Rozdílné otáčky u magnetofonu TESLA B93 a B730

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
micke
Příspěvky: 23
Registrován: 20 dub 2015, 02:00
Bydliště: Martin

#46 Příspěvek od micke »

to je dobry napad, uz som nad tym rozmyslal, doplnujem do profilu, diky :)

Uživatelský avatar
micke
Příspěvky: 23
Registrován: 20 dub 2015, 02:00
Bydliště: Martin

#47 Příspěvek od micke »

tak, mam si dať vyskúšať vymeniť najprv tie prítlačné kladky na obidvoch stranách?

Uživatelský avatar
starecd
Příspěvky: 2662
Registrován: 17 srp 2010, 02:00
Bydliště: kousek od Zlína

#48 Příspěvek od starecd »

Pokud není guma na kladkách tvrdá, zkusil bych je první pořádně očistit isopropanolem(v nouzi technickým lihem), ale pozor, ať nevalí zas i na hřídelku. Ideání by bylo rozdělat, vyčistit, zkontrolovat a zkusit.

Uživatelský avatar
micke
Příspěvky: 23
Registrován: 20 dub 2015, 02:00
Bydliště: Martin

#49 Příspěvek od micke »

más na mysli tuto gumu (oznacil som cerven. šipkami)?
Přílohy
0269_498.jpg
(155.96 KiB) Staženo 70 x

Vla
Příspěvky: 312
Registrován: 09 led 2011, 01:00
Bydliště: Havířov

#50 Příspěvek od Vla »

Kdepak.Myslí tím ty gumové válečky ze strany,jak se dává kazeta.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#51 Příspěvek od Hill »

Ano, tu gumovou kladku (zhruba takto vypadá), co přitlačuje pásek k tónové hřídeli v režimu PLAY.

Rychlost pásku je při přehrávání a záznamu závislá právě na tónovém hřídeli, potažmo otáčkách setrvačníku. Tónová hřídel je tvořená jeho osou.
Když pásek podkluzuje, rychlost neudrží.

Uživatelský avatar
micke
Příspěvky: 23
Registrován: 20 dub 2015, 02:00
Bydliště: Martin

#52 Příspěvek od micke »

aha.. diky, ze mate so mnou trpezlivost :)

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#53 Příspěvek od xsc »

Já si myslím, že to kladkou nebude, to by se to v každé mechanice chovalo aspoň trochu jinak. Jestli je rychlost v obou mechanikách stejná - stejně velká, bude chyba v jejím nastavení. On je tam skutečně motor, který se používal i v dvojrychlostních modelech, ale osazoval se i do modelů jednorychlostních. Je zapojen obvykle tak, že na krajních přívodech je napájení a prostřední dva přívody jsou pro nastavení rychlosti. Z fotky je vidět, že přívody od motoru jsou společně s přívody od spínacího kontaktu svedeny do jednoho konektoru na desce, bohužel deska už celá vyfocená není. Zkontroloval bych, jestli mezi přívody na motoru není zkrat (stačí jeden oddělený drátek z lanka). Když ne, zaměřil bych se na desku. Někde v blízkosti konektoru bude trimr na nastavení rychlosti. Možná s ním někdo pootočil. Při ztrátě kontaktu se to většinou točí pomaleji.

Uživatelský avatar
micke
Příspěvky: 23
Registrován: 20 dub 2015, 02:00
Bydliště: Martin

#54 Příspěvek od micke »

pokusim sa este teda vyfotit celu dosku a dam ju tu :)

Uživatelský avatar
micke
Příspěvky: 23
Registrován: 20 dub 2015, 02:00
Bydliště: Martin

#55 Příspěvek od micke »

foto dosky :)
Přílohy
P4140015.JPG
(189.29 KiB) Staženo 79 x
P4140012.JPG
(188.59 KiB) Staženo 71 x
30042011561.JPG
(232.62 KiB) Staženo 84 x
30042011552.JPG
(298.17 KiB) Staženo 70 x

Uživatelský avatar
starecd
Příspěvky: 2662
Registrován: 17 srp 2010, 02:00
Bydliště: kousek od Zlína

#56 Příspěvek od starecd »

Věštecká koule nic nevyvěštila, avšak trimr může být i z druhé strany desky s možností nastavení rychlosti sestaveného přístroje. Jinou možností může být, že přítlačná kladka nedotlačuje pásek na tónovou hřídel. a další může být poškozený regulátor otáček uvnitř motorku. Takže bych to dal někomu, kdo tomu rozumí.

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#57 Příspěvek od xsc »

Ještě jedna možnost - není ten trimr přímo na motorku, pod přívody?

Uživatelský avatar
starecd
Příspěvky: 2662
Registrován: 17 srp 2010, 02:00
Bydliště: kousek od Zlína

#58 Příspěvek od starecd »

Trimr na desce s vývody bude, ale nevypadá to, že se v něm někdo šťoural, takže spíš něco odpáleného.

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#59 Příspěvek od xsc »

Stačí, kdyby byl přimáčklý ke kostře motoru. Nemyslím trimr uvnitř desky, ale už jsem viděl konstrukci, kde dali malý plošňák s trimrem na ty dva regulační vývody.
Naposledy upravil(a) xsc dne 23 dub 2015, 11:25, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#60 Příspěvek od Hill »

Ale kdepak: koukněte na řemínky od motoru k setrvačníkům: tam má být čtvercový průřez, tak běžně 1,2x1,2 mm, maximálně 1,5x1,5 mm.
Jenže já tam vidím kulatý o průměru asi tak 2 mm, možná víc, k tomu bližšímu setrvačníku. Ta mechanika musí být rychlejší, než druhá, k níž je náhon řemínkem tenčím.
Tak tlustý kulatý řemínek ani nemůže totiž zapadnout hlouběji do V-drážky na řemeničce.
Na setrvačníkách se průměr zvětší jen lehce, zato na malé řemeničce motorku to, odhaduji, bude dělat zvětšení průměru kontaktní kružnice nejméně o 30% (což znamená, že to přehrává o téměř kvartu výše), a to počítám odhadem s vnitřním průměrem řemeničky motorku 5 mm.
Jestli má ta řemenička průměr jen 4 mm, je to ještě horší - zrychlení bude o další půltón až celý tónový interval vyšší. Přitom na barvě zvuku a rytmu poznáš často už pouhý čtvrttón, to jsou 3% rychlostní odchylky.

Obávám se, že i kdybys někde na druhé straně desky našel trimr na nastavení otáček, nebude ti jeho rozsah stačit, navíc každá mechanika teď potřebuje jiné. Dej tam řemínky, jaké tam patří - především stejného průřezu.
Jinak poběží každá mechanika jinou rychlostí a celé seřizování bude k ničemu.

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“