Stránka 4 z 4

Napsal: 13 čer 2022, 17:23
od termit256
Protoze pises evidentni blbosti a uz mne nebavi jednu po druhe vyvracet, ukaz mi predpis podle ktereho maji byt palety do te ktere zeme namoceny a v jake chemikalii a hlavne jake je IPPC oznaceni takove palety - to je jedina vec podle ktere to jejich fytokontrola pozna.

Jsem si 100% jist, ze do USA, Kanady, Mexika, Brazilie, Australie a Novy Zeland staci IPPC osetreni, tedy zadna impregnace - vyvazime tam. U Australie a Noveho Zelandu si nejsem jisty jestli neni povinny i ten plyn, protoze ho tam chteji i z jineho duvodu nez kvuli paletam. Cinani chteji u neudkorneneho dreva plynovat, palety staci tepelne osetrene, obcas jeste prudi s blbostma jako ze nevi co je to znacka DB apod. A do ostatnich statu v tebou uvedenych oblastech to bude pravdepodobne obdobne.

Tebou zminovana firma wotan na svych strankach vcelku spravne uvadi:"Dřevo, ze kterého je EURO paleta vyrobena, nesmí nést žádné stopy nepřípustných prostředků na ochranu dřeva a chemických ochranných prostředků proti zamodralosti. Pokud je vyžadováno fytosanitární ošetření, je třeba jej provést prostřednictvím tepelného ošetření palety."

Zkus se priste ridit vic fakty nez domnenkami, nez neco napises.
Ja mam v tomhle celkem prehled ani ne tak kvuli nicku, ale protoze pripadne problemy (a ze je veleduleziti celnici radi delaji) extremne komplikuji obchod. Kdybys vyvazel, taky by sis na to daval velky pozor.

Napsal: 13 čer 2022, 17:27
od Celeron
Mě jednou přišla těžce jetá europaleta naslintaná karbulí, nebo co to bylo. Zkusil jsem ji s dalšíma strčit do výkupu a nevzali mi ji. Tak jsem ji při odjezdu opřel o plot vedle vrat tý výkupny. :wink:

Napsal: 13 čer 2022, 18:46
od EKKAR
termit256 píše:Protoze pises evidentni blbosti a uz mne nebavi jednu po druhe vyvracet, ukaz mi predpis podle ktereho maji byt palety do te ktere zeme namoceny a v jake chemikalii ...
....
Tebou zminovana firma wotan na svych strankach vcelku spravne uvadi:"Dřevo, ze kterého je EURO paleta vyrobena, nesmí nést žádné stopy nepřípustných prostředků na ochranu dřeva a chemických ochranných prostředků proti zamodralosti. Pokud je vyžadováno fytosanitární ošetření, je třeba jej provést prostřednictvím tepelného ošetření palety."
....
1) Mne nezajímalo, čím a podle čeho jsou ty palety mořený. Nezajímala mne ani cena, od toho byli jiní. Já musel při výrobě rozlišovat, která se na co může použít.
2) Ukaž mi, kde jsem napsal, že se jedná o €uropalety? Tyhle byly právě jednorázovky, nezálohovaný, placený zákazníkem jako součást balení.

Celou dobu tady píšu o tom, že u těch necertifikovanejch a tím pádem nezálohovanejch se postupuje jinak, než u zálohovanejch - a ty mě to zas nacpeš na klábosnici - tak nevím, kdo tady píše blbosti ...

Napsal: 13 čer 2022, 19:21
od termit256
EKKAR píše:...to, co se použije na "certifikovaný" palety se mnohdy ani na palivo použít nedá, protože to je různě impregnovaný proti plísním a broukům...
Pokud si to vyzada zakaznik, samozrejme neni problem paletu natrit treba zlatou barvou. To ale nic nemeni na faktu, ze u 99,999% palet se zadna impregnace neprovadi, u certifikovanych vubec nikdy - tam je to primo zakazano.
Rekl bych, ze zlatou paletu videlo jen o malo min lidi nez impregnovanou :-)

Vzhledem k tomu, ze treba v US maji uplne jine normy pro impregnaci reziva a co je povolene tam je zakazane u nas a opacne, to cele vidim spis jako bachorku. :-)

Napsal: 13 čer 2022, 19:58
od Celeron
Hóši, nabízím Vám možnost setkání cca v polovině cesty u nás v Bydžově na sousedícím fotbalovým stadiónu aby jste si to vyříkali ručně. :lol: Vzorek palet mohu zdarma dodat a záchranka má dojezdovku asi kilometr. :wink:

Napsal: 17 čer 2022, 11:44
od PavelFF
Tak nakonec jsem dřevo sehnal. Buková polena skládaná v dřevěném obalu.

Naštěstí dopravce měl dva paleťáky/pumpíky, jeden elektrický s velkými koly a jeden ruční. A na autě vzadu zvedací plošinu. Byl evidentně velmi dobře vybaven. Navozil mi to dovnitř elegantně a rychle.

Napsal: 17 čer 2022, 12:17
od tomasjedno
A tak to má být!

Napsal: 17 čer 2022, 12:27
od PavelFF
Nono. Však nakonec toto vlákno bylo ještě poučné. Dozvěděli jsme se spoustu informací o paletách. Byly to sice informace mnohdy naprosto protichůdné, ale nic není dokonalé.

Napsal: 17 čer 2022, 13:05
od EKKAR
PavelFF píše:Tak nakonec jsem dřevo sehnal. Buková polena skládaná v dřevěném obalu.

Naštěstí dopravce měl dva paleťáky/pumpíky, jeden elektrický s velkými koly a jeden ruční. A na autě vzadu zvedací plošinu. Byl evidentně velmi dobře vybaven. Navozil mi to dovnitř elegantně a rychle.
Některý firmy jdou až tak daleko, že mají vzadu na kamionu zavěšenej částečně skládací vysokozdvižnej vozejk, takže při skládání jsou absolutně nezávislí na mechanizaci příjemce. Ten vozejk už jsem viděl akumulátorovej, dobíjenej za jízdy z palubní sítě náklaďáku i se spalovacím motorem, aby byl úplně nezávislej na všem myslitelným. Jenom to není klasická ještěrka, ale takovej divně do strany splácnutej zgarb, na kterým obsluha při práci stojí nebo sedí bokem, aby zabírala co nejmíň místa ...

Napsal: 17 čer 2022, 13:24
od PavelFF
Vozík nalepený zezadu na návěsu kamionu jsem už taky párkrát viděl. Jenže kamion by byl na rozvážení dřeva domkářům asi moc velké dělo a leckde by neprojel. Tohle byl takový náklaďáček. Pumpík měl docela velké terenní pneu a poháněnou jednu "nápravu". Takže snadno přeskočil i přes práh.