Kdy budete přezouvat?
Moderátor: Moderátoři
A pravý průšvih nastane, když je řidič nezkušený a sedne do vozidla s horším obutím a bez ABS. To jsem pak na mokru (naštěstí na letišti) koukal jak vyoraná myš, že i ten lehký favorit nějak nechce zastavit. Chtěl jsem si vozidlo trochu "oťukat". Několik dní poté cestou na Vysočinu u Pelhřimova ten expert v BMW, co mi vjel do cesty, měl naštěstí dostatečný odpich, že zmizel. Podobně vyvedený z míry jsem nebyl dlouho před tím, ani potom. Brzdil jsem i očima.
Takové mondeo na continentalech je žůžo labůžo. To zastaví skoro na fleku. Tam mohu potvrdit EKKARova slova. Na důležitých věcech se nešetří. Pevně doufám, že s najetými kilometry mé zkušenosti přibudou a cit v ovládání vozidla se zlepší.
Takové mondeo na continentalech je žůžo labůžo. To zastaví skoro na fleku. Tam mohu potvrdit EKKARova slova. Na důležitých věcech se nešetří. Pevně doufám, že s najetými kilometry mé zkušenosti přibudou a cit v ovládání vozidla se zlepší.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Přezutu v momentě kdy je to možné. Takže koncem března jak začalo být hezky. Ony ty zimáky se v teple tratí před očima a vlastnosti nic moc. Trochu pruser na který jsem narazil. Chtěl jsem dvě zimní dojet.... jenže jiný rozměr pneu mezi nápravami není povolen..... Takže dvě mám dobré dvě na hraně a nejsem schopen je dojet.
Internet - metla lidstva
Prodej je. Určitě se někdo najde, komu to vadit nebude. Měl jsem to podobně s letníma Hankookama 415 Optimo - jedna ze 4 začala nekontrolovatelně utíkat, někdy udržela tlak tejden, někdy jen 1 noc. Navíc už byly sjetý na cca 3mm a za mokra začaly jevit sklon k podjíždění - tak než mít na autě 3 mizerný + 1 funglovku jsem s upozorněním, že jedna je hooodně vachrlatá všecky 4 za 500,- českejch střelil maníkovi na doježdění - přijel si pro ně s fiestou a ještě se divil, proč nechávám tak málo ojetý gumy za tak lacino - já se jich potřeboval co nejdřív zbavit, abych je nemusel skladovat...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
155/70 R19 ??? Na čem proboha provozuješ takový jitrnice? Dyť to je uzoučký jak galuska - a k tomu na 19" ráfek? To je snad na žebřiňák s přívěsným tryskovým motorem, ne? Na dnešním autě si u 19" ráfku dokážu představit gumu s šířkou někde od 225 po dejme tomu 285 s profilovým číslem kolem 40-50, ale takovou kombinaci co píšeš???
EDIT: - tak teď koukám, že to používají u báwa jako zimní, akorát si myslím, že oni u toho předpokládají provedení s hrotama, na holým, i když mokrým asfaltu si vůbec nedokážu představit, že může mít tak úzká guma bez dodatečnejch prvků dostatek adheze, aby přenesla potřebnej moment jak pro akceleraci, tak pro brzdění - u aut z Mnichovský automobilky obzvlášť ... A co jsem koukal, tak hmotnostní index mají obvykle jen 84, to je nosnost 500kg/1kolo, což sice dává maximální váhu auta 2 tuny, jenže když budu počítat u běžnýho auta rozložení váhy od 60:40 u prázdnýho až po cca 30:70 u plnýho, furt mi to vychází na auťák relativně malej a lehkej (zhruba 1430 až 1670 kilo maximum) ...
