Stránka 4 z 20

Napsal: 24 kvě 2022, 21:10
od milosak
To by mě zajímalo, když učíš na střední škole, jak to tedy s těmi penězi na žáky je ??

Peníze dostanou na všechny 4 roky najednou ?? Příklad : do 1. ročníku nastoupí 5 tříd
po 30 žácích, to je 150 žáků v 1. ročníku a ve 3. ročníku je stav např. 110 žáků, protože
podle toho mně připadá, že nemáš pravdu ... ten zájem zbavovat se slabých žáků
tady evidentně JE .

Před rokem jsem někde četl, že v Pardubicích se do 4. ročníku oboru mech. elektronik
dostali 3 žáci, takže obor raději zrušili .

Napsal: 24 kvě 2022, 21:26
od Cust
U nás na prumce v 93 roce nastoupilo 60 elektrikářů a 90 strojařů a byli přijímačky. V 97 už ubyly dvě třídy - obsazené tak tak bez prijimacek. Následně pak sloučili více škol do jedné, aby dokázali uživit budovu.

Napsal: 24 kvě 2022, 22:55
od EKKAR
milosak píše:To by mě zajímalo, když učíš na střední škole, jak to tedy s těmi penězi na žáky je ??
...
... ten zájem zbavovat se slabých žáků tady evidentně JE .
...
To není školou, to je vinou těch žáků, který nemají motivaci a prostě se na učení vyignorujou a jsou na základě nedostatečnýho studijního výsledku odejiti.

Napsal: 26 kvě 2022, 09:05
od BOBOBO
Jo na tý průmce začínaly 4 třídy a zbyly 2 a třetina neudělala maturu .... Problémy jsme měli už i na základce . Bylo jich nějak 34-35 v ročník-prostě chyběl jeden kus od předpisového rozdělení . Jako rodiče jsme se domluvili , že platbu na tohojednoho chabějícího budeme hradit . Jako rodiče jsme chtěli rozdělit na dvě třídy , ale známá , na té škole mi sdělila , že to zařízli učitelé . Jsou placeni od počtu žáků ve třídě ... co dodat . No a co se průmky týče , tak by asi jen svatý nechal ve třídách kusy , které dělají jen bordel a stejně se neučí .

Napsal: 26 kvě 2022, 17:45
od milosak
Ta poslední věta sedí :D studenti vyhazovali při hodině židle na ulici, kolemjdoucí si
stěžovali řediteli .... možná příště vyhodí učitele i s ředitelem :D

Napsal: 28 kvě 2022, 13:50
od Hydrawerk
samec píše:Priemyslovka je vrabec v hrsti, gymnázium holub na streche.
Ano, pod to bych se mohl podepsat... Gymnázium je hlavně vstupenka na vysokou školu. Bohužel, dnešní úroveň průmyslovek může být bídná. Nic proti učitelům, ti nějak odvádějí svoji práci, ale studenti jsou vždy lajdáci. Přesto furt doufám, že skuteční blbci nepůjdou studovat elektrotechniku na SŠ, ale spíš na učiliště obor zedník, pokrývač, číšník, holič...

Napsal: 28 kvě 2022, 13:59
od Hydrawerk
V roce 2009 jsem maturoval na Biskupském gymnáziu v Brně... https://www.bigy.cz/
Takže kdo jinej, než já, může říci, že církevním (středním či základním) školám se za běžných okolností vyhněte obloukem, ledaže byste si byli jistí, že běžná státní / soukromá škola vám nevyhovuje a křesťanskej (zvláště katolickej) přístup k životu je vám blízkej.
Ale musí se nechat, že přechod na FEKT VUT pro mě byl bezproblémový. Gymnázium mě nějak připravilo. Všichni spolužáci (2009) odmaturovali. Většinou vystudovali různé VŠ. Mezi spolužákama tedy mám Key Account Managera v marketingu, dětskýho plastickýho chirurga, asi dva právníky, stavaře, odbornýho asistent na FAST VUT, nanotechnologa v Ceitecu, gynekoložku, neuroložku, cca tři ekonom(k)y, a jenom jednoho programátora.

