deaktivace systemu start-stop

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#31 Příspěvek od tomasjedno »

rezis píše:Dovolím si nesouhlasit. Minimálně u mého auta (a to je diesel) nemá start/stop vliv na reakční dobu jak popisuješ.
Není auto jako auto. Od 0,08 s po 1,61 s :D
Přílohy
739DFA01-8A8C-4AF5-A37A-847E44366A12.jpeg

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#32 Příspěvek od rnbw »

Hlavne pri automate nie je ziadny spojkovy pedal. Takze stojis na brzde a pustis ju az ked sa chces rozbehnut. Dovtedy motor stoji.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#33 Příspěvek od EKKAR »

A hlavně furt ještě víc jak 50% vozidlovýho parku jsou manuály. Takže můžeš stát na čem chceš, klidně kočce na vocase, stejně tam v průměru půl až třičtvrtě vteřiny ZPOŽDĚNÍ BUDE - a obzvlášť v momentě, kdy střídáš vícero aut, některý má Stop-Start, jiný ho nemá - a ty který ho mají, tak každý má jinou prodlevu, vždycky nastává nejistota a rizikovej stav, kdy si budeš myslet že to ještě stihneš A BEZ €UROCHUJSTÁNSKEJCH SRÁČOVIN BYS TO BEZ PROBLÉMŮ STIHNUL - jenže balšája €urosajúznaja ťéchnika to rozhodne za tebe, chcípne a zas ti rozběhne motor, čímž tě zdrží o přesně takovej časovej úsek, že se rozjedeš přímo pod rozjetej kamión - kterýmu bys jinak v pohodě ujel a on by ani nemusel šáhnout na brzdy. Místo toho budou mít práci lidi od IZS přes špitály až po funébrservis... A to se vyplatí, soudruzi, že?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#34 Příspěvek od rezis »

Stále nechápu kde vzniká časová prodleva když mám sešlápnutý spojkový pedál a zařazenou rychlost?
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#35 Příspěvek od Hill »

Ale ta časová prodleva nastane, když se k tomu chováš normálně, to znamená, že po celou dobu čekání nedřeš spojkové ložisko. U automatu je to celkem pochopitelné, že stojíš na pedálu, je tam na to jen jeden. Ale u manuálního řazení je lepší vyřadit a na spojce nestát. Leda bys věděl, jaký interval mají semafory, a že už nestojí za to vyřazovat. Jinak ti chvípne motor a prodleva vzniká při vyšlápnutí spojky startováním. V tom jsou na tom asi nejlíp mild hybridy, protože nemají ani starér ani alternátor, ale společný ISG (integrovaný startérgenerátor), který pomáhá spalovacímu motoru právě v malých otáčkách (ve vyšších dobíjí dvě baterie), takže se s ním dá rozjet už během startování, aniž by nějak akutně hrozilo chcípnutí motoru.

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#36 Příspěvek od misocko »

ja mam automat DSG , to uz samo o sebe nerobi rychly rozjazd (predsalen spojka / plyn je na ostry rozjazd na nezaplatenie) , ak by som k tomu nechal auto vypnut štartstopom tak je to brutal o hubu...

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#37 Příspěvek od pepik9 »

Nedávno jsem četl o zabezpečení Igla. Je to malej plošňáček ve smršťovačce, kterej se připojuje na CAN-bus. Kromě toho, že nejde nastartovat, může se nastavit i vypnutí Start/stop.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#38 Příspěvek od rezis »

Já to chápu. Na křižovatce samozřejmě spojku nedržím. Jen reaguji na to jak je to nebezpečné a nikde nejde vlastně rychle vyjet.
Pokud jsem někde na vedlejší a čekám na mezeru do které se mám vtlačit tak to na spojce držím a to asi každý (pokud tam nevidím kilometrovou kolonu). Naopak na semaforech normálně vyřadím a nechám to chcípnout. Po červené je oranžová na kterou mačkám spojku řadím odjíždím na zelenou - stále nevidím nebezpečnost....
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#39 Příspěvek od EKKAR »

rezis píše:...
Pokud jsem někde na vedlejší a čekám na mezeru do které se mám vtlačit tak to na spojce držím a to asi každý (pokud tam nevidím kilometrovou kolonu). Naopak na semaforech normálně vyřadím a nechám to chcípnout. Po červené je oranžová na kterou mačkám spojku řadím odjíždím na zelenou - stále nevidím nebezpečnost....
Semafory jsou až to poslední - tam hrozí nejmenší nebezpečí, v podstatě pokud tam někdo nevpálí na červenou, máš zajištěný bezpečný vjetí do silnice. Já právě myslím ty křižovatky, kde se z vedlejší vyjížší na hlavní do silnýho provozu a KDE SEMTAMFÓRY NEJSOU - 9 z 10 křižovatek v tomhle státě MIMO UZAVŘENÝ OBCE. V momentě, kdy na takový křižovatce čekám na mezeru a vyřadím, S-S mi chcípne motor - jenže když pak nějakou vhodnou uvidím, do provozu jedoucího rychlostí kolem 90km/h neboli cca 25m/s se potřebuju zařadit rychle. Když vhodnou mezeru uvidím 150m od sebe, mám přibližně 1,5 sekundy na to, abych se připravil na rozjetí - ale z toho mým smyslům minimálně zhruba 0,5 vteřiny trvá, než zrakem tu mezeru zaregistruju a než mozek vyhodnotí, že "jo, tam se vejdu" - dá se říct že běžně i 8 desetin sekundy. Když pak autu bude víc jak půl vteřiny trvat, než vůbec natočí motor, jsem s vyjížděním v řiti, protože v momentě kdy už bych měl pouštět spojku a uvádět auto do pohybu = zhruba 0,2s před skutečným rozjetím nebudu mít ještě motor plně k dispozici, protože mi ŘJ nenechá zvýšit otáčky na rozjezdový - a když už mi to dovolí, mezera už bude zhruba na mojí úrovni a já nebudu dostatečně rychlej, abych s ní srovnal rychlost. Ono těch 25m/s je docela dost, pokud se člověk má rozjet z místa natolik, aby nenutil toho, kdo tu mezeru uzavírá, prudce brzdit - a když k reakční době lidkýho organismu systém S-S dodá svoje zpoždění, muselo by se každou takovou křižovatkou na silnicích I.třídy jezdit i po pohlavní nanejvejš 50 a ještě na semtamfóry, aby bylo nebezpečí toho zplozence pitomejch ekofašounskejch hlav eliminovaný. Jenže na to pak nepotřebujem silnice a už vůbec ne dálnice - na to můžem začít zas jezdit s krávama na žebřiňáku ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#40 Příspěvek od rnbw »

