Benzínová sekačka na trávu.

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vombat
Příspěvky: 744
Registrován: 18 srp 2005, 02:00
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od vombat »

Není to žádný problém, po přetočení a profrézování sesadíš ventily. nasadíš vačkovou hřídel a otáčíš s ní, pokuď ventil nedosedá, ubrousíš mu potřebnou délku dříku. Na časování to má zanedbatelný vliv. Největší problém je seřízení karburátoru a úplná alchymie je omezovač otáček. Je dobré mít otáčkoměr. Při přetočení zpravidla odejde ojnice, je z duralu. Jsou to motory na jedno použití, oprava je mnohdy nerentabilní a je lepší koupit ve slevě nebo v bazaru sekačku novou.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#47 Příspěvek od sr71 »

mtajovsky píše:Benzínové sekaèky nemají z dùvodu jednoduchosti klasické palivové èerpadlo. Nasávání smìsi se dìje jakýmsi pulsním zpùsobem a tomu je pøizpùsobena konstrukce karburátoru
Demontoval jsem karburátor s nádrží z mé sekaèky s motorem B&S, za úèelem èištìní, systém èerpání paliva odpovídá tomu co je v citaci výše, ale nepochopil jsem princip èerpání - zjednodušený popis: membrána je ovládána táhlem od klapky v sání karburátoru (za chodu motoru tato klapka zøejmì vlivem podtlaku vibruje), pod membránou je v tìlese nádrže dutina, ze které vede tenký kanálek ústící do výstupního hrdla karburátoru, ale sací trubièka se sítkem je vyvedena z karburátoru do nádrže v úplnì jiném místì než je ta membrána, dokáže tento systém nìkdo vysvìtlit? (v pøípadì potøeby dodám fotky)

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#48 Příspěvek od sr71 »

pøikládám ještì fotku toho systému èerpání paliva,
a ještì by mì zajímalo k èemu slouží to co je vidìt na druhé fotce, pøipadá mi to jako nìjaký olejový filtr i když v pøípadì sekaèky bych se divil, kdyby tam nìjaký filtr byl (dvìmi otvory uprostøed je to pøišroubované na tìlese motoru, ty dva další otvory jsou asi vstup a výstup pro olej a pod tímto deklíkem jsou v motoru vidìt stopky a pružiny ventilù)
Přílohy
olej.jpg
(70.58 KiB) Staženo 75 x
erpadlo.jpg
(101.74 KiB) Staženo 78 x

Uživatelský avatar
kewin
Příspěvky: 459
Registrován: 21 zář 2008, 02:00
Bydliště: Jižní Morava....
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od kewin »

bu2520 píše:bylo to v roce 94 v jilemnici, co si pamatuju motor v tom byl jikov a výrobce Praha bylo to zelené startovalo se to sklopným pedálem jako u motorky a velikost, trošku většího diplomatického kufříku. Prý to koupil v armádním výprodeji za 1000 Kč . Když to ožralý v hospodě startoval bylo dost smradu asi dvoutakt :-)


je to tady v tomto odkazu ta vámi popisovaná
http://inzerat.i-bazar.cz/2121542-proda ... yp-ss-125/

jinak doma máme jednu 1KW
http://muzeumslodobsice.rajce.idnes.cz/ ... 5ACG6000B/
vim ještě o jedne funkčni a byla by na prodej jen bych musel zjistit aktualnost teto nabidky ale při zájmu neni problem :-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#50 Příspěvek od EKKAR »

2 SR71 - membrána bere pulsaci tlaku buď v klikový skříni, kde při pohybu pístu "dolů" (B&S mají běžně vodorovný válec a svislý klikový hřídel) narůstá tlak, nebo v jiném místě kde dochází k prudší pulsaci tlaku. Ten vychyluje membránu jedním směrem, následný pokles ji vychýlí na druhou stranu. Táhlo spojující membránu s plynovou klapkou slouží k omezení amplitudy pohybu - při větším průhybu se do difuzéru karburátoru vstřikuje větší dávka paliva = "přidává se plyn".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#51 Příspěvek od sr71 »

Tak jsem ten karburátor trochu více prozkoumal a vypadá to, že membrána není k èerpání paliva, ale slouží jen k ovládání klapky sytièe na vstupu karburátoru a palivo se "èerpá" z nádrže pøes trysku, na principu fixírky,
(a pøes ten díl z druhé fotky je vyvedeno odvìtrání klikové skøínì do sání karburátoru).
Mám problémy se spouštìním u toho motoru (karburátor a svíèka vyèištìny, jiskru dává), ale podaøí se nastartovat náhodnì jednou z mnoha pokusù avìtšinou teï vzápìtí chcípne.
Je mì trochu divný, že na rotoru zapalování, kde jsou 2 permanentní magnety po 180°, je jeden z tìch dvou magnetù výraznì slabší než druhý, nevím jestli to tak je správnì.

