Zabezpečení vlakových tratí

Manuály, rady a návody z oboru zabezpečovací techniky a elektrické zabezpečovací signalizace (EZS)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#31 Příspěvek od termit256 »

Muzete mi nekdo objasnit, proc treba tady naplacali tri semafory na jeden vesnicky prejezd? Jakoze aplikace nekolikanasobneho zabezpeceni na jake jsou zvykli strojvudci?
https://www.dnoviny.cz/assets/images/7f ... 24-800.jpg

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#32 Příspěvek od houmr »

Výstražníky se navrhují podle rozhledových poměrů, jejich nasměrování pak probíhá ještě za účasti policie. Konkrétně na té fotce je z chodníku zřejmé, že do hlavní komunikace se připojuje (nebo se bude připojovat) ještě nějaká boční (z míst, kde stál fotograf) a výstraha musí být viditelná i z této komunikace. Jinak by tam ten třetí výstražník určitě nebyl.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#33 Příspěvek od termit256 »

Zadna bocni komunikace tam neni, nedavno jsem tim mistem projizdel.

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#34 Příspěvek od houmr »

Lžeš - když se podívám ne street view, tak ji tam vidím...
https://www.google.cz/maps/@49.9700028, ... 8192?hl=cs[/url]

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#35 Příspěvek od termit256 »

Jo, sorry mas pravdu. Ta situace na linku byla dost podobna s tim co jsem videl a obrazek jsem nasel na google.
Prejezd o kterem jsem se bavil vypada takto, tam opravdu zadna krizovatka neni, po te mezi vpravo vedou koleje a ty semafory nejsou nijak viditelne natocene do jineho uhlu, jsou proste jen vedle sebe. Ale mozna byly v akci, 3 za cenu jednoho :-)
Přílohy
ppp3.JPG

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#36 Příspěvek od houmr »

Ten třetí výstražník je tam zřejmě pro chodce, kteří odcházejí z nástupiště, které je mezi silnicí a tratí. Teda nejspíš - pošli kde to je, jedna fotka z dálky to moc neobjasní, Ale podle rozdílného svitu pozitivky vidím, že ve stejném úhlu určitě natočené nejsou.
Naposledy upravil(a) houmr dne 13 črc 2020, 14:29, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#37 Příspěvek od tomasjedno »

termit256 píše:Ale mozna byly v akci, 3 za cenu jednoho :-)
Ten vpravo je pro mašinfíru :D

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#38 Příspěvek od termit256 »

houmr píše:Ten třetí výstražník je tam zřejmě pro chodce, kteří odcházejí z nástupiště, které je mezi silnicí a tratí. Teda nejspíš - pošli kde to je, jedna fotka z dálky to moc neobjasní.
Jo, myslim ze na te mezce nejaky chodnicek vedle koleji vede. Jako ze by si chodec jednoho blikajiciho monstra co mu brinka zvonem nad hlavou nevsiml, proto je nutne tam dat dve vedle sebe? Nebo si nekdo na draze mysli, ze chodec je nesvepravny a kdyby tam byl jen jeden semafor, mohl by se vymlouvat ze on byl pro auta a chodci meli volno? A pak kdyby ho vlak pote co vleze na koleje strejchnul, by mlel kydy o spatnem zabezpeceni a lakomem managementu jako strojvudci? Mozna by nebylo spatne dat tam jeste jeden pro psy. Nebo lepe pro veke psy jeden a pro nizke psy druhy... :-)

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Hubert_79 »

ten, co rozumí absolutně všemu píše:Podívej se do statistik, ty jeden hňupe volšovej - stačí se podívat na počet spojů v osobní přepravě.
Netřeba se dívat do statistik. Stačí knižní vydání jízdního řádu, třeba pro půlku osmdesátých let a letošní. Tehdy byly osobní vlaky na mnoha tratích jak noty na buben, jezdilo toho míň. Dnes jezdí vlaky v taktu, což za komárů nebylo ani náznakem.
Nákladní doprava u nás není jen ČDC, těch soukromníků jezdí hodně.
Tak co tam máš dál?
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
vicious
Příspěvky: 635
Registrován: 10 srp 2007, 02:00
Bydliště: 3 km od Humenného

#40 Příspěvek od vicious »

