JO! Konečně slovo, na který se čekalo!!!

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#46 Příspěvek od _luky_ »

PavelFF píše:
_luky_ píše:...Podle mě elektroauta nejsou všelék, ale mají svoje místo na slunci - umím si představit, že cca 50% aut by mohlo jezdit na elektřinu bez jakéhokoli problému s dojezdem nebo nabíjením....
Ale co se mi nelíbí je cena za nové auto kolem milionu. Za ty peníze můžu pořídit asi 4 slušné menší ojetiny.
Tohle je základní chyba - když budeš porovnávat nové auto se starším, vždycky nad tím budeš kroutit hlavou.
PavelFF píše:Obávám se, že baterie už by byly po smrti a čekala by mě nová investice.
Studoval jsem nějaký dostupný data ohledně baterek v e-Golfu (moc toho není, ale občas se něco objeví). A vyšlo mi z toho, že ta baterka tu karoserii přežije. Nepřeháním.

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#47 Příspěvek od PavelFF »

Myslel jsem to tak, že klasická ojetina je schopna nenáročně jezdit ještě 20let bez drastických investic. Sám mám jednu takovou. Zatímco elektrická ojetina bude jednou vyžadovat výměnu aku za půl milionu a víc. Nebo rovnou nové auto.

Nevím, jak dlouho jsou na světě e-Golfy. Kolik teda ta baterka vydrží konkrétně roků? Zatím to na mě dělá dojem, že karoserie je nekvalitní, když nepřežije baterky.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#48 Příspěvek od rezis »

_luky_ : to máš fajn. U nás většina byla taky zvědavá a zajímá se. Pak je pár těch druhých. No na druhou stranu se jim v dnešní době nedivím.
S těmi Aku jsem zvědav. Co jsem viděl datasheet od Samsung SDi tak by měly dát 4600cyklů (což je pro mě přes 690tis km) otázka je co udělá degradace věkem. Aku je u mě vytápěna topným kabelem a klimatizována normálně chladícím okruhem z klimatizace.

PavelFF: Počítat návratnost nebo provoz se moc nedá. U EV je ten rozptyl spotřeb šílený. Stejná trasa zima: 20kWh/100km, léto 14kWh/100km. Dálnice slušně 18kWh/100km, dálnice kdy se nehlídám 25-30kWh/100km. Tarif od ČEZ je rychlonabíjení 8Kč/kWh, pomalu 6Kč/kWh. Když vyjedu za hranice okresu tak tam je EON nebo PRE a ti zas mají jiné ceny a zas musíš být registrován a mít kartu nebo APP (to je jak u blbých na půdě). Doma nabíjím za 3,9Kč/KWh a sem tam ze soláru - tam bych mohl napsat zadarmo jenže ve skutečnosti je to ta nejdražší energie :) Suma sumárum LPG vyjde levněji.

Aku je u mě rozděleno na 8bloků. Jeden prý stoji cca 55tis a dají se měnit jednotlivě. Ale celé aku sem tahají z bouraček a podobně okolo 100-150tis Kč. Do toho starý v pohodě dáš jako úložiště FV elektrárny. (ony ty články neodejdou na kapacitu, ale na vnitřní odpor takže nedají dostatečný proud) Samozřejmě stát se může cokoli...

Edit: třeba v zimě je blbost přijet a nechat nabíjení až bude levný tarif. Ona vytopená baterka ochladne a on ji pak nejdříve vytopí na požadovanou teplotu a až pak začne nabíjet...
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#49 Příspěvek od PavelFF »

rezis píše:...Dálnice slušně 18kWh/100km, dálnice kdy se nehlídám 25-30kWh/100km. ...
Auto máš 36kWh. Takže, jestli to správně chápu, po dálnici to stačí na ujetí 200km. Nebo taky jen 150km. Nebo 300km, když pojedeš stovkou.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#50 Příspěvek od Celeron »

