Auto po technické v "perfektním" stavu..

Tady si vyzkoušejte tvorbu témat a použití bbkódů, tagů, upload fotek

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Hubert_79 »

Jo, tak to potom jo. Však víš vše a nejlépe :P
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od Lukas-Peca »

p32 píše:Horší je to s airbagama, které mají životnost (pyropatrony) těch 10 let a nikdo si to nenechá měnit. Na co je tam potom nefunkční má?
Větší obavy bych měl z toho, že ta stará pyropatrona bouchne samovolně. Vozit si přímo před ksichtem 10-20-30 let starou pyrotechniku, která je trvale vystavena brutálnímu střídání teplot a otřesům, mi nepřijde moc bezpečné.

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#48 Příspěvek od MiraSt »

ABS mi funguje jenom když to v zimě zkouším na sněhu jak to reaguje. Takže minimální provozní stav. V běžném jezdění se mi ještě (!) nestalo abych brzdil s pomocí ABS. :aplause:
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#49 Příspěvek od Celeron »

MiraSt píše: V běžném jezdění se mi ještě (!) nestalo abych brzdil s pomocí ABS. :aplause:
Tos ještě nikdy nevlítnul pod plynem do v asfaltu vyjetejch kolejí ve kterých je voda? To máš vidět, slyšet a u předokolky cejtit, co pak ty všeljaký asistenty spojený s ABS začnou vyvádět. :)
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#50 Příspěvek od EKKAR »

V létě stačí prudčejc přibrzdit na cestě s prachem na krajnici, nebo vlítnout na brzdách do místa, kde je vysypaný cokoliv zrnitýho od průměru 1mm do 5-6mm. Mně ABS zabírá i když s prázdným až poloprázdným Drobkem prudce zadupnu brzdy - je z výroby nastavenej na častější jízdu se zátěží, takže pro ježdění s prázdným je "přebrzděnej" a i na lepších gumách s dobrou adhezí je to znát, protože se občas některý kolo dostane na asfalt s hladším povrchem a začne podkluzovat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od Hubert_79 »

Bohatě stačí kombinace sjetý letní gumy & mokrá hladká dlažba. To jsem měl pocit, že mi pedál ukopne nohu.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#52 Příspěvek od ransom »

Taky jak který auto. Jedničková Fabie HTP 47kW (to jest dvanáctiventil, co slušně jede i brzdí, nikoli běžnější a příšerný 40kW šestiventil) hrká ABSkou skoro furt. Kombinace lehkého předku, ostrých brzd a podivné geometrie přední nápravy.
(Ne, není to závada. Je to opravdu vlastnost. Vystřídal jsem jich proti své vůli několik.)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#53 Příspěvek od EKKAR »

Hodně způsobujou gumy a samotná náprava - ve svým principu. Ta přední náprava ve fábuli je už léta pořád prakticky stejná - protože ji ještě před jedničkovou fábulí měly Polo a Ibiza v podstatě už někdy od roku 1990 = ještě za dob, kdy se v Bolehlavi vyráběl slavnej rezivějící favořiť. Bohužel rok vod roku se na ní stavějí těžší a těžší auta = z důvodu vyšší pasivní bezpečnosti je konstrukce masivnější a i když konstruktéři používají CAD a vysokopevnostní oceli, který dovolujou projektovat díly s vyšší únosností o malý konstrukční hmotnosti, váha na nápravu typ od typu narůstá. Základní koncepce se spodním trojúhelníkovým ramenem a těhlicí zavěšenou mezi něj a (skoro) svislou vzpěru McPherson byla jen doplněná o zkrutnej stabilizátor, u kterýho zas někdo nejdřív poddimenzoval sílu tyček přenášejících zkrutnej moment, takže se všelijak vohejbaly a praskaly, než se v rámci sériovejch "náprav hříchů" musely začít montovat silnější - a taky jeho působením se víc přitvrdila pružicí charakteristika celý nápravy, takže čím dál tím víc připomíná motokáru - a když se ji konstruktéři kvůli komfortu pokusí změkčit, změní se na uskákanou kozu, která při brždění klouže, protože jí kola odskakujou jak koze paznehty na ledu ... Na dnešní víc jak tunový "malý auto" je prostě potřeba jiná, masívnější konstrukce přední nápravy než jaká byla vhodná na auto "za sucha" vážící o dva-dvaapůl metráku míň ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#54 Příspěvek od Ruprecht »

Já jezdím předvídavě (neříkám, že pomalu), mně brzdy dřív zreznou, než bych je ojel.
kdysi dávno jsem jezdil Oplem, měl kontrolu brzdových světel pípnutím po sešlápnutí brzdy po nastartování, u Humpolce jsem se divil, co to pípá, ale jen jsem od nastartování v Plzni nešlápnul na brzdu :wink:
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Uživatelský avatar
DukeNuke
Příspěvky: 304
Registrován: 02 dub 2018, 02:00

#55 Příspěvek od DukeNuke »

Stačí jezdit s rozumem.
Když si beru mě neznámé auto, vždycky si zkouším brzdy. Tam, kde nikoho neohrozím - povolím volant a šlápnu na brzdu. A hned poznám, jestli mi to jde na nějakou stranu. Správně to dělat nesmí.
Vjet do vody, ať už v kolejích, či volně na silnici a šlápnout na brzdu je školácká chyba. Když už to přeženu s rychlostí a nastane jev aquaplaning, pak je nejlepší řešení držet volant ve směru a vyšlápnout spojku. Až se gumy "chytí" je to bez cukatůry a případných dalších problémů.
A jinak brzdy taky moc nepoužívám. S kopce je lépe brzdit motorem, než, jak obvykle vídám, celý kopec stát na brzdě, stejně tak zpomaluju na semafor. Při nenadálých událostech spíše volím vyhýbací manévr, pokud to jde.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od Hubert_79 »

Jo, ti brzdaři mě taky dojímali. Dlouhý sjezd a kolika autům svítily brzdovky celou dobu...
V autoškole mi říkali, že mám jezdit tak, jako kdyby auto brzdy nemělo. Tedy brzdit motorem, předvídat a podobně.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#57 Příspěvek od MiraSt »

Mě to v autoškole neučili. Přišel jsem na to sám. Se služební fábii kombi třiválec mám průměrnou spotřebu 4,1 litrů. Na mém Renoltu musím nechat osoustružit kotouče poněvadž mi rezaví po obvodu. Málo brzdím.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Odpovědět

Zpět na „Na vyzkoušení“