Stránka 23 z 40

Napsal: 31 bře 2023, 17:27
od Behemot
akorát že takovejch supr poboček budou ještě další stovky, co něgdo měl jenom 30 let na to, aby provoz trochu zekonomizoval, místo toho to mají v pyči až dokud to není před bankrotem a pak to rovnou zavřou, makes sense :lol:

Napsal: 31 bře 2023, 17:35
od Crifodo
V Plzni ruší dvanáct poboček. V Klatovech a Kutné Hoře tři ze čtyř, tedy 75%. V Kolíně, rodném hnízdě vyvalencově, jen jednu.
Dvanáct poboček jedním vrzem, k jednomu datu. Tak náhlé prozření sotva souviselo s pozvolným vývojem demografie nebo pozvolným nárůstem konkurence.
Prostě se po výroční zprávě o hospodaření někdo podělal na hromádku.
Co se týče výše zasvěcených rozborů o ne/potřebnosti poboček pro ne/perspektivní služby některým vrstvám obyvatel, tak kromě chození pro obálky s modrým pruhem, kterýma ouřad otravuje, je to poslední dobou skupina klientů brebentící nějakou zakarpatštinou a požadující všelijaké bizarní peněžní úkony, kombinace inkasování a vzápětí přeposílání, doprovázené hádáním, proč to nejde takhle, proč to nejde rychlejc, proč se poštačka zkouší domluvit rusky a ne chocholsky. Ti ať si klidně jezdí v deset večer do Jindřišské.

Napsal: 31 bře 2023, 17:41
od milosak
Velkej barák má počta na 6 v Kafkový ten asi jentak nezavřou, tam byla
ta slavná loupež :D počtťáci se tenkrát domluvili s kumpánama a přistavili
náklaďák pod vokna a házeli balíky peněz na korbu :D
už tenkrát je měli všechny rozpustit do civilu :D ))

Napsal: 31 bře 2023, 17:42
od EKKAR
Hubert_79 píše:Vole, barák na Strahově je nedávno prodanej a pošta tam v červenci končí.
Měli to už dávnoi prodat všecko - a počta CELÁ měla skončit už před 20 lety, ne letos v červenci ...

Napsal: 31 bře 2023, 17:55
od EKKAR
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/doma ... _variant=0
Sasmozřejmě - reakce na naprostou bezmyšlenkovitost opatření. Jednoznačně nejlepší by bylo řešení Alexandra Makedonskýho ten gordickej uzel rozseknout = zrušit tu černou díru na veřejný prachy!

Napsal: 31 bře 2023, 18:18
od ZdenekHQ
Tady běžně vozili balíky na 10km vzdálenou poštu, když člověka nechytli doma, přitom do Brna je to jen o něco málo víc. Takže já jsem z ČP vyléčenej už dávno, jsem jen kámoš s balíkářama, aby mně to nechávali u dveří bez ohledu na počasí a když chcu jednou za rok poslat doporučenej dopis, tak dám pošťačce rovnou stovku + kartu, ať to za mě vypapíruje.

Napsal: 31 bře 2023, 18:31
od EKKAR
Tady to fungovalo doposavad následovně:
https://mapy.cz/s/pecazozoda
Bod 1 je původní hlavní pošta s překládkou balíků na nádraží, bod 2 je před pár lety zřízená "pobočka" v balíkovým depu, když byla původní překládka na nádraží zrušená a všecko se začalo vozit jen po silnici. Bod 3 je dneska "pošta Partner" v budově COOP diskont - tam se přesunula agenda z "pošty ve městě", která byla v těsný blízkosti Starýho náměstí, doslova za radnicí v ulici Klácelova. Ale taky už to je několik let. No a bod 4 je právě ta plánovaná na zrušení "pobočka 03 Parník" - sami můžete posoudit kolika lidí v Třebový se dotkne nová "úprava obslužnosti" ...