Vyloženě elektrotechnikou se neživí nikdo ze spolužáků z gymplu, jenom já. A moje práce zas tak moc vysokoškolská není. Ale má různé výhody a mám jen jednu směnu.

V kroužku elektroniky jsem se cca roku 2002 seznámil se spolužákem, který byl na gymnáziu o rok přede mnou. Ale stejně vystudoval informatiku na FITu a MENDELu. A živí se jako programátor.

Napsal: 28 kvě 2022, 14:30
od Hydrawerk
DeSade píše: Gympl dá tvému klukovi hodně, ale pochopí to zpětně až za několik let. Bude obklopen převážně inteligentními spolužáky (bude tam mít i pěkné holky ;) ) a bude mít širší obecný rozhled. Je absolutně zásadní, aby co největší úsilí vložil do cizích jazyků - minimálně tu angličtinu
Bude obklopen převážně inteligentními spolužáky, ale nějak pilní asi nebodou. Na gymnáziu jsem ve třídě patřil mezi několik málo žáků, kteří měli učebnici, psací potřeby a v hodině dávali pozor... Né že bych se občas nenudil, ale rozhodně jsem si nehrál s mobilem, nečetl noviny ani knihy, natož abych spal na lavici. Spolužáci hrozně opisovali a podváděli, takže jsem se v 15 letech naštval a vyráběl si různé vychc@né taháky... Vzorečky do matematiky a fyziky jsem měl napsané v nenápadné programovatelné kalkulačce Casio FX-4800P.

Takže pokud jde o gympl vs. SPŠE, tak jde o to, jak moc syn spěchá s nástupem do práce! Chce co nejdřív tak ve 20 letech? Nebo mu to stačí v 25 letech nebo 27 letech, kdyby se mu prodloužilo studium na VŠ?
Chce vůbec studovat VŠ? Jako pár let zkusit bakalářské studium je fajn, aspoň si užije lepší laboratoře, než na SPŠE.

Napsal: 28 kvě 2022, 14:39
od EKKAR
Hydrawerk píše:
samec píše:Priemyslovka je vrabec v hrsti, gymnázium holub na streche.
Ano, pod to bych se mohl podepsat... Gymnázium je hlavně vstupenka na vysokou školu. ...
Chyba. Gympl je vstupenkou na VŠ - ALE PŘEDEVŠÍM HUMANITNÍHO SMĚRU. Jen na minimu gymnázií totiž běží pravidelná výuka nebo aspoň nějaká zájmová činnost technickýho charakteru - možná s výjimkou programovacích kroužků a skupinek, ale o strojařině, elektrotechnice nebo stavařině se na gymplech nedoví nikdo ani tolik, jako je za grejcar plutonia. Jo, byla doba dneska už dávno minulá, kdy se soudruzi pokoušeli do gymnazistů natlouct aspoň trochu tý techničtiny, na gymplech se povinně vyučoval předmět zvanej "ZVOP" = zkratka názvu "Základy Výroby a Odborné Přípravy" (pozdějc změněno na "ZOP" = "Základy Odborné Přípravy") a dalo se z něj dokonce i odmaturovat. Bylo na výběr několik odbornejch oblastí, já osobně vím o ekonomický, počítačový, elektrotechnický, strojařský, chemicko-technologický, potravinářsko-zemědělský a nejspíš byly ještě nějaký další - a študent na nich měl získat podobný penzum vědomostí, jako příslušnej průmyslovkář. Ovšem s tím, že měl k tomu i znalosti a návyky gymnazisty, tzn. i humanitní předměty a jazyky. Probíhalo to od první půlky 80. let minulýho století a nevím, kdy to zaniklo - dost pravděpodobně souběžně s reformama následujícíma po Plyšáku ... Ale to bylo asi tak jediný období, kdy se dalo říct, že gymplák vyšel od maturity na vejšku aspoň trochu technicky připravenej.

