Napsal: 09 kvě 2012, 00:58
Pokud není USB klíč vidět, nelze nic s pomocí SW hledat, jde o jeho /HW/ závadu
Vše, co potřebujete vědět o elektronice :-)
http://www.ebastlirna.tech/
jef111 napsal(a):jarda píše:Pokud není USB klíč vidět, nelze nic s pomocí SW hledat, jde o jeho /HW/ závadu
Vojtěch Prais píše: Dobrý den,
v posledním čísle PPK je na záchranu dat z poškozeného HDD doporučována firma DataRecovery (www.datarecovery.cz, www.zachrana-dat.cz, www.datarecovery.eu). Bohužel zrovna tuto společnost doporučit ostatním vůbec není dobré. Proč? Zakázky předražené, kdysi i disky záměrně poškozovali (odkazovaná firma TDP OnTrack by měla být v pořádku).
Kdysi v květnu 2010 se mi rozbil disk (Hitachi HTS72323L9A360; Windows - NTFS). Moc jsem ještě počítačům nerozuměl a stránky DataRecovery na mne udělaly dobrý dojem, takže jsem se rozhodl to zkusit. Disk jsem jim odeslal zabalený ve 2,5" antistatickém sáčku spolu s diskem náhradním (na případná obnovená data) zabaleném do novin a obalu od VHS kazety. Diagnostika "zdarma" zněla "těžké softwarové poškození, 8000 Kč" (měl jsem to jako jakýsi studentský program, takže jsem se mohl rozhodnout, jestli za tu cenu záchranu chci). To je pro mne moc, takže jsem řekl, že záchranu nechci. Za diagnostiku bez záchrany si naúčtovali 300 Kč a disky mi přišly oba ve 3,5" sáčku zabaleném v kartonu (můj obal kamsi zmizel). Nainstaloval jsem systém na nový disk a starý odložil.
Asi po roce a půl, když jsem už uměl víc, jsem se rozhodl, že ta data zkusím získat zpět sám. Stáhl jsem si jakýsi live Linux a do něj Test Disk (nemám externí rámeček), do počítače vložil místo nového disku starý a... Stačilo sotva 5 minut u programu a data byla zpátky (ne všechna, ale jistá část zmizela asi kvůli chybě Wubi, takže už nešlo nic dělat a v DR by dopadli stejně). Za zlomek času a naprosto zdarma.
Tohle (nalezeno dole na hlavní stránce) taky nebudí důvěru (pokud by se obrázek neukázala tady, podívejte se do příloh):
Přidávám odkaz na zkušenosti jiných (je toho víc, stačí hledat):
Necitelna partition NTFS 200GB - vysledek!
Myslím, že by nebylo od věci toto napsat někam do příštího vydání. Dobré ohlasy jsem našel třeba na DataHelp, Data112 nebo TDP-Ontrack.
Než něco uveřejníte, tak si to, prosím, ověřte. Myslím, že už jsem vám jednou psal - bylo to kvůli doporučování placeného zálohovacího softwaru, ke kterému existuje bezplatná alternativa.
Ještě se zeptám, odkud tedy berou ty zkušenosti...Ing. Aleš Havlas, redaktor PPK píše:Vážený čtenáři,
právě z toho důvodu, že fakta ověřuje a vycházíme z praktických zkušeností, tak jako zdroj našich článků nepoužíváme pomluvy na stránkách konkurence ani plamenné příspěvky na diskuzních fórech. Navíc průvodní vlastností každé servisní služby je to, že nedokáže uspokojit 100 % svých zákazníků a najde se tedy nemalé množství těch, kteří zůstanou nespokojeni až rozezleni. Takže ač je Váš příběh zajímavý, nevidím důvod z něj dělat nějaké dalekosáhlé závěry, protože je to věc, kterou bylo možné očekávat s pravděpodobností blížící se jistotě. Jinými slovy v časopise doporučujeme vždy podle nejlepšího vědomí a svědomí, ale nemůžeme poskytovat záruku na to, že naše rady pomohou v každé situaci.
Jiný e-mail z Vaší adresy jsem ve svém archivu nenašel, takže k placenému zálohovacímu SW jen obecně: Pokud doporučujeme placený program, je to z toho prostého důvod, že umí něco, co bezplatné programy ne. Opět se může stát, že pro někoho to bude rada nevhodná (záleží na jeho nárocích), ale opět je to rada podle nejlepšího vědomí a svědomí (a založená na praktických zkušenostech).
S pozdravem
Ing. Aleš Havlas, redaktor PPK