Včera jsem byl na firemním dnu Fenix Jeseník, kterej vlastní fy AERS. Předváděli tam výsledky půlročního provozování SAS stanice na rodinným domě s auťákem Ioniq 5 (450 km, nabito na 80% za 20 minut). Ten systém umí nabíjet auťák silovou spotovkou za cenu do dvou kaček za kWh. Nojo, jenže Ionic je dnes 1,5M a SASka požadovaný kapacity to samý. A navíc aspoň 5-8 kW FVE na střechu. Ale pravdou je, že mezi 2:30 a 5:00 je skoro každej den spotovka za pár deseťáků za kWh.
Obávám se ale, že si moc lidí nebude moct dovolit něco podobnýho pořídit aby mohli jezdit skoro zadarmo. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#51 Příspěvek od EKKAR »

Celeron píše:...
Obávám se ale, že si moc lidí nebude moct dovolit něco podobnýho pořídit aby mohli jezdit skoro zadarmo. :wink:
Přesně - MÁLOKDO JE DOST BOHATEJ NA TO, ABY SI MOH DOVOLIT KUPOVAT (provozně) LEVNÝ VĚCI ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#52 Příspěvek od rezis »

PavelFF píše:
rezis píše:...Dálnice slušně 18kWh/100km, dálnice kdy se nehlídám 25-30kWh/100km. ...
Auto máš 36kWh. Takže, jestli to správně chápu, po dálnici to stačí na ujetí 200km. Nebo taky jen 150km. Nebo 300km, když pojedeš stovkou.
Je to ještě malinko složitější: Moje má 33kWh z toho je využitelných 28kWh a abys nabíjel rychle tak nabíjíš cca na 85% a nikdy nejedeš do 0.... Takže reál když to neřešíš je 80-150km. Proto jde potkat na dálnici Tesly rychlostí okolo 100-110km/h prostě dojedou dvakrát dále.
Schválně jak to má _luky_ :-)

Celeron: Jo některé systémy jsou moc hezké. Bohužel dost mimo mé možnosti. Teď pomalu kutím fotovoltaiku, ale v době kdy svítí a mám přebytek jsem v práci...
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od Hubert_79 »

Tak jezdi do práce na kole :lol: budeš eko a tak. No a elektromobil bude co? Bude nabitej.
Z těch popisů praktických zkušeností s elektromobily mám takový dojem, že všichni líčí, jak je to super, ALE... Musím tohle, musím támhleto, když tohleto, tak dobrý. Takové, jako kdyby si to potřebovali obhájit především sami před sebou.
A jen malé OT, BMW i3 soutěží ohavností se skvosty typu Ssangyong Rodius, Pontiac Aztec, Fiat Multipla nebo Šáde Pokojstr.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#54 Příspěvek od p32 »

JiriTom píše:Moderátoři, můžete trochu umravnit toho p32? Díky.
Moderátoři si stihli všimnout, že na tvé umravnění se zavlékáním politiky do tohoto vlákna to ode mne stačilo. Nakonec jsou všichni spokojeni, že se zde pokračuje v původním tématu vlákna a někdo si dal lehárko. :lol:

to Rezis: chtěl jsem to od _luky_, ale stačí i to vyjádření od tebe. Prostě předělávka na LPG a následný provoz přijde tedy nejlevněji. Samozřejmě, že i ten provoz elektro přijde levněji než nafta, ale to je už k posouzení majitelů jednotlivých aut. Teď ještě, aby šly předělávat trabanty a wartburgy na elektromobily, ale to bude blokovat nějaké drahé povolení. :wink:

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#55 Příspěvek od rezis »

Hubert_79: Obhajovat to potřebují ti co si to koupili a zjistili, že jsou v háji neboť to a to a to jak píšeš - a těchto bude si myslím hlavně časem hodně. Ti co si něco zjistili. Zvážili zda je to pro ně vhodné a pak si to na dva měsíce půjčili na vyzkoušení překvapení po koupi nebyli.
i3 je taková trochu jiná, taky jsem ji musel přijít na chuť, ale má dvě věci jenž jiní nemají.
a) karoserie je karbon a plast - nehnije a je bouchancům odolná.
b) je i v provedení Rex - tedy sedí tam malý dvouválec s nádrží na 9litrů benzínu na který je to v nouzi schopno jezdit. (motor má 28kW a tahá generátor kterým dobíjí hlavní aku)

p32: je to opravdu hodně individuální. A jak se poserou ceny všeho asi teď nikdo z nás neví :( Mám pocit že na podzim začne ta pravá "zábava"
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#56 Příspěvek od EKKAR »

