Stránka 3 z 5

Napsal: 26 zář 2020, 16:23
od BOBOBO
Voda . V zimě NESMÍŠ na plochou střechu . Prořeže se a pokryje sanačním pásem .

Napsal: 26 zář 2020, 19:18
od pepik9
Podle pouček se první (pokladní) vrstva nemá přitavit celoplošně ale jen bodově, aby případná vodní pára měla kudy utéct. Ale to neřeší případ, kdy se voda dostane mezi vrstvy.

Napsal: 26 zář 2020, 19:24
od sinclair
Tytéž boule jsou tam i v létě, při dlouhých vedrech. To asi voda není, je to měkké a při opatrném stlačení se to jinde nenafukuje, ani nezvedá. Praskliny na tom nejsou ani v létě, ani v zimě.
Nikam nezatéká, tak mě jen zajímalo, jak se ty boule tvoří.
Klasika, odpověď jak od kutimilů a tiktaků.

Napsal: 26 zář 2020, 22:16
od kejki
18g vody má v plynném skupenství za standartních podmínek cca 22 litrů. Takže skutečně zapomenutá vlhkost pak vyboulí lepenku. Deformace je zřejmě nevratná, takže boule zůstane. Je to lepší?

Napsal: 27 zář 2020, 08:55
od BOBOBO
Ano klasika , když někdo věcem nerozumí , tak i pravdivá odpověď nic neřekne . Nastuduj si výrobu asfaltových pásů , potom vystuduj obor instalatér a budeš vědět , že odpověď je správná a vyčerpávající . Měl jsem na to částečnou přednášku asi na 4 hodiny . Podepisoval jsem kvalitu asfaltových pásů tolik let , že jsem to nyní ohadl pro výrobu více jak 20.000 kamionů těchto produktů . Až do posledních let se nedodržovala skladba střešního pláště . Hlavně chtěli všichni ušetřit a nepoužívali vrchní pásy . Zde je třeba , aby výrobce minimálně vyhověl dvěma normám . A to přilnavost-adheze posypu a zpuchýřkování . To je při výrobě a potom pokládka . Na vyzrálý beton penetrace a plnoplošně všechny vrstvy a hlavně navrch vrchní pás s hrubozrnným posypem . No a pokud vnikne voda pod nebo mezi vrstvy , je to v řiti , není cesty zpět . Musí se vytvořit celoplošné kanály , kudy může pára pryč . Jak je zde uvedeno , 1l vody= cca 1700l páry . Pro asfalt platí tzv. tuhé tečení .
jenom pro srandu jsem si nyní rozklikl reklamu jednoho prodejce :
Od roku 2005 jsme navíc přešli u výroby všech typů šindelů na vývojem zkvalitněný materiál a naše šindele SuperKatepal vyrábíme z kvalitního SBS modifikovaného bitumenu v 1. třídě kvality (EN 544)
na střechách.eu
nwm , již čtvrtý rok jsem mimo obor , ale pokud nebyla norma novelizována , ale byla to jedna z nejstarších EU norem , takže o tom pochybuji , tak je to nesmysl . Ale reklama je reklama . :lol: :lol:
Znovu jsem četl noticku , že budou technické normy přístupné zdarma . Ale stejně nebudeš mít zkušební zařízení .
Na TL výrobců bylo vidět , jak se postupně zkvalitňovaly podnikové laboratoře , když se na nich postupně objevovaly reálněji znějící výsledky . Jeden český výrobce žaloval na druhého atd. Proto se nakonec dali dohromady . Dnes se živím vzduchotechnikou a jsem v klidu .

Napsal: 27 zář 2020, 14:20
od Sadra17
Sandal píše:Aha, myslel jsem že LPG je jen propan. Omlouvám se :oops:
je ve směsy s butanem a jejich poměr se mění léto/zima

ps: u nás to na pumpě na 99% plní ale prodávaji to stejně za 300 jako téměř všude :oops:

Napsal: 27 zář 2020, 14:41
od EKKAR
Problém v cenovým rozdílu mezi jednou a tou samou směsí zkapalněnýho propanu a butanu prodávanou jednou do nádrže vestavěný do motorovýho vozidla a podruhý do přenosný univerzální nádoby typu "láhev" se jmenuje SPOTŘEBNÍ DAŇ Z PALIV. Na LPG prodávaný ve "flaškách" jako palivo k vaření a topení případně pro technický využití se vztahuje poměrně vysoká spotřební daň, která je zatím celo€urochujstánsky neuplatňovaná při prodeji LPG jako alternativního paliva do přestavěnejch motorovejch vozidel. Vydupali si to ekofašouni, jako že to je ekologičtější palivo než benál nebo nafta, tak aby bylo uživatelsky zvýhodněný. Proto taky stojí litr LPG do auta dejme tomu 14-15 kaček (nekoukal jsme se kolik kde aktuálně, někdy je to míň, jindy víc, pamatuju taky ještě docela nedávno cenu 10,50Kč) zatímco v přenosný univerzální flašce kolem 30-35 kaček - BACHA, litr LPG váží jen asi 65-68 deka podle teploty, přičemž do aut se tankuje na litry a do flašek na váhu, takže 2kila jsou cca 3 litry!!!!

Napsal: 27 zář 2020, 18:39
od Olchor
No nevím, ale podle mě se spotřební daň naopak vztahuje na palivo pro auta - benzin a naftu, LPG má osvobození. Paliva pro domácnost jsou bez spotřební daně. Proto se taky kšeftovalo s topnou naftou, byla levnější ( bez daně). Vyšší cena PB ve flaškách bude dána náklady na distribuci a plnění, revize lahví atd.

Napsal: 28 zář 2020, 06:50
od Sadra17
EKKAR píše:litr LPG váží jen asi 65-68 deka podle teploty, přičemž do aut se tankuje na litry a do flašek na váhu, takže 2kila jsou cca 3 litry!!!!
tak tam natankuješ 15 litrů to máš 220kč zhruba zbytek do těch tří stovek bude manipulace :wink:

Napsal: 28 zář 2020, 08:44
od BOBOBO
Nehledejte kulatost kostky , když se jablka vykupují za 4kačky a prodávají za 40 ... prostě chtěli jste kapitalismus , tak je zde .

Napsal: 28 zář 2020, 12:56
od Olchor
Zaplaťpánbu za to.

Napsal: 28 zář 2020, 15:55
od Pikofarad
BOBOBO píše: prodávají za 40 .
V Kaufu měli hromady pěkných Golden Delicious za 25.A bitva o ně nebyla.Udržuj paniku :lol:

Napsal: 28 zář 2020, 15:57
od Celeron
Pikofarad píše:V Kaufu měli hromady pěkných Golden Delicious za 25.A bitva o ně nebyla.Udržuj paniku :lol:
V Penny taky. A dokonce nebyly strupatý jako na naší zahradě. :wink:

Napsal: 28 zář 2020, 16:03
od Pikofarad
BOBOBO píše: prostě chtěli jste kapitalismus , tak je zde .
A v Lidlu banány za 19kč,za komančů byly ,spíš tedy nebyly za 17kčs.To je v přepočtu na dnešní sílu korunky 170kč/kg.
Nespokojení mohou emigrovat do blahobytu do KLDR nebo na Kubu. :lol:
Jediný, co pamatuji,který utekl ze západu do blahobytu na východ byl Dean Reed,opačně prchaly tisíce
Druhý asi bude BOBOBO :lol: :lol:

Napsal: 28 zář 2020, 16:22
od Achab
Cena jablek Golden Delicious se pohybuje až do 53 Kč. U nás nás jsou za 42, ještě že to nemusím kupovat.