Jaký kondík k zářivce?

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
AmarokCZ
Příspěvky: 2838
Registrován: 20 pro 2006, 01:00
Bydliště: Poličské krystalinikum
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od AmarokCZ »

miroslavkovar píše:Všem mým oponentům k činnosti zářivek při startu s elektronickým předřadníkem doporučuji velmi pečlivé studium na...
No to jsem se pobavil, plácáš tady kraviny o tom, že se trubice nažhaví během desítek ms a pak sem dáš odkaz na materiál, kde se vlákna žhaví 0.8s ... o co jde? Masochismus?
http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!

Uživatelský avatar
miroslavkovar
Příspěvky: 81
Registrován: 10 bře 2012, 01:00

#47 Příspěvek od miroslavkovar »

Mohl bych celou diskusi z mé strany ukončit, nemá totiž smysl polemizovat s těmi, co nechtějí číst to, co by jim objasnilo, že start zářivky s elektronickým předřadníkem není "za studena", ale po řádném nažhavení a to pomocí sériové rezonance, o které jsem psal. To také byl hlavní předmět diskuse. A pokud je někdo "cimprlich" na jediný parametr a to, že místo "několika" desítek ms je to 20 až 80 desítek ms a nevidí ostatní technické aspekty vlastního startu, má smůlu. A pokud je ještě navíc vulgární, nestojí mi za polemiku!

Proto bych ještě jednou a naposledy pro ty, kteří se chtějí startem zářivek s elektronickým předřadníkem zabývat seriózně a chtějí se o tom něco dozvědět, zdůraznil a v odkazu je navedl na str. 3, kde je uvedeno pět bodů požadovaných zásad, ve schématu zapojení bych zdůraznil Cres a Lres, velikost rezonančního proudu oproti jmenovitému proudu za chodu, poměr odporu žhavení při fázi nažhavení, max. zapalovací napětí, případně další.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#48 Příspěvek od Andrea »

Mezi pár desítkama ms a skoro sekundou je dost velký rozdíl, to si to okecávej jak chceš.

AmarokCZ
Příspěvky: 2838
Registrován: 20 pro 2006, 01:00
Bydliště: Poličské krystalinikum
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od AmarokCZ »

Z mé strany je diskuze taky zbytečná, protože moje znalost problematiky je značně vyšší než ta tvoje a přesvědčovat tě o tom, že úsporky startují zastudena je zbytečnost, protože to stejně popřeš.
Výstižně to napsala Andrea ... jestli tu ze sebe chceš dělat idiota, tak pokračuj dále, jde ti to zatím dost dobře. :wink:
http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#50 Příspěvek od Duvsan »

S dovolením, ja by som mal otázku. Počul som o úsporkách, ktoré štartujú "okamžite" a od štartu svietia na plno (nerozsvecujú sa postupne). Čo je za systém?

Ak by ste niekto našli v internetovej predajni úsporky, čo majú štart ošetrený a výkonovo by boli tak 20-23W, mohli by ste dať tip. Viem, že to nebude za 2-3€, ale oplatia sa. Ď

AmarokCZ
Příspěvky: 2838
Registrován: 20 pro 2006, 01:00
Bydliště: Poličské krystalinikum
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od AmarokCZ »

Okamžitý start je buď tím, že je v úsporce zabudovaná i halogenka. Druhá možnost je asi jiné chemické složení náplně trubice, vyřešit toto elektronicky by bylo asi dost nereálné.
http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!

Odpovědět

Zpět na „Poradna“