Stránka 3 z 3

Napsal: 04 led 2022, 17:43
od Ruprecht
A ty si myslíš, že nějaký zařízení s rozdílem teplot pár Kelvinů ... vytrhne energetickou krizi???
Odpírač jaderných elektráren! (Δt reaktoru VVER je asi 30°)

Napsal: 07 led 2022, 09:54
od petula
v časopise TZB Haustechnik (v češtině) v čísle 1/2021 vyšel zajímavý 2-stránkový článek s názvem "Fotovoltaika bez oslnění".
Je to asi týden, co jsem na českém internetu, snad Seznam nebo Novinky, četl zajímavou ptákovinu, nový nápad zeleného génia, o tom, čím se bude ekologicky topit v Evropě. Jeho nápad spočíval v tom, že na Sahaře se bude těžit zemní plyn. Ze zemního plynu se hned na Sahaře extrahuje vodík a ten se dopraví do Evropy, kde se s ním bude ekologicky topit. Výhody podle onoho génia spočívají v tom, že Evropa nebude produkovat metan.
Z článku jsem se ale nedozvěděl, co se bude dělat se zbytkem vytěženého zemního plynu, z kterého se extrahuje vodík, ani jak se ten vodík dopraví do Evropy. Napadlo mne, že pokud se bude vodík dopravovat rourama, tedy "vodíkovodem", tamní muslimští aktivisté jistě budou ječet nadšením, protože vodíkovod bude skvělý cíl pro jejich hrátky.
Tyhle nápady u mne vzbuzují vzpomínky na dobu letu Apolo k Měsíci. Tehdá se šířili skvělé plány o tom, že do 20 let budou lidé bydlet na Měsíci, budou tam těžit vzácné a drahé kovy a posílat je na Zem. Čas uplynul a nejenže lidé nebydlí na Měsíci, nic tam netěží, ale nemají tam dnes ani čím doletět a mnoho lidí nemá stále ani kde bydlet na Zemi.

Napsal: 07 led 2022, 21:46
od EKKAR
Ruprecht píše:
A ty si myslíš, že nějaký zařízení s rozdílem teplot pár Kelvinů ... vytrhne energetickou krizi???
Odpírač jaderných elektráren! (Δt reaktoru VVER je asi 30°)
Překrucuješ co jsem napsal. U reaktoru se jedná o transport tepelný energie z aktivní zóny ven do výměníku a není to tepelnej stroj, kterej by převáděl právě tu energii z tepla, přetransformovanou na tlak a rychlost média na mechanickou práci. Proto u přenosový soustavy tepla z aktivní zóny do výměníku a přehříváku platí trochu jinačí vztahy, než u turbín. U turbín se totiž právě počítá s tou přeměnou tepla na tlak/rychlost, kdežto u přenosů reaktor - výměník jde jen a jen o rozdíl teplot krát sekundovej objem/hmotnost média.

Napsal: 10 led 2022, 23:25
od Behemot
Požáry těch elektrosekaček sou ve světě na denním pořádku, obvykle to sou ne že totálky, ale sou rádi, že to uhasí a shoří jim jenom pár okolních aut, kór v podzemkách. S ohledem na rozšíření v asi desetinách procenta všech vozidel, pokud by se to mělo rozšířit byť jenom na nižší desítky procent, bezpečnostně je to APOKALYPSA.

Napsal: 11 led 2022, 00:58
od workhard
Zkus to na Novinkách napsat tamní elektroúderce :lol: Lehce po revoluci u mě zazvonili nějací lidé a snažili se mi prodat vysavač za 70 000,- tohle vidím podobně.

Napsal: 11 led 2022, 02:15
od PotPalo
Inak chutná predstava: Parkovisko pod nejakým nákupným centrom, v ňom iba elektromobily, čiže stovky áut, a jedno začne horieť. To by bol celkom slušný ohňostroj.

Napsal: 11 led 2022, 09:04
od Olchor
Ne že bych byl nějaký velký příznivec elektroaut, ale ono se to přehnaně medializuje. Když někde shoří elauto, ví to celý svět. Kolik shoří ropáků, neví nikdo. Chtělo by to objektivní studii počet aut/ najeté km/ požár.

Napsal: 11 led 2022, 09:06
od rnbw
Hlavny rozdiel je v tom, ze bezne auto uhasi par ludi za 10 minut. Elektricke sa prakticky uhasit neda.

