Stránka 3 z 4

Napsal: 04 dub 2020, 15:33
od sinclair
Kvůli tomuto:

Napsal: 04 dub 2020, 20:03
od EKKAR
Leoš - 100 bodů !!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: 07 dub 2020, 17:22
od davemh
Po rekonstruci tratě se tu objevily tyhle sloupky, v nepravidelných rozestupech. To je nějaká přesná nivelace?

Napsal: 08 dub 2020, 17:19
od Lukas-Peca
Jsou to značky pro přesné zaměření geometrie oblouku (pro Ekkara "zatáčky").

Napsal: 14 dub 2020, 14:01
od Zmije
V Brně občas jezdí vlaky po tramvajových pásech, se divím, že jim ty malé poloměry zatáček a stoupání nevadí. Nejsou po té akci propadlé koleje?

Napsal: 14 dub 2020, 15:17
od Lukas-Peca
To není tramvajová trať, ale železniční vlečka, tramvajím by na ní chyběla jedna drobnost. S tramvajovou sítí je spojená výhybkou, ale nevím o tom, že by na tramvajové koleje někdy zkoušeli jet s železničním vozidlem, to by asi daleko nedojeli :)

Napsal: 14 dub 2020, 16:07
od vasekpetr1
Tak tak, na té spojce Křížová - Poříčí se vozily kloubáky K2 v rozpojeném stavu, když šly z dolního vlečkou do Pisárek do vozovny a tam se kompletovaly. Později chodily z ČKD po svých tramvajových kolejích z Krpole z nádraží. Naposledy na té spojce pamatuji Karolinku při brněnských slavnostech...

Napsal: 14 dub 2020, 16:11
od EKKAR
Tahají se po tom železniční vozidla na veletržiště. Mám dokonce několik PowerPointovejch prezentací, jak po týhle Šalingradský ulici jede mezi normální silniční dopravou vlak taženej párou nebo "brejlovcem".

Napsal: 14 dub 2020, 18:12
od Hubert_79
Je to vlečka, není to tramvajová trať. V Praze bylo něco podobného, závod ČKD Tatra Smíchov byl napojen vlečkou vedoucí Stroupežnického ulicí, koleje tam byly ještě dlouho poté, co původní závod už nestál. Dnes je místo toho obchoďák.
Fotka je z roku 1995, vlečka se křížila s dvěma tramvajovými tratěmi a ústila do prostoru nákladového nádraží Smíchov; tam byla i výhybka a propojení s tramvajovou sítí. Dnes již (pokud vím) železnice a tramvajová síť propojena není. Jen na nádraží Praha Zličín je jakási rampa, že tramvaj může najet na koleje z železničního vagónu.
Obrázek

Napsal: 14 dub 2020, 19:52
od EKKAR
Ale tahle jednokolejná trať je osazená tramvajovýma kolejnicema s nižší nosností a oboustranným žlábkem pro kolo se sníženým okolkem = běžný železniční kolo po ní jezdit nemůže, je určená jen pro najíždění novejch tramvají z nádraží na systém MHD. Ta trať v Oltecu je ale kompletně osazená podle drážních standartů pro běžný železniční podvozky, takže unese i vozidla s nápravovým tlakem 20 tun = plný nákladní vagóny nebo balastem kvůli trakční síle dovažovaný lokomotivy. Jediný omezení tam je - rychlost, kvůli hrozící kolizi se silničním provozem ve stejným prostoru.

Napsal: 14 dub 2020, 20:01
od Hubert_79
Skutečně jen pro tramvaje? Mýlíš se. V Tatrovce se sice vyráběly tramvaje, ale měli tam několik lokomotiv (T211 myslím, prase se tomu říkalo; ty na snímku níže jsou myslím T334 "Rosnička") a těmi ty tramvaje tahali sem a tam; ta fabrika byla malá, tak to tahali na kolejiště zmíněného nákladového nádraží. Tahle fotka je rok 1965, celý popis vlečky zde: https://www.prazsketramvaje.cz/view.php ... 2007010901
Obrázek
--
Obrázek

Napsal: 14 dub 2020, 20:13
od EKKAR
1) kolejnice se za tu dobu mohly 100x vyměnit, já reagoval na předchozí barevnou fotku kde skutečně jsou tramvajový kolejnice;
2) na druhý (černobílý) fotce jsou podle všeho "rosničky" = lokomotivy řady T334.0 (moderní označení 710) = lokomotivy výroby ČKD, určený pro vlečkovej provoz a lehkej posun s hydromechanickým přenosem výkonu 302kW (cca 410HP), maximální rychlostí 60km/h a s nápravovým tlakem 14 tun. Koleje vidět nejsou - ale v tu dobu tam musely bejt klasický kolejnice pro vysokej drážní okolek.

A víš co? Vem metr a změř tam rozchod a šířku hlavy kolejnice. A porovnej to s kolejema kdekoliv jinde po Práglu.

Napsal: 14 dub 2020, 20:23
od elektrosvit
EKKAR píše:Ta trať v Oltecu je ale kompletně osazená podle drážních standartů...
Mně se zdá, že vypadá stejně jako dráha na fotce od Huberta, mrkni.

Napsal: 14 dub 2020, 21:03
od Hubert_79
Mno. S největší pravděpodobností tam nikdo koleje neměnil celou druhou půlku 20. století. Mimochodem, ta první barevná fotka je rok 1995 a ta černobílá s hranatými tramvajemi je rok 1988.
Každopádně žlábková kolejnice ≠ kolejnice, na níž nesmí železniční vozidlo. Lokomotivka ve Vysočanech měla vlečku přes Poděbradskou ulici, po níž jezdily Čmeláci nebo Pomeranče a taky se to křížilo s tramvajovou tratí. A kolejnice byly jaké? Modrý ví, ale než by přiznal omyl, bude trvat na svém stůj co stůj :)
Vlečku na Smíchově měřit nemožno, neboť tato zde již není. Kdyby sis přečetl článek s popisem, nebo si prohlédl obrázky, seznal bys to.

Napsal: 14 dub 2020, 22:05
od xsc
Kousek asi stále možné měřit je:
https://mapy.cz/s/cuhojanede