_luky_ : to máš fajn. U nás většina byla taky zvědavá a zajímá se. Pak je pár těch druhých. No na druhou stranu se jim v dnešní době nedivím.
S těmi Aku jsem zvědav. Co jsem viděl datasheet od Samsung SDi tak by měly dát 4600cyklů (což je pro mě přes 690tis km) otázka je co udělá degradace věkem. Aku je u mě vytápěna topným kabelem a klimatizována normálně chladícím okruhem z klimatizace.
PavelFF: Počítat návratnost nebo provoz se moc nedá. U EV je ten rozptyl spotřeb šílený. Stejná trasa zima: 20kWh/100km, léto 14kWh/100km. Dálnice slušně 18kWh/100km, dálnice kdy se nehlídám 25-30kWh/100km. Tarif od ČEZ je rychlonabíjení 8Kč/kWh, pomalu 6Kč/kWh. Když vyjedu za hranice okresu tak tam je EON nebo PRE a ti zas mají jiné ceny a zas musíš být registrován a mít kartu nebo APP (to je jak u blbých na půdě). Doma nabíjím za 3,9Kč/KWh a sem tam ze soláru - tam bych mohl napsat zadarmo jenže ve skutečnosti je to ta nejdražší energie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Suma sumárum LPG vyjde levněji.
Aku je u mě rozděleno na 8bloků. Jeden prý stoji cca 55tis a dají se měnit jednotlivě. Ale celé aku sem tahají z bouraček a podobně okolo 100-150tis Kč. Do toho starý v pohodě dáš jako úložiště FV elektrárny. (ony ty články neodejdou na kapacitu, ale na vnitřní odpor takže nedají dostatečný proud) Samozřejmě stát se může cokoli...
Edit: třeba v zimě je blbost přijet a nechat nabíjení až bude levný tarif. Ona vytopená baterka ochladne a on ji pak nejdříve vytopí na požadovanou teplotu a až pak začne nabíjet...