Napsal: 31 bře 2023, 20:46
od Hubert_79
Ta překládka na nádraží byl SPU Česká Třebová 02 (sběrný přepravní uzel), obsluhoval dva okresy (Údolí Opic a Svitavy). Pošta tam pořád je (Česká Třebová 2). Ono není divu, že ten SPU byl zrušen, mít uzel na dva okresy je poněkud luxusem. Když je pořád ve "vzdálených" Pardubicích. Těch SPU bylo dříve zrušeno povícero, třeba Liberec, Jihlava, Tábor. V současnosti jsou uzly v Praze, Plzni, Ústí, Budějicích, Brně, Olomouci a Ostravě. Ten asi "zařve", poněvadž se staví velký uzel v Mošnově u letiště.
Jinak novinář co to psal (a ty okopíroval) to psal divně, pošty se nečíslují "Město 0x", ale "Město x", takže to není Česká Třebová 03, ale 3. Nulou začíná číselné označení jen u těch SPU (např. Olomouc 02) a pošt v obvodu Praha 1, tam je třeba pošta Praha 05.

Napsal: 31 bře 2023, 21:41
od EKKAR
Já to tak píšu odjakživa, protože ty čísla byly u každý pošty už dávno v historii - město byla "pošta 01", nádražní byla "pošta 02" a na Parníku "pošta 03" - taky správná směrovačka do severní části byla 560 03, i když se naprosto běžně doručovalo s celkovým 560 02. V takovým Údolí Opiček měli počt dokonce 6 nebo dokonce 7, podle toho jestli se počítala i ta ve zrušený budově u nádraží, dneska fungujou už jen 4 - a z toho o 3 k červenci přijdou, zbyde jim jen ta v areálu hotelu UNO ...

Napsal: 31 bře 2023, 21:56
od Hubert_79
Jistě. Ovšem to, že to ty tak píšeš odjakživa neznamená, že je to tak správně. A v historii tomu tak tedy rozhodně nebylo - nejprve byly názvy pošt. Správně poukazuješ, že pobočka na nádraží (obecně, kdekoli) byla "Město 2" a v centru města to bylo "Město 1". Nikoli 01, 02 atd. A to proto, protože systém PSČ se u nás začal používat až v roce 1973. Takže Česká Třebová 2 dostala 56002 a podobně. Ostatně, Třebová je s pár městy výjimkou, že řada PSČ v okrese nezačíná v okresním městě, ale tím, které je lépe "na cestě". Třeba Havlíčkův Brod začíná 580 xx, venkov má 582 xx - 584 xx. Ale okres Údolí Opic začíná právě Třebovou, nikoli Ústím.
No a vzhledem k tomu, že ten systém PSČ je 50 let starý, tak už to moc neodpovídá - krajům ani okresům. Třeba takový Železný Brod, okres Jablonec nad Nisou (PSČ 468 22) se doručuje z Depa Turnov, což je okres Semily a PSČ to má 511 07. Ono to problém není, třídící stroj se nakrmí daty typu "PSČ xxx yy směruj tam a tam" a hotovo.

Napsal: 31 bře 2023, 22:07
od EKKAR
Správně nebo nesprávně, psala a píše to tak furt celá republika - ne jenom Třebová. Stejně to byl bordel, protože ty čísla měly korelovat s původním krajským dělením republiky, ale krajů bylo víc než 10 - první číslo tak dostala oblast větší než původní kraj. 1 měla Praha, 2 střední Čechy - ale po okrajích roztahaný do sousedních krajů, 3 byl jih - ale zas na východ nataženej na Moravu a na západ až k Plzni, 4 byl sever s půlkou Západočeskýho kraje, 5 byl severovýchod - ale přes celý Krkonoše až skoro k Liberci a na východ daleko na Moravu, na jihu s kusem Vysočiny - právě až k Havlbrodu a Žďáru s Novým Městem na Moravě, 6 byla jižní Morava, 7 severní. Čombolsku zbyly poslední číslice 8,9 a 0 ...

