Stránka 3 z 3

Napsal: 12 kvě 2023, 16:04
od serviceman
Důsledek nejspíš pocítíš ty sám jako první, nehledě na to, že je to bezohlednost.

Napsal: 12 kvě 2023, 16:25
od EKKAR
dvorak píše:Na chatě mi náhle odešel vysavač Zelmer 322.6, nic nesmrdělo. Pokud je vadný odrušovací kondenzátor, dá se prostě vyřadit a jet bez odrušení ?
Děkuji.
Krátkodobej provoz bez odrušovacího kondíku možnej je, ale jak už tady nesčíslněkrát padlo, ruší to na kilák daleko. Druhej nežádoucí efekt je, že se bez kondíku víc a rychlejc opalujou uhlíky.

Napsal: 12 kvě 2023, 18:17
od dvorak
Špatně jsem položil dotaz, měl jsem se spíš zeptat, zda motor vysavače funguje bez odrušovacího kondenzátoru. Bezohlednost ? Daleko široko nikdo není...

Napsal: 20 čer 2023, 20:33
od dvorak
Vracím se k tomuto problému :

Tak kondenzátor to nebyl, ale ulomený vodič u motoru. Po opravě se sice vysavač točí, ale má pramalý výkon, navíc silně řve. Může být důvodem moje špatná "sborka" ? Mám jej znovu rozdělat ? Děkuji.

Napsal: 20 čer 2023, 21:09
od EKKAR
Stačí abys při skládání blbě otočil huhlýki. Mají od provozu vybroušený zahloubení odpovídající jejich poloze na komutátoru a pokud je namontuješ opačně, dělá to tyhle efekty - než se spálí komutátor ...

Napsal: 21 čer 2023, 22:45
od dvorak
Na uhlíky jsem ale nesahal.

Napsal: 22 čer 2023, 00:33
od EKKAR
Příčin může bejt milión. Můžeš mít někde mezizáviťák, můžeš mít zkřížený ložisko, můžeš mít rozhozenou souosost a škrtá ti rotor o něco na statoru ...

Napsal: 22 čer 2023, 11:41
od dvorak
Díky, podívám se na to.

Napsal: 22 čer 2023, 22:34
od Artaban001
dvorak píše:Vracím se k tomuto problému :

Tak kondenzátor to nebyl, ale ulomený vodič u motoru. Po opravě se sice vysavač točí, ale má pramalý výkon, navíc silně řve. Může být důvodem moje špatná "sborka" ? Mám jej znovu rozdělat ? Děkuji.
Pokud by dřel rotor o stator, tak by to poznal. Pokud jsi lezl do turbíny, je možný, žes nedával pozor a blbě jsi ji složil. Pokud by bylo něco s rotorem, měl bys na komutátoru za chodu plazivý zelený výboje.
Turbína má oběžný kola a rozváděcí, který jsou napevno. Oběžný kolo se otáčí tak, že střední část lopatky nabírá vzduch a sklon lopatek je vytlačí do obvodu. Rozváděcí lopatky upravují směr proudění pro další oběžné kolo. Při rozebírání je nutné poznačit pořadí kol třeba ve směru od konce hřídele, včetně distančních podložek a rozváděcích kol a díly pak vracet do původní pozice. Pak se po složení motor připojí aspoň na autobaterii, či regulovatelný stejnosměrný zdroj do 30 V (motor bez regulace to spolehlivě roztočí). Pokud máš regulovatelný autotransformátor, můžeš dobře a spolehlivě ukotvený motor roztočit postupně na plný napětí sítě. Pak další varianta - špatně usazený motor, nebo smeknutý kryt turbíny, což je vysoce nebezpečná situace (ověříš zase stejnosměrným zdrojem)