Stránka 3 z 4

Napsal: 02 úno 2021, 19:58
od xsc
Od 60. let vzali auto pro běžného občana na milost, jinak by nebylo ani 1000MB :-)

Napsal: 02 úno 2021, 20:09
od EKKAR
prexip píše:... jako taková navyditelná clona.
Kurwa, už zas vydím vybrovat vydle vysící navynutý závytem na vyšni ... Hrozný, mám z toho mžytky před vočyma ... A asi by my nepomohly ty svjetýlka, ty mýřyly na volant, ruce a palubňý desku ...

Napsal: 02 úno 2021, 20:41
od Kremik
Řízení jasu bylo i ve Š100. To bylo moje první přibližovadlo. Ve 120 už nebylo. Když si na to člověk zvykne, tak to pak i chybí. Nebo aspoň překvapí, že novější je očesanější. Tedy tehdy to bylo překvapivé, dneska už ne :D

Napsal: 02 úno 2021, 20:45
od hafca
Řízení jasu už měl táta ve Spartaku. Syn ho má i ve veteránu Octavia. Šetřit se evidentně začalo až později.

Napsal: 02 úno 2021, 20:50
od EKKAR
Drátovej potenciometr pro regulaci jasu podsvícení měl Spartak, měla ho stará Oktávka i Felicie, měly ho 1000MB "DeLuxe" - ty lacinější už ne, stejně tak ho měly Š100/110 až od stupně LS, měly ho starý "erka", ale už "šádyny" 105/120 ho postrádaly ve všech verzích i vejbavách, stejně jako favority a feliny. Údajně některý exportní vejbavy felin měly postupný stmívání řízený tlačítkem, nevím, neviděl jsem. Nová oktávie i první generace fábule vyráběný od půlky 90. let už zase plynulou regulaci podsvícení měly, jenže "katování kostů" a od druhý generace zas skutek utek ...

Napsal: 02 úno 2021, 21:02
od Habesan
Já pamatuju dobu, kdy auta měla zástěrky.

Dneska mají zacákaný zadní okno.

Napsal: 02 úno 2021, 21:37
od EKKAR
A dokonce ty zástěrky vzadu byly povinný na všech motorkách, autech i na traktorech a když ti byť i jen jedna jediná upadla, mohli ti za to při kontrole na silnici Velký Blbci a Pitomci Stojící Vedle Blbců napařit pokutu a sebrat techničák. Mám takovej pocit, že to bylo povinný ještě pro první ochcáfky a fábule, pak už určo ne.

Napsal: 02 úno 2021, 21:53
od Hubert_79
Když jsem se učil v servisu, tak ještě tak v roce 1995 se na nová auta zástěrky montovaly. Od výrobce to přivezli bez nich a než šlo auto ke kolouškovi co ho koupil, tak se to tam montovalo. Ještě podložky pod SPZ, ale to podle toho, co koloušek nafasoval, bylo to v době, kdy začínaly ty větší tabulky. Pražské AER byly ještě malé a AES byly už velké. Mimo Prahu ještě rok dva dojížděly ty malé.
V době fóbie už zástěrky na 100% povinné nebyly.

Napsal: 02 úno 2021, 22:07
od dred
Habesan píše:Dneska mají zacákaný zadní okno.
...ale iba tie, čo majú na hóbeles aerodynamiku, kde sa vzduch za zadkom krúti moc nahor až k zadnému oknu.
Na Xsaruši (hatchback - čo nie je žiadny techn.zázrak) mávam zadné okno počas plynulej jazdy nad 50-60km/h suché aj v miernom daždi. Zásterky nemám a mierne zadrbaná je akurát časť pod nárazníkom...
Ale u kombíka je to paráda :lol:

Napsal: 02 úno 2021, 22:11
od rnbw
Preto je na hatchbackoch a kombi vzadu stierac a ostrekovac.

Napsal: 02 úno 2021, 22:24
od Yarda1
Když jsem si koupil nový Renault Thalia, tak jsem jel na jednu akci, byl tam kdosi se stejným autem, měl tam zástěrky a karosérie kolem kol čistou, Já bez zástěrek jsem kolem kol měl humus a to jsem nikde v nějakém blátě nejezdil. Tak jsem na další kontrole ty zástěrky přikoupil. I za přední kola. Chtěl jsem originální, pasují tam a nevypadají nijak rušivě.