Napsal: 31 bře 2023, 22:25
od Hubert_79
No zkrátka správný název není "Město 0x", ale "Město X". Ať tvrdíš cokoli.
Ty čísla na začátku PSČ byly trošku jinak, než píšeš. Vezmeme-li původní kraje (od roku 1960), tak jedničkou začíná Praha, dvojkou Středočeský (on tedy začíná 250 xx a vejš, to nižší byly speciální PSČ pro "technické" provozovny a organizace, třeba ČSSZ má svoje PSČ 225 08 ); trojkou začínaly kraje Západočeský (300-369) a Jihočeský (370-399), čtyřkou Severočeský, pětkou Východočeský a kus Jihomoravského (třeba Jihlava a Žďár spadaly do JM), šestkou Jihomoravský a tam byla i sedmička. Zlín například, byl v JM kraji a PSČ měl se sedmičkou. Severní Morava měla jen sedmičku. Slováci to měli podobně, osm Bratislava, 9 Středoslovenský kraj a nulu měli Východňári a kus Středoslovenského kraje, jeho severní část.
Dělalo se to počátkem 70. let, tak to holt odráželo tehdejší realitu; zas se počítalo s nějakým rozvojem, tak tam jsou někde vynechané řady na "doplnění" někdy v budoucnu. No na to asi sotva dojde.
Slováci to chtěli po rozpadu předělávat, ale nedošlo na to. Stejně tak nemá význam to předělávat u nás podle nových krajů.

Napsal: 31 bře 2023, 22:58
od EKKAR
No dyť to tady celou dobu píšu, že počta byl a je jeden velkej bordel ... A s tím obslužným územím taky kecáš - uzel Třebová svýho času obsluhoval i část okresů Rychnov nad Kněžnou a Svitavy - až po Poličku a přilehlý díry po ruskejch granátech z druhý světový. Kurzy odtud jezdily až na Králicko (Hanušovice s Jeseníkem už dělala Olomouc), přes Svitavy se obsluhovala i Moravská Třebová a okolí až skoro k Jevíčku. Bylo to daný hlavním transportním prostředkem tehdejších Spojů = zásilky včetně listovejch se na větší vzdálenost vozily zásadně vlakem a Třebová prostě byl nejvýhodnějc položenej železniční uzel s dostatečnou vlakovou obslužností do všech ostatních hlavních směrů. Dálkovej denně ježděnej autokurz byl jenom jeden - okruh Choceň - Pardubice - Hradec Králové - Třebová, jezdil se v noci, všecko ostatní do vzdálenějších obvodů šlo vlakopoštou - buď obsluhovanýma ambulancema řazenýma k dálkovým rychlíkům, nebo speciálním nákladním vozem směrovaným 3x tejdně (Po-St-Pá) na Prahu (a zpátky do ČT). Ale to je doba 30 let zpátky...

Napsal: 31 bře 2023, 23:23
od Hubert_79
Dyť jsem psal, že obsluhovali Svitavy. No a Králicko je okres Údolí opic, přece.
Vlaková pošta ve smyslu toho, že se cestou třídilo skončila někdy kolem roku 2000, spolu s tím skončilo i přivěšování vozů na vlaky osobní dopravy. Teď se to jezdí jen coby NEx, tedy náklad v režii ČD Cargo a není to doprovázeno personálem. Vagony se odvěšují/přivěšují v Pardubicích a Olomouci a jede to do Ostravy z Prahy a zpět. Brno a ostatní směry se jezdí myslím už jen po silnici.
Dělám v baráku v Malešicích, co je uzel a tam je k večeru a brzo ráno na vlečce celkem cvrkot, kolem šesté večer to začne najíždět a po půlnoci se zas lifrujou vlaky ven z Prahy. Vozí se tím jak balíky, tak listovka.

Napsal: 31 bře 2023, 23:58
od milosak
Počkej až začnou najíždět náklaďáky k voknu a začnete házet balíky peněz
na korbu, poslední zhasíná :D ))