKAR píše:tady v Třebový byly 2 štokry 556.0 v běžným provozu až do roku 1986
Ještě v roce 1980 sloužily některé lokomotivy na manipulačních a pomocných vlacích v několika lokalitách, například v depech Jaroměř, Plzeň a také Sokolov, kde zůstalo v provozu více lokomotiv. Zcela poslední výkony řady byly zaznamenány na jaře roku následujícího

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#33 Příspěvek od EKKAR »

Žiju s kratšíma přestávkama (vojna, škola, dovolený...) v Třebový už 40 let, od roku 1980. A bezpečně vím, že až do roku 1986 tady v depu byly trvale zatopený 2 "štokry" nasazovaný na tzv. "dispačerky" neboli pohotovostní lokomotivy, posílaný na místo potřeby dispečerem depa v případě potřeby dodatečnýho postrku směrem na Krasíkov případně do Lačnova nebo jako lokomotiva náhradní za "neschopný stroj", v případě nehody i jako tažný vozidlo nehodovýho vlaku. Jistě, nejezdily v pravidelný traťový službě, ale ty dvě páry byly trvale zatopený a připravený vyjet = byly trvale v provozu. Na celou Třebovou bylo slyšet jejich sirény "HUUUUJJJÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ" i občasný vysoký "PFIFF!" - to podle toho, jak dlouho fíra držel příslušný táhlo od tý který píšťaly. Po roce 1986 jejich funkci převzala jiná dvojice "exotů" - zase to byly v tu dobu už historický lokomotivy Kryšpínovy řady E669.0 neboli po €urochujsku 180. Proto píšu, že tady jezdily až do udanýho roku.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Lukas-Peca »

No tak se asi bude muset přepsat historie.

Ještě nám vysvětli, jak €urohujeři zavádělí číselné značení lokomotiv v ČSSR v roce 1988.

Uživatelský avatar
rudolf02
Příspěvky: 445
Registrován: 05 zář 2012, 02:00
Bydliště: ústeckoorlicko

#35 Příspěvek od rudolf02 »

No, olomóčáci, kolem roku 1970 stála taková zajímavá lokomotiva vpravo kousek před nástupištěm, když se přijíždělo od Štěpánova. Byla zelená a připomínala nákladní vagon s komínem. Neví o ní někdo něco?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#36 Příspěvek od EKKAR »

Nemusí se nic přepisovat - ty píšeš "výkony" a to jsou samostatně vedený spoje podle GVD. V pohotovosti pro případnej zásah ty lokomotivy mohly setrvat dávno po tom, co skutečně z PRAVIDELNÝ TRAŤOVÝ SLUŽBY byly vyřazený i jako náhradní = rezervní vozidlo. Mašina pro okamžitou náhradu /přípřež v momentě neschopnosti jinýho stroje je něco jinýho než pohotovost pro nehodovej/baucuk.

A Kryšpínův systém by nebylo proč rušit, kdyby na ČSSR nebylo tlačeno ze strany už tehdá existující západoevropský společný struktury kvůli "nekompatibilitě tehdejšího označovacího systému". Byli jsme a dál prostě jsme moc malá rybka na to, aby se z naší strany dalo takovým diktátům odporovat. Větší státy si mohly svoje označení ponechat a dál ho používat vedle mezinárodní typizace - u nás se to holt muselo všecko zrušit a přeznačit, což například v případě takovýho "orchestrionu" u některejch kusů znamenalo, že za dobu svojí existence a provozu na československý/český drážní síti nesou trojí typový označení ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#37 Příspěvek od xsc »

EKKAR píše:A Kryšpínův systém by nebylo proč rušit, kdyby na ČSSR nebylo tlačeno ze strany už tehdá existující západoevropský společný struktury kvůli "nekompatibilitě tehdejšího označovacího systému".
To je zase kravina. Vždyť tam z těch našich lokomotiv nic nejezdilo.
Kryšpínův systém byl už i u nás na hraně použitelnosti, hlavně ohledně čísla značícího rychlost, ale i nápravový tlak. Viz řada E499...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#38 Příspěvek od EKKAR »

Kryšpína by šlo velice jednoduše rozšířit, i takovej návrh tenkrát padnul. Nabízelo se zdvojení původně druhý a třetí číslice, přičemž původní označení pokud by stačil jednocifernej původní rozsah by se buď nechalo tak, nebo doplnilo dvěma nulama na druhý a čtvrtý pozici odleva. Písmenný označení trakcí by se dalo zachovat. Řada E499.2 by potom mohla bejt přeznačená na E40909.2 při zachování maximální rychlosti 120km/h a nápravovýho tlaku 19tun, nebo by se dala přeznačit na E41321.2 pokud by měla rychlost 160km/h a nápravovej tlak 21 tun (tak jak v reálu skutečně měla - 84,5 tuny adhezního tlaku). Jo, už by to nebylo krátký "éčtyřidevětdevětdva", ale ten systém šel zachovat. Stejně se tý mašině neřeklo jinak než "pražská dvojka", "banán" respektive "krysa".

Bohužel bylo prosazeno, že se "na základě doporučení Evropské železniční unie" zavede kompletní přeznačení na výhradně novej systém respektující číslování podle postupnýho zavádění typů do služby bez jakýkoliv další informační hodnoty označení řady - a to "doporučení" mělo podobu velice nevybíravýho tlaku vyhrožujícího nevpuštěním jinak než evropsky označenejch vozidel na mimočeský tratě. Všecky ostatní Evropu křižující dopravci /provozovatelé vozidel si můžou to centrální označení malovat jen do závorek a jako typový označení využívat doslova co je napadne a provozní označení si vymejšlet jak Wilda Třasořitka, jen u nás se musel promyšlenej a pro poučený i jednoduše odvoditelnej Kryšpínův systém opustit.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 15 črc 2020, 00:16, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#39 Příspěvek od xsc »

Kolik že našich lokomotiv tehdy vyjelo za západní hranici, aby nám vadilo nevpuštění na jiné tratě? Nebo na nás tlačil i východní blok, tedy žádná EU?

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od Lukas-Peca »

EKKAR píše:E41321.2
Škoda, žes tehdy v UIC neseděl. Takový geniální systém to mohl být.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#41 Příspěvek od sinclair »

To jsou nějaký skvrny na Slunci zase, nebo co se to na těch drahách děje?
Že by se konečně začala projevovat letitá podfinancovanost a vyslovené sraní na dráhu, jako takovou?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#42 Příspěvek od EKKAR »

Jo, konečně začíná bejt vidět, jak moc se na ně celou dobu sralo.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#43 Příspěvek od sinclair »

Karle přiznej se, bude to polehčující okolnost :D

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/zn ... t-40330642

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#44 Příspěvek od EKKAR »

HAHAHA, Leošu, jako ftip dobrý. Kolikpak si myslíš že v tý Regionově asi tak tý elektroniky je? A co je další otázka - jak to, že poškozený vozidlo po nehodě, kterou vyšetřuje jak drážní inspekce, tak i PČR, NEBYLO DOSTATEČNĚ HLÍDANÝ, ABY Z NĚJ NIKDO NEMOHL COKOLIV VZÍT???
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od Hubert_79 »

Jasně, oni hlídači nebo vůbec personál roste na stromech. Možná tak kolem Třebové na 30 metrů vysokých smrcích na okolních horách :lol:
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“