Uživatelský avatar
rimi
Příspěvky: 288
Registrován: 26 čer 2011, 02:00
Bydliště: Pribor

#52 Příspěvek od rimi »

Anonym píše: Pozriem na internete najlacnejší "drek", aspoň to má dvojročnú záruku.
Ešte raz vďaka,
Dolfi
Tady tohle by taky slo:
http://www.nwtsolar.cz/solarni-panely-sleva
trebas ty posledni levne amorfy prohnane pres nejaky spinany zdroj

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#53 Příspěvek od vasekpetr1 »

Když je tady ta debata o závadách sekaček, zkusím se zeptat: mám Hecht 546 XR z roku 2013, na ní motor Briggs & Stratton (150 ccm, výkon 2,7 kW) a nejde nastartovat. Co jsem tak zběžně koukal, tak je v háji primer (gumový balonek) pro nacupování benzínu, ale svíčka je mokrá, takže něco do karbecu jde napumpovat. Ale co je horší, tak když vytáhnu ven svíčku, opřu ji o válec a zatočím hřídelí, tak nevidím žádnou jiskru na svíčce. Zkusil jsem na zkoušku dát jinou svíčku z křoviňáku (jinou nemám), ale na ní také žádná jiskra. Chcípák mám na cívce odpojený. Je mi divné, když změřím odpor kontaktu "chcípáku" proti železu zapalovací cívky, tak ukazuje hodnotu pár ohmů (2Ω), čekal bych vyšší hodnotu. odpor výstupu vn kabelu proti kostře ukazuje 500 kΩ, na této stránce píší o hodnotě odporu maximum 5 kΩ, já mám stokrát víc, takže asi je ta cívka v háji. Máte nějakou svoji metodu pro odzkoušení toho zapalování? Díky za radu.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#54 Příspěvek od pepik9 »

B&S prodává pro testování zapalování tříbodové jiskřiště 19368 / 19051, ale jak to má fungovat nevím. 2

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#55 Příspěvek od vasekpetr1 »

Takže nakonec výměna svíčky a primeru a sekačka nastartuje a běží. Jenže stačí, když ji na půl minuty zastavím, tak už ji zpět startovacím špagátem nenatočím. Musím znovu "nacupovat" benzin přes primer a pak se rozběhne. Připadne mi to, jako by z karburátoru rychle spadl benzín, přitom nádrž je ve vyšší úrovni, jako kerburátor. Asi nezbude jiná možnost, než rozhodit karbec a podívat se na jehlu v plovákové komoře, jestli správně těsní.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#56 Příspěvek od Artaban001 »

Ahoj, v tom karbecu žádný plovák nejspíš nebude - jeden podobný jsem dával do kupy:
V karbecu byly dvě blány - jedna měla ze spodu vývod do sání válce a na horní straně byly dva ventilky. Jak se objevily pulsy podtlaku v sání pohybem pístu, tak tlakový rázy hýbaly blánou a tak šel jedním ventilkem benzín ze sáni z nádrže a druhým ventilkem benzín přes jemný sítko na druhou stranu karbecu, kde byla druhá blána, co fungovala jako miniaturní vak na benzín. Po určitém načerpaném množství se zavřel jehlový ventilek a benzín pak šel z prostoru zásobní blány přes trysku a dál, jak to bývá v běžným karburátoru. Blány jsou spolu s ventilkama spojeny v jeden celek a dost jsem si užil, než se mi podařilo ten "set" vyměnit - když už jsem koupil sadu, tak jsem to přeházel všechno.
http://www.lmkbabice.cz/?p=216
sice je to k modelářskýmu motorku, ale sekačkový karbec funguje podobně

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“