Napsal: 11 led 2022, 09:26
od petula
Elektroauta v Německu musí mít povinně ve výbavě sekeru s dlouhým držadlem. Tou se rozseká hořící baterie. Kousky hořící baterie se rozstrkají dál od sebe na místo kde od nich nemůže nic chytit a počká se až vyhoří.
Ale existují, prý, lithiové nehořlavé baterie. Do elektrolytu se prý přidává cosi, co způsobí nehořlavost. Vymysleli to v Rakousku, kde je firma, která vyvíjí létající auto. (Takových firem, které vymýšlejí létající auta je na světě asi stovka, jedna je také v Bratislavě). Rakušáci si nehořlavou lithiovou baterii dali patentovat. Má se používat právě v létajících elektroautech. Tak , ono by bylo hloupé, kdyby létajícímu elektroautu za letu chytla baterie, že ....
Myslím si, že elektromobilita je slepá cesta. Například likvidace těch lithiových baterií zrovna moc ekologická není.
Kdybych byl ministrem a měl tu moc, tak v rámci boje za ekologii bych řešil vše jinak.
1/ vzal bych půjčku 1 mld Euro z Bruselu (to by s nimi seklo :D ) a dal bych ji do Tesly Rožnov, kde bych postavil velkou fabriku na výrobu čipů. Aby byla nezávislost na Číně. Ono by se to časem vrátilo.
2/ přestěhoval bych výrobu elektroniky z Číny do EU, například drastickým zvýšením cel na dovoz z Číny. Vznikly by tím pracovní příležitosti v EU. Cena přístrojů a elektroniky by byla jistě vyšší, ale zase by přístroje měly delší životnost a vyšší kvalitu.
3/ výrobcům elektroniky bych nařídil, že ke každému elektrickému a elektronickému přístroji musí zveřejnit servisní manuál a to podrobný, aby to bylo opravitelné. Důsledek by byl, že spotřebitelé by pro kdejakou prkotinu neházeli elektrospotřebiče do kontejneru a vznikla by spousta malých firem, které by přístroje opravovali. To jsou další pracovní místa.
4/ skončil by vývoz elektrošrotu do západní Afriky, kde se na obrovských haldách a skládách pálí. EU za to africkým zemím ještě platí. Ty skládky jsou rozměrově kolosální. Tisíce hektarů rozlohy. Jaký smysl má pálit plasty a elektrošrot v Africe a na druhou stranu řešit třeba kotle a soláry v domácnostech.
A nakonec, jak se budou v budoucnosti ty solární panely likvidovat? No přece vyvezeme je do Gambie a tam je podpálíme a zaplatíme do Gambie odškodné. Trochu mi to připomíná církevní odpustky středověku.

Napsal: 11 led 2022, 13:11
od EKKAR
rnbw píše:Hlavny rozdiel je v tom, ze bezne auto uhasi par ludi za 10 minut. Elektricke sa prakticky uhasit neda.
Elektrošráky taky nikdo nehasí, hasiči mají instrukce co nejdřív ponořit hořící elektrokchár do kontejneru plnýho vody a nechat 72 jen pod dohledem, dokud nevybublá. Teprve po ukončení vývinu plynů ho lze z vody vyndat a vrátit majiteli/pojišťovně ....

Napsal: 11 led 2022, 13:22
od p32
Ne, hasiči mají instrukce se na to vys.rat a starat se o něco smysluplnějšího.

Napsal: 11 led 2022, 22:43
od pepik9
petula píše:Tou se rozseká hořící baterie.
Už vidím, jak se německá mamina prosekává dvojitou podlahou svého SUV. Ono se vůbec uvnitř auta sekerou s dlouhým topůrkem krásně rozmáchneš. Asi jsi zapoměl 14-timístný kód ke svému dávkovači prášků.

Napsal: 12 led 2022, 00:43
od EKKAR
Jedno z možnejch a dostupnejch řešení situace s ekofašistickýma fanatickýma pubescentama ...

Napsal: 02 bře 2022, 21:53
od pepik9

Napsal: 03 bře 2022, 06:57
od Crifodo
Koncern VW má teď jiné starosti než gryndyl, resp. priority se jim přeskládají.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... pi-1388147