Koho by zaujímalo, na youtube je vložené video - inštruktážny film z čias ČSD "Křižování na D3", kde hlas Richarda Honzoviča popisuje, ako prebieha vyhnutie sa vlakov na dirigovanej trati.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#41 Příspěvek od Hill »

houmr píše:Že se tady někdo naváží do fírů - zkuste si každý šáhnout do svědomí, kolik byste měli na svědomí mrtvých, kdybyste byli řidiči autobusu a několikrát denně byste jezdili přes několik křižovatek, kde platí následující pravidla:
- ve všední dny z jednoho směru máte přednost s vyjímkou pátků připadajících na lichý týden, kdy máte povinnost se na přednost telefonicky dotázat dirigujícícho dispečera...
Ano, to ti podepíšu, vlastně to jsem chtěl svým příspěvkem říci. Nehájím mašinfíru, nicméně svůj díl viny nese i management právě pro daleko důslednější uplatňování úsporných opatření, než opatření ke zvýšení bezpečnosti, protože ta něco stojí a na první pohled nic nevynesou.
S tím souvisí i to, co
monterjirka píše:...- proto se používají tzv. samovratné vyhýbky, které jsou v základu postavené rovně, takže vlak vjede na tu kolej, kam má vjet, protijedoucí vlak logicky vjede na druhou kolej. A při odjezdu si tlakem kol vyhýbku "přestaví" a ta se po odjezdu pomalu vrací do základní polohy
Jestli totiž zrovna tyto výhybky v Perninku jsou, pak je to nedomyšlený "pokrok", který na jinak nedostatečně zabezpečené trati zvyšuje riziko chyby, jakkoli ušetřil obsluhu. Elementární bezpečnostní prvky maximálně omezující riziko lidské chyby by na žádné trati chybět neměly, tím méně na trati mezistátní. Bez ohledu na to, že je zařazená mezi tretě lokální.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#42 Příspěvek od EKKAR »

Hňup_79 píše:
*** píše:Podívej se do statistik, ty jeden hňupe volšovej - stačí se podívat na počet spojů v osobní přepravě.
Netřeba se dívat do statistik. Stačí knižní vydání jízdního řádu, třeba pro půlku osmdesátých let a letošní. Tehdy byly osobní vlaky na mnoha tratích jak noty na buben, jezdilo toho míň. Dnes jezdí vlaky v taktu, což za komárů nebylo ani náznakem.
Nákladní doprava u nás není jen ČDC, těch soukromníků jezdí hodně.
Tak co tam máš dál?
Dřív jezdily osobáky i rychlíky taky v párech, dvě soupravy "proti sobě" lišící se o jednotku v čísle vlaku. Lichý číslo jelo ven z Práglu, sudý opačným směrem. Jen měly větší vzdálenosti výchozí a koncový stanice, takže se zdánlivě nepotkávaly - ale v podstatě všecky vlaky "ven z Práglu" měly svůj protějšek směřující do Práglu. Akorát to nebylo tak dobře vidět jako teď, kdy ten "takt" platí hlavně kolem Vltavy, kde musejí spoje navazovat na zbytek městský dopravy zařazený do programu RoPID - všude jinde po republice se naopak počet spojů SNÍŽIL, případně došlo k takovým kopancům, že OSOBNÍ vlaky jedoucí z Třebový směrem do Šalingradu končí v Letovicích, cestující musejí vystoupit, protože se souprava obrací a jede zpátky - a dál do Šalingradu pak musejí pokračovat soupravou, která přijede z druhý strany a na kterou neplatí lístky koupený na předcházejícím úseku = cestující například ze Svitav do Šalingradu musí mít dvě samostatný jízdenky. To je následek "krajovýho" uspořádání a toho, že každej kraj si objednává vlaky odděleně od jinejch. A druhá taková vysloveně I D I O T O V I N A nastala už dřív, při zavádění "superexpresu" alias línýPindy - lidi, kteří s ním chtějí jet například (zase) ze Svitav do Práglu anebo do Ostravy, musejí jet k nástupu nikoliv do místa křižování tratí 010 a 260 neboli k nám do Třebový, ale musejí jet do nejbližšího krajskýho města = buď do Perníkovic, nebo do Holomóca. V obou případech to znamená přestup a další cestu "obyčejným" rychlíkem nebo dokonce osobákem - přitom přípoje ve směrech od/do Šalingradu na všecky průjezdy línýPindy přes Třebovou byly a jsou - jen NĚKDO POMAZANEJ rozhodnul, že zastávky v krajskejch městech musejí stačit, takže kromě Třebový padnula možnost nástupu do LínýPindy i pro lidi z Přerova, Zábřehu a Kolína, protože přes nespornou velikost a význam jejich dopravního uzlu nesplňujou d e b i l n ě nastavenou byrokratickou podmínku bejt krajským městem. Rozhodnutí o tom padlo kde ... ??? No přece v ... Hňupárně. I sám Pámbu se už nechtěl vracet, když všecky ty pitomce nes v pytli na východ, ale oni se mu z něj prokousali už nad Vltavským oudolím ... tak je tam radši nechal ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#43 Příspěvek od xsc »

termit256 píše:Jako ze by si chodec jednoho blikajiciho monstra co mu brinka zvonem nad hlavou nevsiml, proto je nutne tam dat dve vedle sebe?
Ono ale po stažení závor nebřinká...