rezis píše:...
i3 je taková trochu jiná, taky jsem ji musel přijít na chuť, ale má dvě věci jenž jiní nemají.
a) karoserie je karbon a plast - nehnije a je bouchancům odolná.
b) je i v provedení Rex - tedy sedí tam malý dvouválec s nádrží na 9litrů benzínu na který je to v nouzi schopno jezdit. (motor má 28kW a tahá generátor kterým dobíjí hlavní aku).
...
Myslím, že tohle je jednoznačně nejlepší řešení pro budoucnost - plug-in a mild-hybridy s relativně malýma a tím pádem i mnohem lacinějšíma baterkama a doplňkovým malým spalovákem, pevně nastaveným na dva až tři výkonový stupně podle okamžitý potřeby krytí jízdních odporů. Ostatní varianty, hlavně ty vnucovaný €uroekofašistickýma ouředníkama, jsou absolutně nepoužitelný v běžným provozu. Do toho hybridu si totiž kdykoliv "přibalím" dvacetilitrovej kanystr na benzín nebo i dva, když budu potřebovat jet někam dál - a klidně budu každou hodinu a půl někde zastavovat "u cesty" a dolívat z kanystru tu originální pidinádržku na truc těm 🤐 z Brusele ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#57 Příspěvek od JiriTom »

rezis píše:b) je i v provedení Rex - tedy sedí tam malý dvouválec s nádrží na 9litrů benzínu na který je to v nouzi schopno jezdit. (motor má 28kW a tahá generátor kterým dobíjí hlavní aku)
Před cca pěti lety jsem tady psal:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... c&start=75
To co popisuješ se tomu už trochu blíží, hned bych to zkusil, ale ta cena... :)

Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od radioelectrum »

PavelFF píše:
radioelectrum píše:....blížíme se k tomu že se začnou používat nové technologie....! Bojovníci za dodržování fyzilkáních zákonů budou za nedlouho jako bojovníci proti větrným mlýnům...
Můžeš, prosím, s tolerancí 2 roky, napsat, kdy to nastane? Jistě, bude to brzy, ale potřeboval bych to vědět trochu přesněji.
osobně si myslím že to bud do 2 let. pokud máš zájem si o tom pokecat u pivka tak nevidím problém.

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#59 Příspěvek od _luky_ »

rezis píše:Je to ještě malinko složitější: Moje má 33kWh z toho je využitelných 28kWh a abys nabíjel rychle tak nabíjíš cca na 85% a nikdy nejedeš do 0.... Takže reál když to neřešíš je 80-150km. Proto jde potkat na dálnici Tesly rychlostí okolo 100-110km/h prostě dojedou dvakrát dále.
Schválně jak to má _luky_ :-)
Hm, tak nějak podobně. Podstatný je, že s 24kWh Golfem jsme pořád řešili dojezd a nabíjení. Od té doby co mám 36kWh už to neřeším, má totiž dostatečný dojezd na 100% našich cest. Takže ráno to vyndám ze zásuvky, večer to tam vrátím a přes den tím lze zařídit všechno, co je potřeba.

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#60 Příspěvek od _luky_ »

p32 píše:to Rezis: chtěl jsem to od _luky_, ale stačí i to vyjádření od tebe. Prostě předělávka na LPG a následný provoz přijde tedy nejlevněji. Samozřejmě, že i ten provoz elektro přijde levněji než nafta, ale to je už k posouzení majitelů jednotlivých aut. Teď ještě, aby šly předělávat trabanty a wartburgy na elektromobily, ale to bude blokovat nějaké drahé povolení. :wink:
Ano, v kalkulaci nákladů na km vychází LPG stále dobře. Sám jsem nějaký čas na LPG jezdil. Ale taky to má nevýhody typu kam s tou nádrží, nemůžeš do podzemních garáží, po Evropě 3 různý koncovky... Takže když někdo bude chtít, najde taky kýbl argumentů proč je auto na LPG totální nesmysl.

Pro nás (teda manželku) je obrovskou výhodou to parkování v Praze. Dalo by se to i vyčíslit v penězích (10Kč/hod * 8,5h * 5 dní = 425 Kč týdně). Ale ta pohoda vyjádřit v penězích nejde :-D

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“