elektrovozítko - motor + regulace

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#31 Příspěvek od Sendyx »

Takové věci se prodávají občas u vojáků, nebo u firem, které s materiálem obchodují. Excalibur army a další. Kdysi mívali pár ks 28V/550W a 28V/750W ss motorů u Sedláčka v Rožnově. Taky se daly občas sehnat pěkné reluktanční motory s převodovkou, určené tuším na 3x 110V/400Hz.

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#32 Příspěvek od Radix »

Kolik stál (orientačně) takový motor?

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#33 Příspěvek od Sendyx »

Od asi 500 do 3000Kč za ss motor, ty 400Hz s převodovkou jsem 1x viděl nabízet za 2000,-, ale rádi je prý prodali po 500. On má málokdo doma 110V 400Hz a na 50Hz je to poněkud nevhodné.

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#34 Příspěvek od Radix »

Takže to byly sériové motory.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#35 Příspěvek od Sendyx »

Ne, myslím, že ty letecké mají buď permanentní magnety, nebo derivační zapojení.

Uživatelský avatar
meno
Příspěvky: 930
Registrován: 04 říj 2004, 02:00
Bydliště: Czechoslovakia

#36 Příspěvek od meno »

V profesionálnych elektromobiloch sa používajú synchrónne motory s permanentnými magnetmi. Do každého kolesa sa inštaluje jeden takáto motor. Najlepšie výsledky dosiahli Japonci s elektromobilom Ellica. Otáčky motorov sú riadené frekvenčnými meničmi. Najväčší problém tohto vozidla sú batérie. Ich cena niekoľkonásobne prevyšuje cenu celého vozidla aj s elektronikou a všetkou výbavou.
:D :D :D

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#37 Příspěvek od MetalGod »

Pro jak starýho synátora to vlastně je?
Teď jsem si totiž vzpomněl, že kolega v rachotě k tomuhle účelu použil 2 motory z akuvrtačky.
Jeho dítěti je 5 let.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#38 Příspěvek od stasek »

Mno, pokud se nepletu, má jít o vozítko podobné motokáře s váhou kolem 90-ti kg bez řidiče. Takže ty vrtačky by s tím asi moc nehejbaly.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#39 Příspěvek od Artaban001 »

Sehnat ty baterie bych taky neviděl jako problém. Spíš bych viděl, kam s nima. V nějakým železničním depu jich sem tam pár odprodají

Uživatelský avatar
sisakop
Příspěvky: 5
Registrován: 08 pro 2006, 01:00

Elektro pohon

#40 Příspěvek od sisakop »

Pro kluka jsem postavil podobné vozítko.Tu regulaci mám vyskoušenou,ale při větším odběru a až po chvílce mi odcházely tranzistory.Takže jediný tranzistor , který to vydržel byl s AKU vrtačky.

Návštěvník

#41 Příspěvek od Návštěvník »

http://www.robotmarketplace.com/marketp ... s_npc.html

coz vypadaji pekne ... kdyby se u nas dali sehnat :(

Odpovědět

Zpět na „Poradna“