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Hubert_79 »

Já o voze, ty o koze. Takt nejsou žádné "páry", ale to, že třeba rychlík Praha - Klatovy jede v sudou hodinu (třeba 8:08, 10:08 atd) a v lichou jede rychlík do Chebu (7:08, 9:08 atd) Abychom zůstali na jedné trati, v Plzni se to pak větví. To je takt, žádné "páry". Stejně to mají i osobáky na 99,9% tratí; zkrátka i na železnici se zavedly pravidelné intervaly.
Jinak číslování vlaků (sudé vs. liché číslo) nesouvisí s Prahou, ale se směry. Směr západ -> východ a sever -> jih má číslo liché a opačné směry sudé. S Prahou to vůbec nesouvisí. Vlak Cheb - Praha bude mít číslo liché a vlak Praha - Ostrava taky. A opačně. Takže zas kecáš.
No samozřejmě, kraj objedná dopravu na území kraje a dráhy (nebo soukromník) jezdí to, co se objednalo. "Krajské" jízdenky (třeba pro IDS JMK) si nevymyslel nikdo v Praze, ale krajští konšelé v Brně.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#45 Příspěvek od EKKAR »

A jsme zas u toho - ty pravidelný rozestupy osobních vlaků umožnilo jen to, že se uvolnilo místo na kolejích, který dřív zabírala nákladní doprava. Bez toho odbourání velký části nákladního provozu by to nikdy takhle uspořádat nebylo možný. Víš prd a ještě to měkký okolo. Já tady mám koleje koridoru na přímej výhled - těžko mě můžeš podezírat z toho, že bych neviděl rozdíl v intenzitě provozu a v tonáži souprav dnes a v době těsně po Plyšáku. A i přes to, že tady kolem dneska jezdí kromě Černý Díry (na peníze) i Jančura, LeoExpres a METRANS plus občas nějaká souprava dalších přepravců, specializovanejch na některý nerosty, ropný produkty a podobně, tak v dnešní době za 24 hodin po trati 010 projede míň než polovina toho, co po ní projelo za stejnou dobu před 25 lety ... I proto si tvůrci GVD mohli vystavit "vokna" pro osobní spoje tak, jak jsou nastavený dneska - jestli tohle někdo nevidí, tak už nevím ... A to snížení tonáže/počtu souprav taky zavdalo důvod propustit tolik lidí nejen z oboru vlakovejch a lokomotivních čet, ale i z oblasti zabezpečení dopravní cesty. Dneska soukromí dopravci tvrdě shánějí všecky ty profese, který Černá Díra před 10-15 rokama hlava nehlava propouštěla - speciálně jezdící personál, protože požadavek ten "nejezdící" zůstal na krku SŽDC a ta dnes kvůli nárůstu provozu právě i kvůli soukromým dopravcům shání lidi kde může a kde nemůže, snaží se naházet co nejvíc pracovního vytížení na ty, který tam doposud vydrželi ... My to tady vidíme nejlíp - stejně jako útlum těžby uhlí poznaly nejvíc města jako Most, Chomutov a okolí nebo Ostrava, Karviná a okolí, útlum hutí a těžkýho strojírenství postihnul nejvíc Kladensko a Ostravsko, tak útlum dopravy na dráze nejvíc postihnul Třebovou a její okolí - tady totiž kromě pár fabriček místního průmyslu a strojírenskejch podniků navázanejch zase na dráhy nic jinýho nebylo - a než se lidi propuštění dráhama uchytili jinde, trvalo to minimálně 10 let - teď by je dráha zase chtěla zpátky ...

A jízdní řády se generujou centrálně, jako výtah z GVD - s tím, že se do něj zanášejí krajský požadavky, ale nikdo už nedělá koordinaci těch požadavků mezi sebou - a to nebylo rozhodnutý na krajský úrovni, ale zas centrálně.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 13 črc 2020, 19:53, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Zabezpečovací technika“