Stránka 4 z 38

Napsal: 04 srp 2011, 18:18
od Andrea
Já jsem teda vnitřní mikrometr co by měl nulu ještě neviděla, měřily třeba od 30mm do 50mm.
A tady http://www.jirkaspol.cz/digitalni-3-dot ... -1-56.html je třeba třídotekovej mikrometr, který může mít místo digitálu ručičkové hodinky. Proč by nemohl existovat dvojdotekový s hodinkama?

Napsal: 04 srp 2011, 20:22
od Jessy
to p32 :
Nazvali to tak pravdepodobne výrobcovia, kedže to pod tým názvom predávajú. Ak chceš obráť sa na nich a vysvetli im, že to mikrometer nie je. Osobne mi je jedno ako to nazvem, každý kto s tým robí, vie čo myslím. Čiste tech. je ale mikrometer všetko, čo meria s presnosťou na 0,001 mm.
Inak tam išlo o to, že podľa Ekkara niečo ako vnútorný mikrometer v češtine neexistuje, no ty to, zdá sa voláš rovnako

Ekkarovi :
Myslel som skôr v min. vlákne, kde si si ma tiež bezdôvodne podal

Andree :
Dík za podporu :wink:

Napsal: 04 srp 2011, 21:09
od EKKAR
Andrea - NIKDE tam nevidím název "mikrometr", vždycky jen "dutinoměr".

Jessy - čekám na ty urážky, kterých jsem se měl dopustit. Protože jinak se ty sám dopouštíš KŘIVÉHO OBVINĚNÍ...

Napsal: 04 srp 2011, 21:25
od Andrea
Dutinoměr je zobecnělý název pro mikrometr vnitřní dutinový.

Napsal: 04 srp 2011, 22:53
od Jessy
EKKAR píše: Jessy - čekám na ty urážky, kterých jsem se měl dopustit. Protože jinak se ty sám dopouštíš KŘIVÉHO OBVINĚNÍ...
Krivé obvinenie? Myslím že vieš dobre, kôli čomu som ti poslal sz.
Nehnevaj sa, ale odmietam to dalej riešiť

Napsal: 27 zář 2011, 11:58
od Duvsan
Taká otázka: Auto by nemalo príliš dlho stáť bez pohybu, čas od času ho treba prebehnúť. Predpokladám, že to má súvis s vrstvou oleja na jednotl. mechanizmoch. Ako dlhú odstávku znesie bez ujmy? Ď

Napsal: 27 zář 2011, 12:27
od stepa
Toť otázka...asi bude záležet i na věku vozidla :)

Co jsem tak vyčetl, tak že ho jednou za čas nastartuješ a prohřeješ motor mu uškodí víc, než když bude celou dobu stát a necháš ho být. Protože pro auto jsou nejhorší studený starty.

O jak starém autě se bavíme? Ono je tam víc věcí, které by se při odstávce měly udělat. A také jde o to kde to auto bude stát...

Napsal: 27 zář 2011, 12:38
od Paja250
Pro motor je opravdu nejhorší studený start. Při tom nejsou prakticky mazána kluzná ložiska kliky. Navíc dochází k tvorbě kyselin, což motoru taky nesvědčí. Co tak z doslechu vím, někdy před 30 lety se říkalo, že každý takový start (typického nedělního jezdce) ubere hlavním a ojničním pánvím 5 000 km na životnosti...
Tady je článek na téma oleje a mazání... Nebudu to sem opisovat :-).
Jinak souhlas se STEPOU...

Napsal: 27 zář 2011, 23:39
od Duvsan
Pekné čítanie. Inak ide o Favorit, prelomový model pred Felíciami. Už má BOSCH. Je to ten, ktorého hrdzu som riešil v inom vlákne. Ide o to, že mi ho posunul otec na "zaúčanie", on si kúpil SCENIC. V podstate ho nepotrebujem a vytiahnem ho len zriedka. Tak ma zaujíma, ako sa k nemu chovať.
Opravené.

Napsal: 27 zář 2011, 23:52
od frantajetel11
Já myslim, že bys ten prelomový model měl ujezdit k smrti. Ona už je pro něj vysvobození a není daleko :wink:

Napsal: 27 zář 2011, 23:55
od EKKAR
Nevím, co je BOSH u fáčka (BOZP bych věděl - školení podstupuju každoročně), ale studený start a minutový chod bez zátěže udělaný jednou za měsíc až půl roku nesvědčí žádnému motoru - ať si je vyrobený letos nebo před 60 lety. Mazací potřeby jsou v tomhle režimu skoro stejné u všech věkových kategorií a pokud nejsou na klice a v pístech valivá ložiska, prostě se ty kluzné pánve chvíli třou jen tak skoro na sucho. Další zhoršení je, že se promíchá olej, který když stojí, oxiduje a pohlcuje vlhkost jen na hladině - startem a následným vypnutím po velmi krátké době se jen rozvíří vzduch nad olejem a usnadní se další pohlcování vlhkosti. Navíc se ta už pohlcená nestačí odpařit a naopak se s olejem natlačeným pumpou do mazacích míst dostane i tam, kde do té doby nebyla - a koroze může vesele začít.

Někde jsem četl, jak nějaký vandal vlastně zachránil veterána tím, že mu do sání a pod hlavu nalil barvu, která všecko slepila dohromady a zakonzervovala kovové díly - navíc zabránila postupným majitelům - dědicům protáčet motor právě podobným způsobem - a teprve když se auto dostalo po asi 40 letech k renovátorovi, byla barva pomocí razantního organického nepolárního rozpouštědla odstraněna - a motor po obnově mazání a s novým palivem a hlavně bez dalších výměn dílů naskočil - válce i ventily byly jako by právě vyjely z dílny...

Takže - pokud chceš libovolný motor poměrně spolehlivě zničit během několika málo let, odstav ho a jednou měsíčně ho jdi na 5 minut nastartovat, "aby se proběhnul"... A je úplně jedno, jestli má cosi, čemu říkáš BOSH nebo jestli se na něm najdou díly od výrobce BOSCH...

Napsal: 28 zář 2011, 08:51
od stepa
Nemyslí tím Boschem, že už má "stříkačku"?

Napsal: 28 zář 2011, 11:33
od Duvsan
Promiňte, BOSCH.
Takže ako dlho ho môžem nechať bezpečne, než ho zase (z núdze) prebehnem na pár km?

Napsal: 28 zář 2011, 13:08
od Paja250
Ideální je jezdit "pořád". Dlouhodobé odstavení a nakonzervování je složitější operace, než se zdá na první pohled.
Nechej to stát klidně měsíc nebo dva, ale když s tím pak pojedeš, chce to ohřát na provozní teplotu (jízdou, žádný zahřívání na místě). Samozřejmě s tím ohřátým motorem taky nějakej kilometr najet. Jak už tady zaznělo - když s tím vyjedeš 1x do měsíce a ujedeš třeba 30 km, je to pro ten motor lepší, než když to jednou za měsíc na 5 minut nastartuješ.
Jednou za 12 měsíců tomu dát nový olej a filtr - i když najedeš třeba jenom 1 000 km, olej stářím degraduje a ztrácí mazací schopnosti.
Při déletrvajícím odstavení se doporučuje vozidlo zvednout a podložit, aby nebyly na jednom místě trvale zatíženy pneumatiky (a další věc). :-)

Napsal: 28 zář 2011, 18:28
od EKKAR
stepa píše:Nemyslí tím Boschem, že už má "stříkačku"?
Nevím - moje věštecká křišťálová koule má baterky v nabíječce...