Babetta 210
Moderátor: Moderátoři
mám okopávačku kde je babetový motor. Přestala házet jiskru a nakonec jsem se propracoval k rozpraskané cívce, která je zalitá na držáku statoru. Koupil jsem nový držák statoru a přešrouboval jsem cívky. A teď můj problém: cívky se posunuli o nějakou setinu k rotoru a drhnou o něj až ho po chvíli zablokují. A teď jaké řešení, zabrousit čela cívek, nebo v nich zvětšit otvory a posunout je dozadu, nebo něco jiného co mě ještě nenapadlo?
Dělal jsem přesnou kopii zapalování bab. a taky se tomu nechtělo. Ale zas u tý čtyřkolky ( http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=75314 ) to fungovalo hned. Nakonec je tam trafíčko 12/230V a stačí 2VA prcek.
V mojí 207 lítá homodomo zápalko už 3 rok-dokonce se do kondíku vešel i tyristor s diodou. Kondík na 250V rozběhový z tipy-sundat víčko, dovnitř dioda+tyristor a jede jako pila. Pokud má jiskru a benál do motoru jde, kompres. Jak psal EKKAR-pokud je babča odstavená déle než rok, je celkem jistota, že gufera na klice jsou KO. Pak to nemá tlak a tedy to buď netáhne, v horším případě nejde ani kopnout. S DelOrtem jede 207 38-40km/h s mými 102kg. Jediný neduh-z filtru chčije na palici (olej zůstane, benál se odpaří) Hladina u toho krámu prý štělovat nejde, tak nevím. Na ty 3km denně jsem to ani neřešil.
tak abych popsal jak jsem pokračoval. Propilovat uchycovací otvory jsem zkusil, ale moc se mi to nedařilo, nakonec jsem zbaběle zbrousil čela cívek. Už jsem byl nadšený z jiskry na svíčce ovšem jen na chvíli. Nebudu psát co vše jsem opakovaně rozebral, proměřil a složil. Vyměnil jsem tyristor kondíky, dioda byla na oměření bezchybná. Nakonec ona byla tou příčinou v zátěži vypínala. Jiskra už je stabilní a nevynechává.
Bohužel trápení není konec ještě bude něco v karburátoru.
Bohužel trápení není konec ještě bude něco v karburátoru.