EDIT: - tak teď koukám, že to používají u báwa jako zimní, akorát si myslím, že oni u toho předpokládají provedení s hrotama, na holým, i když mokrým asfaltu si vůbec nedokážu představit, že může mít tak úzká guma bez dodatečnejch prvků dostatek adheze, aby přenesla potřebnej moment jak pro akceleraci, tak pro brzdění - u aut z Mnichovský automobilky obzvlášť ... A co jsem koukal, tak hmotnostní index mají obvykle jen 84, to je nosnost 500kg/1kolo, což sice dává maximální váhu auta 2 tuny, jenže když budu počítat u běžnýho auta rozložení váhy od 60:40 u prázdnýho až po cca 30:70 u plnýho, furt mi to vychází na auťák relativně malej a lehkej (zhruba 1430 až 1670 kilo maximum) ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Je na BMW i3s. Tedy na elektromobilu. Je mi jasné, chci opičku musím mít na banány. Na druhou stranu se mi příčí se zbavovat gumy která by ještě mohla jezdit. Oni aby to úplně vylepšili tak právě jak píšeš. Je dán rozměr zimní a letní (20" a zadní ráfek a guma je jiná než přední) Takže s tím moc nevydupčíš. Co se týče přilnavosti sedí to jak přišité. Jsem schopen na té gumě udělat žmolky, ale sedí to. Ona díky svému velkému průměru nabírá styčnou plochu tak.
Internet - metla lidstva
A navíc to "posichrujou" relativně vysokou hodnotou plošnýho tlaku, kdy zase na menší ploše dotyku sedí větší váha, takže adhezní síla je zase vyšší... akorát si myslím že se ty jitrnice musejí podobně jako galusky asi foukat na docela vysokej tlak, odhadnul bych to tak nejmíň ke 3 barům, podle toho jak mají vlastně vysokej bok - aby tu váhu udržel a neprolomil se třeba v zatáčce projížděný s vyšším bočním zrychlením ... Stejně - když vidím "dvojkovou" fábuli s haťapkou pod kapotou, na těch 185/65 R14 kolechv základu, tak to elektrobáwo musí na těch 19" f u c k t vypadat jak žebřiňák, nezlob se ně mě ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Pak tě jistě uklidní, že 155/70 má nižší bok (108,5 mm) než 225/50 (112,5 mm) nebo 285/40 (114 mm).EKKAR píše: Na dnešním autě si u 19" ráfku dokážu představit gumu s šířkou někde od 225 po dejme tomu 285 s profilovým číslem kolem 40-50, ale takovou kombinaci co píšeš?
...asi foukat na docela vysokej tlak, odhadnul bych to tak nejmíň ke 3 barům, podle toho jak mají vlastně vysokej bok
Myslím že chápeš, že to není o absolutní vejšce boku, ale o poměru šířka/vejška, kterej určuje potřebnou pevnost boční části ... Když je guma "skoro čtvercová jitrnice", chová se vzhledem k bočnímu zatížení (v zatáčce) úplně jinak, než "širokej placatej válec". A samozřejmě taky úplně jinak tlumí radiální nárazy od přejížděnejch nerovností ... Tam se pak volí co bude důležitější. Jestli řiditelnost, nebo komfort ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
EKKAR:Máš recht. Zadek 3bar předek 2,5bar a to nemám foukáno pro plné zatížení. Jinak s tím žebřiňákem máš a nemáš pravdu. Z boku to vypadá dobře. Zepředu a zezadu se raději nedívat. Ale v Mnichově nejsou úplně idioti (tedy alespoň v některých věcech, protože některé jsou fakt mimo smysl chápání) a když na to obuješ letní dozadu 195/50 R20 a dopředu 175/55 R20 který prostě tomu autu lezou z blatníků ven (myslím i ET je tam jiné) vypadá šíleně ze všech pohledů. Nevýhoda je, že třeba v dešti to auto má snahu samo sebe osprchovat, takže pak kape ze dveří a odevšad voda, když trefíš hlínu na cestě tak ji v klidu najdeš na střeše....
rnbw: Nevím jak je to u vás. U nás jak je to pod 4mm tak je problém. Zvlášť když se něco stane. Známému chtěli krátit plnění (nevím jak to nakonec přesně uhádal) když do něj narazilo auto zezadu a on měl na autě pneumatiky s nižším rychlostním indexem a neměl to v zorném poli řidiče. To je pak takové...
rnbw: Nevím jak je to u vás. U nás jak je to pod 4mm tak je problém. Zvlášť když se něco stane. Známému chtěli krátit plnění (nevím jak to nakonec přesně uhádal) když do něj narazilo auto zezadu a on měl na autě pneumatiky s nižším rychlostním indexem a neměl to v zorném poli řidiče. To je pak takové...
Internet - metla lidstva