Stránka 3 z 5

Napsal: 26 dub 2020, 18:14
od kutilmil
To berlingo som odkúpil z firmy na vozenie tehál na stavbu. Mimmochodom som s ním veľmi spokojný. Aj vo firme sme ho mali vyše 10 rokov a v živote nemalo ani poruchu. Jedine sa tam baterka menila. Ináč perfektne. A na to že to je diesel sa čudujem jak štartuje. Môže byť aj -20 a na preval naskočí. má nabehaných 168 000 a 19 rokov. A cenu za aku som ho kupil tu radsej ani písať nebudem. To by bolo zasa závisti.

Napsal: 26 dub 2020, 18:24
od termit256
kutilmil píše:... To by bolo zasa závisti.
Myslim ze takove zihadlo ti moc lidi zavidet nebude :-)
Ja bych se s tim stydel vyjet i za tmy.

Napsal: 26 dub 2020, 18:29
od kutilmil
To ja niesom zasa taký pán ako ty. Keď chcem viesť cement tehly roxory trubky a neviem čo všetko možné tak mi berlingo uplne vyhovuje. Keď idem do kostola tak zoberiem ceedku. Naposledy som si na berlingu doviezol plávačku do celého domu.

Napsal: 26 dub 2020, 18:34
od Freedy
Do Berlinga dej 2 L , Total transmission 75W-90.

Napsal: 26 dub 2020, 18:53
od kutilmil
Ano fredy ďakujem. Už som to našiel v tých mazacích plánoch. Škoda že neviem typ prevodovky. Tak by sa to dalo pozreť presnejšie. 2l bude ale určite OK.

Napsal: 26 dub 2020, 19:17
od rasto73
1,9 litra 75w80 TOTAL poprípade pošli sz.

Napsal: 26 dub 2020, 19:57
od vicious
Nalievací otvor z boku (aj vypúšťací) majú napr. koncernové prevodovky. Naviac príručka uvádza, že po naplnení oleja po otvor sa má nechať prevodovka chvíľu pretáčať a následne znova doliať po otvor. Ako to má Berlingo netuším.

Napsal: 26 dub 2020, 21:13
od EKKAR
kutilmil píše:To berlingo som odkúpil z firmy na vozenie tehál na stavbu. Mimmochodom som s ním veľmi spokojný. Aj vo firme sme ho mali vyše 10 rokov a v živote nemalo ani poruchu. Jedine sa tam baterka menila. Ináč perfektne. A na to že to je diesel sa čudujem jak štartuje. Môže byť aj -20 a na preval naskočí. má nabehaných 168 000 a 19 rokov. A cenu za aku som ho kupil tu radsej ani písať nebudem. To by bolo zasa závisti.
A nejvíc se "potlapkáva po pleci" ten, co ti ho za fabriku prodal, protože právě teď doběhlo do věku/nájezdu, kdy se z něj stala POKLADNIČKA = začne vyžadovat opravdu velkej servis, protože se mu sejdou kilometrový proběhy a časový životnosti poměrně drahejch částí motoru, podvozku, brzd atd - všecko co se vůbec neměnilo, bo "nebolo treba opravovať". Nejsou to jen rozvody, ale třeba ložiska kol, tlumiče a jejich uložení, spojka, ložiska ve špajzce, klouby poloos, gumový díly jako hadice a silentbloky, žhaviče, vejfuk, větráky chlazení a topení, doslova VŠECKO. Ale máš přeci LEVNÝ A SPOLEHLIVÝ auto ...

Napsal: 26 dub 2020, 21:47
od workhard
Ve fabrice jim je to jedno, tam to prodávají za zůstatkovou hodnotu, počítám, že kutil ho koupil tak za bůra.

Napsal: 26 dub 2020, 21:50
od pepik9
Tá nalievaci diera je na samom vrchu.
Není. Nevím, jestli je nějaký rozdíl mezi benzinem a naftou kromě převodového poměru, pro benzín platí tohle.

Napsal: 26 dub 2020, 21:58
od EKKAR
workhard píše:Ve fabrice jim je to jedno, tam to prodávají za zůstatkovou hodnotu, počítám, že kutil ho koupil tak za bůra.
Jasně, ONI se toho levně zbavili a žádný další starosti s tím verkem už mít nebudou - ONI JEN JEZDILI (a na průběžnou údržbu se samozřejmě kašlalo). Takovýhle auta jsou "nejlepší ojetiny" - jsou levný, protože původnímu majiteli už se dávno zaplatily, vypadají k světu, pravidelně se s nima jezdilo, takže nemají žádný nemoci dlouhodobě odstavenejch aut, mají vynikající pověst spolehlivejch dříčů - jenže jsou uvnitř utahaný jak 5 roků stará slepice, která když přestala snášet, tak ji dali na jatky jako "půlročního brojlera" ... prostě ideální kšeft pro bazary typu "písmenka", AutoEsa a jim podobný.

Napsal: 26 dub 2020, 22:05
od Sandal
Už sis to našel , kutilmile.
Hlavně tam nelej nic co do převodovky nepatří.Synchrony by ti moc nepoděkovaly.
U některejch aut není kontrolní šroub jako kontrolní ale nalévací a při stání auta ve vodorovné poloze se tam odměřené množství oleje nevejde a vytéká ven. V tom případě je potřeba auto naklonit heverem a olej tam naprat, zašpuntovat a pak pustit z heveru. Týká se to hlavně koncernu VW. U ostatních značek nevím.

Napsal: 26 dub 2020, 22:05
od kutilmil
Ekkare ty si asi naozaj totalne sprostý. Ja som napísal že to vozidlo v živote nemalo žiadnu poruchu! Vieš aký je rozdiel medzi poruchou a údržbou? Taký chytrolín jak ty by to mohol vedieť. Samozrejme že sa tam menili rozvody výfuk a čapy a ja neviečo aj tlmiče tuším, brzdove kotuče...... To ale nie je porucha. Poracha je keď sa ti auto pokazí a nechá ťa v štychu alebo sa proste niečo pojebe. V rámci bežnej údržby to vozidlo bolo pravidelne servisované a dostalo všetko čo potrebovalo. Neser si na hlavu.

Napsal: 26 dub 2020, 22:08
od kutilmil
Pepík ta prevodovka na obrázku nie je moja. Ja mám údajne BE3R. Už ale všetko viem aj kama aj kolko.

Napsal: 26 dub 2020, 22:11
od EKKAR
Neboj se. JÁ takový podnikový auta dost dobře znám. I způsob jejich servisování. A sobě domů bych si takový pokud možno NIKDY nekoupil. Ale to je tvoje věc - a buď od tý dobroty, NETAHEJ HO NA ELEKTROFÓRUM.