Napsal: 02 úno 2021, 22:24
od EKKAR
Xsára je spíš liftback než hatchback, protože její zadní okno je skloněný a pod jeho dolním okrajem je nad číslem a zadníma svítilnama ještě kus vodorovnýho plechovýho panelu á la víko kufru u sedanu = má stejnou koncepci kastle jako NEkombíková ochcáfka, aerodynamická odtoková hrana kastle je právě na týhle hraně POD zadním oknem, tudíž okno se zasírá daleko pomalejc, vír za kastlí je nižší a jím zvedanej bordel zasahuje právě jen spodek zadního dveřního panelu s číslem a skupinovkama, zatímco skutečný a plný hatchbacky (a samozřejmě i dodávky a kombíky) mají zadní linii od zadní hrany střechy až dolů pod nárazník prakticky v jedný lajně, takže odtoková hrana kastle je NAD zadním oknem a vír za autem se tak vysokej, že háže bordel skutečně až na okno. I proto liftbacková ochcáfka zadní stěrač prakticky nepotřebuje, zatímco kombíková se zadkem málem kolmo useknutým se bez něj neobejde.

Napsal: 02 úno 2021, 22:25
od Hill
U mého prvního Swifta ročník 1991 mi na STK v roce 1999 při přihlašování měřili výšku "integrovaných zástěrek", tedy prodloužení plastového podběhu zadních kol od země, vešel se. Ale nepamatuji, kolik to bylo.
A to řízení jasu palubky v něm bylo dvoustupňové, při zhasnutých světlech byl zemní uzel podsvícení přímo spojený s kostrou, s rozsvícenými světly se zvedlo napětí na společném vývodu podsvitu proti kostře. Podsvícení rádia mělo vlastní řízení jasu podle toho, jestli jsou rozsvícenéí obrysovky. Do toho konektoru podsvícení palubky se místo toho kontaktu a odporu mohla připojit plynulá regulace podsvitu modulem DRL, tedy denního svícení potkávačkami, ale sníženým výkonem, podle hladiny světla v kabině s nastavitelným minimálním jasem, jenže originál byl za nějakou šílenou dardu s montáží, volně neprodejný, tak jsem se na něj vyignoroval.
Ale ten mohutný, robustní reostat, co jsem měl ve Spartaku z roku 1958, ten se mi opravdu líbil.

Napsal: 02 úno 2021, 23:15
od Celeron
EKKAR píše:Xsára je spíš liftback než hatchback, protože její zadní okno je skloněný
Vo čem je řeč, o Xsáře, nebo o Xsáře Pikaču? Já že bych tě zkontroloval, měl jsem tyhle "nákupky" obě. :wink:

Napsal: 03 úno 2021, 00:54
od EKKAR
Mluvím o Xsaře, což je sice údajně hatch, ale vzhledem ke tvaru zadku je to spíš lift/spaceback, neboli auto se zadkem ve tvaru sedanu, u kterýho je ale vyklápěcí celá zadní stěna i s oknem. Xsara píčaso je zase spíš MPV než hatch, protože svojí siluetou je to spíš jednoprostorák. Prostě i když to mají výtvarníci a designéři pojmenovaný a nadefinovaný poměrně přesně co je co, tak v reálu jsou jednotlivý konstrukce pojmenovaný tak, jak se zachce marketérům tý který značky.

Prostě HATCH je pro mě za zadníma kolama uťatej kraťas á la prvogenerační golf neboli rabbit, fiat uno, rencek clio, třeba i krátkej fanouš nebo samara, ale všecko auta, co mají přechod zadní sklo/zadní čelo prakticky "bez schodu", zatímco skutečný liftbacky jako je třeba právě nekombíková ochcáfka tam prostě mají pod oknem notnej kus skoro vodorovnýho plechu á la zadní kapota, kterej je sice součást zadních lichejch dveří, ale ZE STRANY to vypadá jako sedan neboli auto s pevným zadním oknem - fabka sedan, thálie apod.