Hill píše:Jen abychom se z těch bezpečnostních opatření...
Tato diskuse nikam nevede.
Trend naší civilizace je takový, zabývat se věcmi a situacemi, které jsou způsobilé ohrozit zdraví a životy. Vidíš to na vývoji technologií, vývoji logistiky, strategie, všude. Přes obrovské náklady. Proč přes zelený diktát úspory paliv designéři projektujou osobní vozy 2t s 0,5m deformačními zónami ve dveřích? Protože to lidi chtějí a protože se provoz ve vysokých rychlostech zahušťuje.
Jsme tady takoví, upřednostňujeme svoje zdraví, protože jsme si tady takhle stanovili cenu života, jinde a jindy si řeknou, je nás jako sraček a natalita to dohoní, rodičky vrhnou o sto tisíc dětí víc a dvacet tisíc jich doroste do reprodukčního věku. Mně osobně vadí ty ztráty mladých životů i proto, že je nahradí imigrace póvlu, který mi nic neříká a který pomalu eroduje naši kulturu.
Je to dilema mezi pohodlím rychlé dopravy skrz tunely a mezi ekonomickými tlaky, na jednu stranu šílené směrnice, komise na všechno, manažeři tunelů a stratégové bezpečnosti, na druhé straně tlak je eliminovat. Předpisy velí těžkým vozidlům jezdit v tunelech v 100m rozestupech, vjezd cisteren na paliva a chemikálie jen prázdných, na druhou stranu tlaky a ekonomizaci provozu to anulujou.
Nevím jestli s tímhle konkrétním tunelem něco udělají, ale zabývat se tím určitě budou a už se tak děje, viz odkazy výše, i v ČR je taková strategie (nečeká se na eurohujery).
Ono je totiž jinak polovičaté řešení vyrábět deformační blatníky, airbagy, udržovat síť hasičů a první pomoci, když tě na roh nějakého pilíře může poslat kdejaká okolojedoucí fetka a není dost dobře možné, abys jezdil v tanku a 20 km/h.
Když jde něco v budoucnu vyrobit (vyřešit) se stejnými náklady líp, proč se nesnažit to vyrobit líp?