Stránka 4 z 10

Napsal: 02 bře 2012, 23:34
od procesor
Nemáš nejaký zvod medzi pinom 1 a 2. Dvojka pin je mínus pól.

Napsal: 02 bře 2012, 23:37
od cigarkow201
nemel bych mit. mam to presne podle nakresu.

Napsal: 03 bře 2012, 00:06
od procesor
Na čom to máš postavené?
Očistiť kalafóniu, urobiť širšie medzery medzi plošnými spojmi pinu 1 a 2.
Ak neuniká prúd na mínus pol z pinu 1 po plošnom spoji, potom je blbý obvod. Aké ledky si požil?
Pomohol by pri slabom jase paralelný odpor 1k5...2k2 k tej ledke.

Napsal: 03 bře 2012, 06:32
od masar
Pokud použil termistor zabudovaný v autě, je možné, že první led (nejvyšší teplota - nejmenší Usig) rozsvěcuje rušivé napětí. Doporučuji zapojit paralelně k termistoru blokovací elektrolyt, stejně tak i k napájecímu napětí. :wink:

Napsal: 03 bře 2012, 06:43
od masar
Hill píše:...Vynechávám i regulaci jasu, zkrátka naznačuji jen možnost řešení.
Také považuji tohle řešení za nejlepší kompromis. Je v něm splněn i požadavek na páskový režim (v tom případě připojit pin 9 k pinu 3).
Jen je nutno připojit zatěžovací odpor k Uref (pin7), aby LED-ky svítily (1k2 pro Iled=10mA) :wink:

p.s. Tohle návrh je vtipný i tím, že lze vynechat prvky v nastavování RefLo a RefHi. (Ikdyž dodávám, že nastavení je třeba provést volbou R1 a R4).

Porovnání obou způsobů linearizace:

Napsal: 03 bře 2012, 09:17
od cigarkow201
Mam to zkusebne postavene na nepajive desce a termo cidlo simuluji otocnym odporem od tech 300ohmu se pri otaceni a snizovani odporu se postupne rozsvecuji a zhasinaji ledky stim ze ta jedna z pinu 1 prosvecuje az do doby kdy se rozsviti a kdyz se jeste snizi odpor zhasne uplne a ani neprosvecuje cervene led jsem pouzil tyto: http://www.gme.cz/led-kulate-pouzdro/le ... -p511-480/ Udelal jsem i video jak to prosvicuje je tam videt. https://picasaweb.google.com/1094686196 ... 3694373474

Napsal: 03 bře 2012, 10:39
od cigarkow201
Takze jsem podle rady pridal k ledce ktera prosvecovala odpor 2k2 a uz neprosvecuje Budu muset asi pouzit stejne jine ledky ja jsem pouzil hodne svitive ktery porad nejak hodne sviteji i kdyz jsem dal mezi pin 7 a minus odpor4k6 sviteji dost silne.

Napsal: 03 bře 2012, 10:41
od masar
Jo, už to jede.
Co radit - jde o nestandartní chování. Zkus jiný kus LM3914. Pin 9 musí být nezapojený (pro bodový režim) a také by neměl mít žádný svod. Pro tak malý vstupní rozsah napětí je třeba použít velmi dobře vyhlazené napájecí napětí a také dobře filtrované napětí Usig. Takže zkus přidat na filtraci nebo zkus napájení z baterie. :wink:

Jinak bych na tvém místě vyzkoušel zapojení od Hilla v páskovém režimu. Tam nic prosvítat nebude. (Ale je to obejití problému) :wink:

Napsal: 03 bře 2012, 11:19
od cigarkow201
Na zkouseni doma pouzivam a napajim to z baterie: http://www.gme.cz/pb-akumulatory/olovn- ... -p540-203/
pin 9 zapojeny nemam jelikoz by se to rozsvecovalo stejne od cervene. Jinak teda zkusim koupit novy obvod LM3914 jestli nebude prosvedcovat abych tam nemusel mit ten odpor u te ledky. Kondenzatory tam teda zadne nemam pridane.

Napsal: 03 bře 2012, 11:33
od masar
cigarkow201 píše:Na zkouseni doma pouzivam a napajim to z baterie: http://www.gme.cz/pb-akumulatory/olovn- ... -p540-203/...
To je dobrý zdroj, ale pozor na zkraty! :wink:
Jinak si myslím, že se v autě bez dostatečné filtrace neobejdeš. Tak až budeš kupovat ten LM..., kup si i filtrační elektrolyty.
Také bys měl na zapojení aplikovat nějaké měření. Oko je sice dobrý koncový uživatel, ale špatný měřák. :wink:

Napsal: 03 bře 2012, 11:52
od cigarkow201
Kondenzatoru mam doma plnou krabici tak nejaky tam pak pridam a pak to zkusim napojit do auta do pristrojovky co to bude delat. pak jeste prijid jakou pouzit vhodnou svitivost ledek pouzit a pak bych mozna jeste zkusil postavit verzi od procesora tu posledni s tim foto tranzistorem nevim teda kam by bylo vhodne ten tranzistor umistit pak v aute.

Napsal: 03 bře 2012, 12:21
od Milan_F
cigarkow201 píše: jedna ledka posledni cervena slabe prosvecuje porad kde muze bejt problem?
Odstranění svitu Led připojené k pinu č.1.


Mimochodem, kdysi jsem si postavil indikátor napětí aku podle níže uvedeného schématu a asi třikrát mi v něm zdechnul 3914. Příjde mi, že je dosti citlivej na přepěťový špičky (ačkoli byl osazen varistor). Naproti tomu starej dederonskej A277D držel v tom samým autě jak blbej.

Napsal: 03 bře 2012, 12:27
od masar
No vida - a příčina je na světě. Takže další LM3914 již netřeba. :wink:

Napsal: 03 bře 2012, 13:20
od cigarkow201
No takze to prosvecovani je normalni teda a mel bych k ledce dat teda asi 10k odpor jak to tam pisou.

Napsal: 03 bře 2012, 13:36
od masar
Ano, ale může být i menší, pokud to není znát jako zmenšení jasu proti ostatním LEDkám, tedy i těch 2k2.

Kdybys neměl co dělat, zkus to zapojení od Hilla(až na tu linearizaci). Tady máš detailnější schema:
1. Při odporu Rt=300Ohmu nastavit R1 na svit D1
2. při odporu Rt=23Ohmu nastavit R5 na svit D10
:wink: