Garančka ve značkovém servisu-ano či ne

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#46 Příspěvek od Hill »

Asi tak: normálně předepisují v serviskách rozvodový řemen k výměně po 100 - 130 tis.km, ale to je z preventivních důvodů, reálně ten řemen vydrží podstatně víc. Jestli si ale někdo myslí, že ušetří tím, že vymění jen řemen (nebude přece kupovat sadu i s napínacími kladkami), obvykle nový řemen oddělá při daleko kratším nájezdu. Napřed hrčí napínáky, pak začne řemen hvízdat a nakonec rupne.
Měl jsem auta, kde to nevadilo, ventily svisle proti pístům a hydroštely, i kdyby se potkaly, nic se nestalo. Pak už jsem jezdil a jezdím jen s řetězovými rozvody.
A s tou garančkou ve značkovém servisu už jsem to tu psal: třeba taková výměna oleje a filtru v neznačkovém servisu nemůže mít vliv na záruku, jestli odejde třeba ABS.
Ten předpis, podle kterého se na garanční servis nemusí pokaždé do značkového servisu, jestli jiný servis provede všechny předepsané kontroly, výměny a údržbu, je sice napsaný tak, aby v případě sporu měli právníci co dělat, ale platí. Je na rozhodnutí provozovatele vozidla, jestli připustí riziko, že k nějakému sporu může dojít, nebo to dá do servisu značkového, s jehož razítkem nebo záznamem v elektronické servisce nikdo polemizovat nebude.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#47 Příspěvek od EKKAR »

Reakce na poslední větu - a přitom vůbec nemáš jistotu, že servis s hlavičkou "značkovej" udělá všecku práci přesně tak jak má a s předepsanýma dílama/náplněma, i když si je napíše do pracovního dokladu a tobě je naúčtuje na fakturu - na rozdíl od toho pouze "autorizovanýho", kterej až bude o 50% i víc levnější než ten "značkovej", tak naopak dodrží všecko, protože i dneska je rpo některý lidi věc osobní cti zákazníka neojebávat - ale je jich zatraceně málo a především se s takovýma setkávám právě v těch malejch, povětšinou pouze "autorizovanejch" servisech. Už jsem to tady psal, "značkovej" servis mi byl schopnej do prakticky novýho motoru s nájezdem pouhejch 18 200km s viskózním požadavkem SAE 5W-40 nalejt 10W-40, načež se mi přidřel jeden z hydroštelů a začal cvakat jak zombie zubama, navíc si na fakturu za výměnu naúčtovali 5 litrů oleje místo 3,6, který tam skutečně patří. Takže značkový servisy - JAK KTEREJ, je potřeba se ptát lidí vlastnících stejnou značku na zkušenosti a rozlišovat, jak má ten kterej majitel voprásklý a všeho schopný mechaniky a techniky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#48 Příspěvek od p32 »

Když jsem psal o rozvoďáku jako první věci, které bych se bál jako možného problému na motoru, tak jsem samozřejmě nevěděl, kolik má najeto. Jestli má výměnu po 150 tkm či 100 tkm, to si musí každý hlídat sám. Pokud ale nebude jezdit jak prase, tzn. rychlé starty a jiné neadekvátní namáhání rozvoďáku, tak mu vydrží dost i po neudělané výměně, ale stále platí, co napíše výrobce řemene. Poločas rozpadu neodrbe nikdo a výměnu zavčas udělat musí každý.
Jinak opravdu nemusí jezdit na nic to značkového servisu, ale je to na každém, jak si to promyslí, např. kvůli vzdálenosti. Autorizovaný servis s platnou autorizací ho podle zákona plně nahradí ve všem. U garážníků je na tom ale stejně jako by si to dělal sám.
A platí i pro ty poťouchlíky, co vidí závadu na autě za každého počasí, že i když bude jezdit někdo jen do toho značkového servisu, tak se mu může např. motor zadřít i 2 měsíce po záruce naprosto bez problémů, pokud je ten výrobek blbě udělaný. Ale to ví přece každý, co si kupuje nové či staré auto podle jeho vlastností od hodně jejich uživatelů.

Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#49 Příspěvek od Maxipes_ »

Zajímalo by mě, jak se ježděním "jako prase", rychlými starty a jinak, neadekvátně namáhá rozvodový řemen?, že se takovým způsobem víc namáhá spojka, převodovka, kloubové hřídele, pneumatiky (a úplná vemena při tom i zbytečně brzdí), to je mi jasné. Rozvodový řemen se nejvíc namáhá při náhlých a rychlých změnách úhlové rychlosti rotace klikové hřídele, při velkém rozdílu otáček motoru a spojkové hřídele převodovky a rychlém sepnutí spojky (to dělají parodie na řidiče).
Tím jsem chtěl říct, že se dá jezdit i jako prase, s citem, aniž by v automobilu cokoliv nijak nadměrně trpělo, vyjma pneumatik v zatáčkách a peněženky při tankování.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#50 Příspěvek od p32 »

Na to jsem čekal docela dost dlouho. Takže na autě se v tom případě nemá co pokazit, což jsem tvrdit právě nechtěl. Mně taky rozvoďák nikdy nepraskl.:lol:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“