Napsal: 28 kvě 2022, 14:45
od Hydrawerk
petrfilipi píše: nechci kluka zatěžovat výukou biologie, chemie, dějepisu a ostatních předmětů
PF
Chemie je složité nenaučitelné svinstvo... Aspoň tedy v podání mojí bývalé chemikářky. Ostatní předměty se dají nějak odfláknout.

Napsal: 28 kvě 2022, 14:56
od Hydrawerk
EKKAR
Jako já na svůj gympl nadávám často a rád. Děsí mě vzpomínky např. na tři roky poviného latinského jazyka.
Zas ale nejvíc času mi zabíraly domácí úkoly z matematiky. Měli jsme dobrou fyziku a angličtinu.
Kdo má pocit, že by se mu hodilo začít vydělávat ve 20 letech, ať jde na SPŠE. Možná ho pak ale čeká práce ve hnusné továrně v třísměnném provozu.
VŠ může způsobit značné zpoždění samostatnýho života... Všechno má svoje pro a proti. Existuje mnoho lidí, co nějak za 7 let dostudují VŠ a pak zjistí, že na vysokoškolské zaměstnání stejně nemají dost geniality.

Napsal: 28 kvě 2022, 15:05
od rnbw
U nas na gymnaziu sa dali zvolit posilnene predmety - v mojom pripade programovanie, matematika, fyzika. Takze na VS som isiel s tym, ze som vedel derivovat aj integrovat. Mnohi nevedeli a ked sa to nenaucili, tak vyleteli. Programovat som sa naucil v Pascale, ale prechod na C mi potom nerobil problemy.

Literatura, dejepis, chemia, zemepis sa vzdy daju nejako odflaknut za 3-4.

Napsal: 28 kvě 2022, 15:10
od Hydrawerk
Jinak z gymplu jsem dost postrádal nějaké to programování nejen mikrokontrolérů... Ale doučil jsem se to.
Na VŠ jsem opakoval předměty Komunikační systémy, Číslicové zpracování a analýza signálů, Směrové a družicové spoje a Teorie rádiové komunikace. V tomto by mi SPŠE nepomohla.
S matematikou 1, 2 a 3 jsem dost zápasil, ale díky přípravě z gymnázia jsem ji nikdy neopakoval.

Napsal: 28 kvě 2022, 15:15
od Hydrawerk
EKKAR píše:Chyba. Gympl je vstupenkou na VŠ - ALE PŘEDEVŠÍM HUMANITNÍHO SMĚRU.
Ale jako taky. Na gymnáziu se furt něco píše... Různé ty slohovky. Je to vhodné pro budoucího právníka / novináře / spisovatele a vůbec pro každýho kdo se bude živit psaním.

Napsal: 28 kvě 2022, 15:42
od Cust
hmmm... na SPŠE je derivace a integrál standard jelikož to potřebuješ pro praxi
Já jsem při přechodu na VŠ měl lepší základy matematiky než většina gympláků
Lepší matematiku měli jen ti kluci z matematických gymplů. Co se týče těch elektro předmětů. Ano, prumka moc nepomohla, to učivo na VŠ je jinde. Ale třeba v základech teorie obvodů, programování MCU či v matematické logice bylo na první pohled znát kdo přišel z gymplu a kdo ze SPŠ. No, ale ve fyzice bohužel taky, tam šlo vidět, že gympláci ví o čem ten člověk na přednáškách mluví. Ale na Teorii elektromagnetického pole jsem zcela přesvědčen, že na přednášejícího čuměli jako vrány všichni do jednoho. :-)
Obecně vzato, nemyslím si, že pro studium elektrotechniky na VŠ by byla nějaká výhoda mít SPŠ či Gympl. Tedy pokud ty SPŠ z důvodu nedostatku žáků nešli úplně do kytek. Neznám úplně altuální stav.