Stlacis spojku, motor sa nastaratuje, zaradis jednotku a cakas na vhodny moment. Motor sa nevypne.

Horsie je to s automatom, ako som spominal... Tam vo vhodnom momente pustis brzdu (az vtedy sa motor nastartuje), stlacis plyn a cakas, kym to zacne nieco robit.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#41 Příspěvek od EKKAR »

rnbw píše:Stlacis spojku, motor sa nastaratuje, zaradis jednotku a cakas na vhodny moment. Motor sa nevypne.
...
A stojíš na spojce jak č u r á k a akorát drbeš spojkový ložisko - a když to nechceš nechat rajbovat pět minut v kuse, protože kolikrát na takový křižovatce tak dlouho čekáš, tak ti to po vyřazení a puštění spojky p o j e b a n e j S-S automat chcípne. A když náhodou zachytíš blížící se mezeru, tak ji "díky" vypnutýmu motoru nestihneš využít. A nebo ztratíš trpělivost, pošleš to tam a přivodíš minimálně několika lidem kolem včetně sebe samýho infarktovej stav - pokud to všichni ve zdraví přežijete ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od radioelectrum »

EKKAR píše: jenže balšája €urosajúznaja ťéchnika to rozhodne za tebe, chcípne a zas ti rozběhne motor, čímž tě zdrží o přesně takovej časovej úsek, že se rozjedeš přímo pod rozjetej kamión - kterýmu bys jinak v pohodě ujel a on by ani nemusel šáhnout na brzdy. Místo toho budou mít práci lidi od IZS přes špitály až po funébrservis... A to se vyplatí, soudruzi, že?
přesně tak to se vyplatí! čím více lidí zahyne v co nejnovějších autech co jdou po nehodě do šrotu, tím se více sníží průměrný věk vozů a tím méně budou tlačit na nás majitele vozů 15+.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#43 Příspěvek od rezis »

rnbw píše:Stlacis spojku, motor sa nastaratuje, zaradis jednotku a cakas na vhodny moment. Motor sa nevypne.

Horsie je to s automatom, ako som spominal... Tam vo vhodnom momente pustis brzdu (az vtedy sa motor nastartuje), stlacis plyn a cakas, kym to zacne nieco robit.
Souhlas. Přeci jen vidím v dáli díru kam se vlezu tak už řadím a čekám.
U těch automatů - není na toto ten kick start nebo jak se tomu nadává? Držíš brzdu a plyn zároveň a on čeká na uvolnění brzdy.

Co se týče bezpečnosti mě mnohem více štve dotykové ovládání kdejaké kraviny...
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#44 Příspěvek od EKKAR »

Vo dotykovejch displejích infotajmentu nemá cenu se bavit - ty do auta vymyslel opravdu D E B I L PUNCOVANEJ 5kg kladivem ... Hlavně když nastavení klimy je zarochaný až někam do subčtvrtý nebo subpátý úrovně pod základní obražofkou a proklikat se k němu člověk musí přes různě rozházený ikonky, takže nejde na jedno místo poklikat třeba 5x za sebou, ne, musí se kliknout, podívat se jestli se obražofka změnila na tu dalšáí žádoucí, najít příslušnou další ikonu, na ni zas poklepat ... asi bych brzo zaklepal na něčí kedlubnu tím už zmíněným kladivem. PROČ KURWA NEMŮŽOU ASPOŇ V TECH KCHÁRECH NECHAT OVLÁDÁNÍ, KTERÝ SE DÁ UČUNIT POSLEPU ????????
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sis2
Příspěvky: 1155
Registrován: 07 říj 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#45 Příspěvek od sis2 »

Však odpověď všichni, co mají zdravý rozum, znají - protože to menežují ambiciozní *uráčci, kteří kvůli inovacím a předvádění vizí na příštím autosalonu dělají cokoli, aby to bylo JINAK, aby se odlišili, aby přišli s NEČÍM NOVÝÝÝM, nejlépe pak převratným - no a že je to na dvě veci, a že to uživatelé proklínají, je jim šumafuk, za tohle oni cílové odměny nepobírají... Hlavně, že na tu "novinku" stádo navázaných (něčím zavázaných) oslů v médiích spustí nadšené hýkání...!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“