Napsal: 07 kvě 2013, 15:03
Tak to by mne opravdu zajimalo... Hlavne jak je resen ten pohon a konstrukce motoru aa prevodu.... Jestli je to jakoby jeden kus dilu anebo je to zvlast. Dikess
Vše, co potřebujete vědět o elektronice :-)
http://www.ebastlirna.tech/
Že by to bylo to, o čem mluvil prodavač u Stigy?Jednoduše se dají ot řídit předřadným R nebo jemněji pomocí Barkhausenova zapojení s proměnným děličem pro kotvu (potenciometr paralelně ke kotvě, jezdec k jednomu uhlíku).
Proud tekoucí při běhu naprázdno paralelním odporem (jakoby bočník kotvy) zesiluje indukci budicího pole, tím omezuje otáčky a zabraňuje přetočení.
U malých motorů se může měnit i počet závitů budícího vinutí. Oslabení bud. pole -> zvýšení otáček.
Dnes se uplatňuje hlavně elektronická regulace napětí pro kotvu fázovým spínáním tranzistorů, tyristorů nebo triaků.
1f sér. motory jsou i pro velké výkony - s komutačními póly a kompenzačním vinutím...
Mě se 15 kg nezdá moc, třeba plechové ALKO má skoro 30 kg, a já spíš řeším dilema, jestli není nejlehčí plechovica (Dolmar EM 41 nebo STIGA Collector 46 EL) 23/24 kg pro ženskou moc (ale zase plech je plech)?tatramacek píše:Ta Stiga je tady: http://www.youtube.com/watch?v=TEwF_WavnCY
Libi se mi ale tech 15.8 kg se mi zda byt moc.... I kdyz to Alko ma 19kg.
Co se tyce te regulace.. Zpetnovazebni regulaci bych tam necpal... Klasicky regulator ze stareho luxu... Jaky mate na tu Stigu nazor ? Docela mne ucarovala...
Jinak ma !!!!1800Watt!!!! To musi byt masivni motor