Stránka 4 z 4

Napsal: 30 pro 2012, 21:40
od FF
...nehnevaj sa, ale keď si to už napísal toľkokrát, tak by si to už mohol písať aj presne.

Napsal: 30 pro 2012, 21:49
od EKKAR
A ty když jseš někde greenhorn, tak bys mohl nejdřív číst a hledat a ne se hned do každýho na potkání navážet.

Napsal: 30 pro 2012, 21:51
od FF
...a môžeš mi napísať, čo som napísal zle?!

Napsal: 30 pro 2012, 22:05
od Otkundes
Nejde o to, co kdo napsal špatně. Řešil se zde odborný technický problém. Podstatné je, že jedním znakem nabití kvalitního (klasického) olověného článku je vzrůst napětí až na 2,8V při připojeném nabíječi a jmenovitém nabíjecím proudu. Z toho vyplývá, že napětí na šestičlánkové baterii v závěru nabíjecího cyklu, může dosáhnout až 16,8V. A tato informace ve vlákně obsažena byla!

Napsal: 30 pro 2012, 22:18
od BOBOBO
A stále dokola , dokud není kontrola všech článků jsme u hry do nebíčka či peklíčka . :D

Napsal: 30 pro 2012, 22:26
od FF
FF píše:
EKKAR píše:Plně nabitý 6článkový olověný aku má 16,8V
...nesranduj! Plne nabitý Pb 12V štartovací akumulátor má max. 12,8 až 12,9V!
...ale predsa plne nabitý 6 článkový Pb štartovací akumulátor nemá ani zďaleka 16,8V, ale 12,8 až 12,9V a to maximálne...
...16,8V môže dosiahnúť výhradne počas nabíjania a to pri znakoch plného nabitia a 100% stavu akumulátora (a skúseného dozoru, pretože je dávno prekročené plynovacie napätie - teda hrozí niekoľko potencionálnych problémov).

Napsal: 30 pro 2012, 22:44
od Otkundes
Jeden taký "potencionálny problém" som už zažil, keď sa kamarát pri chôdzi okolo bateriek, potkol o drôt. Akumulátor sa mu za to odvďačil: pri výbuchu článku ho zozadu pekne postriekal kyselinou.
Už vieš ako je to s napätím na olovenom akumulátore, tak ďalej nehľadaj vinníka nedorozumenia a daj už pokoj.