Stránka 4 z 6

Napsal: 21 dub 2015, 23:04
od micke
to je dobry napad, uz som nad tym rozmyslal, doplnujem do profilu, diky :)

Napsal: 22 dub 2015, 18:14
od micke
tak, mam si dať vyskúšať vymeniť najprv tie prítlačné kladky na obidvoch stranách?

Napsal: 22 dub 2015, 18:27
od starecd
Pokud není guma na kladkách tvrdá, zkusil bych je první pořádně očistit isopropanolem(v nouzi technickým lihem), ale pozor, ať nevalí zas i na hřídelku. Ideání by bylo rozdělat, vyčistit, zkontrolovat a zkusit.

Napsal: 22 dub 2015, 18:34
od micke
más na mysli tuto gumu (oznacil som cerven. šipkami)?

Napsal: 22 dub 2015, 19:35
od Vla
Kdepak.Myslí tím ty gumové válečky ze strany,jak se dává kazeta.

Napsal: 22 dub 2015, 20:02
od Hill
Ano, tu gumovou kladku (zhruba takto vypadá), co přitlačuje pásek k tónové hřídeli v režimu PLAY.

Rychlost pásku je při přehrávání a záznamu závislá právě na tónovém hřídeli, potažmo otáčkách setrvačníku. Tónová hřídel je tvořená jeho osou.
Když pásek podkluzuje, rychlost neudrží.

Napsal: 22 dub 2015, 20:22
od micke
aha.. diky, ze mate so mnou trpezlivost :)

Napsal: 22 dub 2015, 22:59
od xsc
Já si myslím, že to kladkou nebude, to by se to v každé mechanice chovalo aspoň trochu jinak. Jestli je rychlost v obou mechanikách stejná - stejně velká, bude chyba v jejím nastavení. On je tam skutečně motor, který se používal i v dvojrychlostních modelech, ale osazoval se i do modelů jednorychlostních. Je zapojen obvykle tak, že na krajních přívodech je napájení a prostřední dva přívody jsou pro nastavení rychlosti. Z fotky je vidět, že přívody od motoru jsou společně s přívody od spínacího kontaktu svedeny do jednoho konektoru na desce, bohužel deska už celá vyfocená není. Zkontroloval bych, jestli mezi přívody na motoru není zkrat (stačí jeden oddělený drátek z lanka). Když ne, zaměřil bych se na desku. Někde v blízkosti konektoru bude trimr na nastavení rychlosti. Možná s ním někdo pootočil. Při ztrátě kontaktu se to většinou točí pomaleji.

Napsal: 23 dub 2015, 08:39
od micke
pokusim sa este teda vyfotit celu dosku a dam ju tu :)

Napsal: 23 dub 2015, 09:12
od micke
foto dosky :)

Napsal: 23 dub 2015, 09:42
od starecd
Věštecká koule nic nevyvěštila, avšak trimr může být i z druhé strany desky s možností nastavení rychlosti sestaveného přístroje. Jinou možností může být, že přítlačná kladka nedotlačuje pásek na tónovou hřídel. a další může být poškozený regulátor otáček uvnitř motorku. Takže bych to dal někomu, kdo tomu rozumí.

Napsal: 23 dub 2015, 10:28
od xsc
Ještě jedna možnost - není ten trimr přímo na motorku, pod přívody?

Napsal: 23 dub 2015, 10:59
od starecd
Trimr na desce s vývody bude, ale nevypadá to, že se v něm někdo šťoural, takže spíš něco odpáleného.

Napsal: 23 dub 2015, 11:24
od xsc
Stačí, kdyby byl přimáčklý ke kostře motoru. Nemyslím trimr uvnitř desky, ale už jsem viděl konstrukci, kde dali malý plošňák s trimrem na ty dva regulační vývody.

Napsal: 23 dub 2015, 11:24
od Hill
Ale kdepak: koukněte na řemínky od motoru k setrvačníkům: tam má být čtvercový průřez, tak běžně 1,2x1,2 mm, maximálně 1,5x1,5 mm.
Jenže já tam vidím kulatý o průměru asi tak 2 mm, možná víc, k tomu bližšímu setrvačníku. Ta mechanika musí být rychlejší, než druhá, k níž je náhon řemínkem tenčím.
Tak tlustý kulatý řemínek ani nemůže totiž zapadnout hlouběji do V-drážky na řemeničce.
Na setrvačníkách se průměr zvětší jen lehce, zato na malé řemeničce motorku to, odhaduji, bude dělat zvětšení průměru kontaktní kružnice nejméně o 30% (což znamená, že to přehrává o téměř kvartu výše), a to počítám odhadem s vnitřním průměrem řemeničky motorku 5 mm.
Jestli má ta řemenička průměr jen 4 mm, je to ještě horší - zrychlení bude o další půltón až celý tónový interval vyšší. Přitom na barvě zvuku a rytmu poznáš často už pouhý čtvrttón, to jsou 3% rychlostní odchylky.

Obávám se, že i kdybys někde na druhé straně desky našel trimr na nastavení otáček, nebude ti jeho rozsah stačit, navíc každá mechanika teď potřebuje jiné. Dej tam řemínky, jaké tam patří - především stejného průřezu.
Jinak poběží každá mechanika jinou rychlostí a celé seřizování bude k ničemu.