Přepínání Y/D 3F motoru kompresoru

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#46 Příspěvek od ladislavmuzik »

Já jen vím, že tenhle jistič vypadával už jako nový při zapínání svářečky KS250. To jsem vyřeši odporem zapojeným v sérii, který překlene stykač. Je možné že je ten jistič třeba zmetek?

Uživatelský avatar
somalecek
Příspěvky: 7
Registrován: 16 pro 2006, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od somalecek »

nemáte někdo rozkres z návodu z kterých dílů je poskládán odlehčovací venitl? Je v něm jehlička, kulička (nevím jakého průměru), a nevím jeslti tam nepatří i pružinka. Někdo do toho ventilu v minulosti vrtal a ventil nefunguje jak má.

Uživatelský avatar
Drakoush
Příspěvky: 116
Registrován: 18 říj 2012, 02:00
Bydliště: Nitra, Slovensko

#48 Příspěvek od Drakoush »

AHoj, skús sa spýtať tu: http://www.kompresory-info.sk/product/k ... sk-75-172/
Repasujú kompresory. Ako vidieť, len samotný kompresor stojí cca. toľko, čo nový schneider rovnakých, alebo aspoň približných parametrov. Po generálke je to znova kompresor na dva životy.
Poistky sa opravujú klincom, istič sa obíde prepojkou, ak všetko zlyháva je potrebné urobiť nanovo rozvody, pokiaľ možno od elektrární, kontrolka signalizujúca poruchu sa odpája... Závity sa režú vrtačkou.

Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#49 Příspěvek od ladislavmuzik »

Je tam jen tyčka a kulička pružinku zastává tlak vzduchu. Ventil se nastavuje tím jak ho zašroubuješ dovnitř. Kulička má tak 3 až 4 mm jde jen o to, aby kolem ní mohl proudit vzduch a aby nepropadla dírou kterou má ucpat.

Uživatelský avatar
milan222
Příspěvky: 1460
Registrován: 20 črc 2009, 02:00
Bydliště: trutnov

#50 Příspěvek od milan222 »

tento problém hravě vyřeší člověk za deset minut, když z hřebíků veme všechny prodlužovačky, hodí je ku kompresoru, a nechá napájení kompresoru projít třeba sto metry šnury. pak se kompresor rozebíhá bez vyrážení jističe.
mám cirkuli s 4kW motorem, a rozjezd trvá deset vteřin.
taky by neuškodilo změnit převodový poměr. dát menší řemenici na motor, když evidentně fouká až moc.
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY

Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#51 Příspěvek od ladislavmuzik »

Spojení motoru a kompresoru je hardi spojkou a hlavní problém je že ten motor neni rozběhovej.

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#52 Příspěvek od palmalsport »

Co to je "rozběhovej motor" ?

Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#53 Příspěvek od ladislavmuzik »

Na štítku motoru je napsáno Y/D nebo jenom D nebo jenom Y.

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#54 Příspěvek od palmalsport »

No ono to s těma motorka je trošičku jinak. Ale rozhodující je údaj na výrobním štítku. :)

Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#55 Příspěvek od ladislavmuzik »

Zkusim ho vyfotit.

Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#56 Příspěvek od ladislavmuzik »

Tak po dlouhé době jsem se opět pustil do kompresoru a koupil jsem tohle http://aukro.cz/show_item.php?item=3699065934 tak jsem na to zvědav. Snad ten průtok bude stačit. :D

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#57 Příspěvek od kbulda »

No a budeš k tomu ještě dělat napáječ 24 V DC. Proč jsi nekoupil solenoid 230 V AC ? Měl by jsi jednodušší zapojení.

Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#58 Příspěvek od ladislavmuzik »

Problém je sehnat ventil s tímhle průtokem. Podle toho průtoku uvedeného v datovým listu to taky žádná sláva nebude, ale musim to vyzkoušet. Protože větší ventil podle mě za tyhle peníze neseženu. Otvor má průměr 1 a 1/2 palce, ale potom se to vevnitř zužuje. A většinou pro sepnutí 24 V cívky stačí i 12 V a takový zdroj je dnes skoro všude. Já vidím problém spíše v připojení toho vzduchu. Jinak máš určitě pravdu že s 230 V cívkou by to bylo snažší.

Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#59 Příspěvek od ladislavmuzik »

Ještě se zeptám jak je to teda s tím rozběhem u motorů, které mají na štítku napsáno 380 D (můj případ). A u motorů který mají 230/380 Y/D nebo jak je to tam přesně. Pomůže vám když ten motor nafotím?

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#60 Příspěvek od Eleman »

Motor 380 D je určen při zapojení do trojúhelníku pro běh na 3x380(400)V. Jsou-li jeho cívky vyvedeny na svorkovnici (6 svorek) je možný jho rozběh systémem Y/D.
Motor 380(400)Y/230D, lze připojit na 3x380(400)V zapojený pouze do hvězdy (Y) a není možný jeho rozběh systémem Y/D. Při zapojení do D ho lze provozovat pouze v síti 3x230V.
Dej sem fotku štítku a svorkovnice toho motoru.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“