Není auto jako auto. Od 0,08 s po 1,61 srezis píše:Dovolím si nesouhlasit. Minimálně u mého auta (a to je diesel) nemá start/stop vliv na reakční dobu jak popisuješ.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Moderátor: Moderátoři
Semafory jsou až to poslední - tam hrozí nejmenší nebezpečí, v podstatě pokud tam někdo nevpálí na červenou, máš zajištěný bezpečný vjetí do silnice. Já právě myslím ty křižovatky, kde se z vedlejší vyjížší na hlavní do silnýho provozu a KDE SEMTAMFÓRY NEJSOU - 9 z 10 křižovatek v tomhle státě MIMO UZAVŘENÝ OBCE. V momentě, kdy na takový křižovatce čekám na mezeru a vyřadím, S-S mi chcípne motor - jenže když pak nějakou vhodnou uvidím, do provozu jedoucího rychlostí kolem 90km/h neboli cca 25m/s se potřebuju zařadit rychle. Když vhodnou mezeru uvidím 150m od sebe, mám přibližně 1,5 sekundy na to, abych se připravil na rozjetí - ale z toho mým smyslům minimálně zhruba 0,5 vteřiny trvá, než zrakem tu mezeru zaregistruju a než mozek vyhodnotí, že "jo, tam se vejdu" - dá se říct že běžně i 8 desetin sekundy. Když pak autu bude víc jak půl vteřiny trvat, než vůbec natočí motor, jsem s vyjížděním v řiti, protože v momentě kdy už bych měl pouštět spojku a uvádět auto do pohybu = zhruba 0,2s před skutečným rozjetím nebudu mít ještě motor plně k dispozici, protože mi ŘJ nenechá zvýšit otáčky na rozjezdový - a když už mi to dovolí, mezera už bude zhruba na mojí úrovni a já nebudu dostatečně rychlej, abych s ní srovnal rychlost. Ono těch 25m/s je docela dost, pokud se člověk má rozjet z místa natolik, aby nenutil toho, kdo tu mezeru uzavírá, prudce brzdit - a když k reakční době lidkýho organismu systém S-S dodá svoje zpoždění, muselo by se každou takovou křižovatkou na silnicích I.třídy jezdit i po pohlavní nanejvejš 50 a ještě na semtamfóry, aby bylo nebezpečí toho zplozence pitomejch ekofašounskejch hlav eliminovaný. Jenže na to pak nepotřebujem silnice a už vůbec ne dálnice - na to můžem začít zas jezdit s krávama na žebřiňáku ...rezis píše:...
Pokud jsem někde na vedlejší a čekám na mezeru do které se mám vtlačit tak to na spojce držím a to asi každý (pokud tam nevidím kilometrovou kolonu). Naopak na semaforech normálně vyřadím a nechám to chcípnout. Po červené je oranžová na kterou mačkám spojku řadím odjíždím na zelenou - stále nevidím nebezpečnost....
A stojíš na spojce jak č u r á k a akorát drbeš spojkový ložisko - a když to nechceš nechat rajbovat pět minut v kuse, protože kolikrát na takový křižovatce tak dlouho čekáš, tak ti to po vyřazení a puštění spojky p o j e b a n e j S-S automat chcípne. A když náhodou zachytíš blížící se mezeru, tak ji "díky" vypnutýmu motoru nestihneš využít. A nebo ztratíš trpělivost, pošleš to tam a přivodíš minimálně několika lidem kolem včetně sebe samýho infarktovej stav - pokud to všichni ve zdraví přežijete ...rnbw píše:Stlacis spojku, motor sa nastaratuje, zaradis jednotku a cakas na vhodny moment. Motor sa nevypne.
...
přesně tak to se vyplatí! čím více lidí zahyne v co nejnovějších autech co jdou po nehodě do šrotu, tím se více sníží průměrný věk vozů a tím méně budou tlačit na nás majitele vozů 15+.EKKAR píše: jenže balšája €urosajúznaja ťéchnika to rozhodne za tebe, chcípne a zas ti rozběhne motor, čímž tě zdrží o přesně takovej časovej úsek, že se rozjedeš přímo pod rozjetej kamión - kterýmu bys jinak v pohodě ujel a on by ani nemusel šáhnout na brzdy. Místo toho budou mít práci lidi od IZS přes špitály až po funébrservis... A to se vyplatí, soudruzi, že?
Souhlas. Přeci jen vidím v dáli díru kam se vlezu tak už řadím a čekám.rnbw píše:Stlacis spojku, motor sa nastaratuje, zaradis jednotku a cakas na vhodny moment. Motor sa nevypne.
Horsie je to s automatom, ako som spominal... Tam vo vhodnom momente pustis brzdu (az vtedy sa motor nastartuje), stlacis plyn a cakas, kym to zacne nieco robit.