Stránka 3 z 4

Napsal: 11 úno 2020, 22:21
od samec
Alebo spoj mechanicky komutátorový elektromotor so striedavým generátorom a máš čistý sínus z čohokoľvek.

Napsal: 12 úno 2020, 06:28
od petrfilipi
Co se týče UPS pro kotel a čerpadlo (bez ostatního (vyjma možná mrazáku) se pár hodin/dnů obejdeme), tak jsem uvažoval o měniči a abych nemusel udržovat nějaký aku v nabitém stavu, tak jsem taky myslel, že bych to honil z auta. V našem případě máme nádrže s vodou pro radiátory za 5h natopené na celý den a pak potřebujeme jen čarpadlo pro oběh vody, a to stačí zapnout 3x denně na 1h.
Takže podobný nápad jako už tady někdo psal.
Jako měnič bych viděl něco s modulem EGS002 (inspirace zde), měl by to být čistý sinus.
Jen na to mít čas.
PF

Napsal: 12 úno 2020, 11:58
od Matka_Tereza
Ahoj lidi.
Jenom poznámka k použití auto-akumulatoru. Pokud nezajistíte aby byl umístěn na nějaké vibrujicí podložce, tak půjde rychle do kytek. Usazuje se pak totiž bordel mezi deskami. V autě je to "ošetřeno" vibracemi samotného auta 😉

Napsal: 12 úno 2020, 12:26
od mi-ro
Áž tak, jo? Prosím zdroj informace nebo studii. Děkuji

Napsal: 12 úno 2020, 17:25
od weed_smoker
Někde jsem viděl sinus měnič,kde spínaný bylo jen DC/DC z napětí baterie na "mezinapětí" vnitřních obvodů s výstupem CT(+/0/-),který bylo třeba 2x60V.Tím se krmil výkonnej koncák v AB,na kterym viselo trafo např.48/230V.Sinus se vyráběl pomocným oscilátorem,co šel nastavit v nějakym rozpětí okolo 50Hz(třeba 40-80) a přes útlumák do vstupu toho AB konce.Jak se hlídal výstup,to nevím(možná se hlídal jen ten DC/DC,možná se hlídal výstup do zátěže).
Sinus čistej byl,účinnost ale žádná sláva.Ten zdroj obsahoval asi 30ks KD3773 na třech AL profilech s ventilátorama.Přívody k P trafa byly CYA6mm²,přívody z baterky asi 16.

Napsal: 12 úno 2020, 17:55
od sinclair
To bude těmi blbými zkušenostmi. Zatím každý měnič, o kterém bylo tvrzeno, že má sinusový výstup /nikoli modifikovaný sinus/, tak měl na výstupu hromadu hrubých schodů se zákmity, které prostě šly nahoru a dolů jakoby po průběhu 50Hz. Bylo i dost těžký to vůbec zasynchronizovat.
Asi jsem zatím neměl štěstí na ten správný a poctivý, co by měl účinnost okolo těch 90% a měl na výstupu opravdu čistou sinusovku.
Tu jsem zatím viděl pouze u tzv. síťových praček a také u frekvenčních měničů, obojí modulováno kmitočty mezi 12-15kHz u těch 1F frekvenčních měničů, až mezi 80-110kHz u síťových praček.
Tou tlumivkou se to sice dá vyspravit a čerpadlo se utiší, ale pořád to tvarem připomíná stolovou horu.

Napsal: 12 úno 2020, 20:38
od Matka_Tereza
Odkaz na žádnou studii bohužel nemám. Jedná se pouze o sdílenou informaci od člověka z praxe. Tento měl na starosti záložní agregát ( tuším motor z V3Sky) a dle něj akumulatorům pomohlo když dobastlili konstrukci s držákem na motor.

Napsal: 12 úno 2020, 22:06
od kutilmil
My v práci máme 2 záložné dieselgenerátory 175kW a baterky vydržali tak isto ako v plynovej kogeneračnej jednotke 250+275kW ktorá beží nonstop.

Napsal: 13 úno 2020, 15:23
od Matka_Tereza
V autě by měl akumulator vydržet nejméně 6-8 let.

Napsal: 13 úno 2020, 20:23
od Olchor
Jenže co to je "vydržet" ? I 50% akec ti za běžných podmínek auto nastartuje.
Autoaku to nemá lehké, vibrace, teploty, vybíjení vysokým proudem...
Běžné olovo mívá tak 500 - 2000 cyklů na pokles o 30% kapacity. Hodně záleží na hloubce vybití.

Napsal: 14 úno 2020, 22:08
od samec
Olchor píše:Běžné olovo mívá tak 500 - 2000 cyklů na pokles o 30% kapacity.
Kapacita je len obchodný názov.

Napsal: 15 úno 2020, 08:18
od mi-ro
Kapacita je dobře měřitelná fyzikální veličina.

Napsal: 16 úno 2020, 08:49
od helios
Teraz som riešil kúpu novej batérie k UPS, zálohujúcej čerpadlá kotla na drevo. Na nete som našiel predajcu batérií Banner, ktorý mi aj batériu bezplatne doviezol až ku mne. Aspoň som sa s ním trochu porozprával. Dozvedel som sa, že Banner vyrába batérie stále v Rakúsku, aj to, že bežné autobatérie majú životnosť v prevádzke 5rokov. Oni vydržia aj o dosť dlhšie, avšak postupne klesá ich kapacita.

Napsal: 16 úno 2020, 09:53
od sinclair
No a tyhle stacionární mají podle toho distributora vydržet jak dlouho?

Napsal: 16 úno 2020, 13:25
od helios
Stacionárne sú v rôzne, v životnostiach od 10 do 15 rokov, ovšem za neúmernú cenu, od cca. 300 do pomaly 500€ za 100Ah pri 12V. Radšej som teda zvolil kompromis, kúpil som Banner za 165€, ktorý je odolný voči cyklickému nabíjaniu a používa sa u áut so systémom štart/stop. Mala by vydržať dlhšie, ako bežná štartovacia batéria. Vždy je to o kompromisoch medzi úžitnou hodnotou, životnosťou a cenou...