Vyhrabal som toto staré vlákno keďže som si nemyslel že si moja otázka zaslúži vlastné...
Nevedel by niekdo rozmery gumového obloženie na zotrvačník sonetíka ? (Dvoj rychlostneho až teda je tam nejaký mechanický rozdiel).
Niekdo mi povedla že roky ich servisoval a dali sa tie obloženia kúpyť ako diel. Mňa by zaujimali rozmery toho obloženia až by ich niekdo poznal. Mám možnosť si to dať vyrobiť na gumosústruhu.
Pre tých ktorý riešite jamky:
Riedidlo C6006 a glicerin si treba nakúpiť. C6006 je 70% toluen, je to avšak lacnejší zdroj toluenu ktorý tú prácu vykonáva.
Guma predpokladám podobná EPDM na tom sonetovy je mizerne odolná voči toluenu a zacne napúchať. Tak treba použiť toluen alebo C6006 mierne zvyšenej izbovej teploty a na handričku si dat a utierať to.
Ak sa vám nechce trápiť so spiatočným lepením tej gumy tak treba byť opatrný aby to nenapuchlo až pri oceli. Zatiaľ sa mi tá guma VŽDY vrátila do pôvodného stavu.
Pri zotieraní z toho bude liezť čierny hnus. Netreba sa báť treba to riadne utrieť a uistiť sa že to naozal nasalo.
Ja som ten zotrvák dal do vrtačky a pomaly otáčal.
Potom gumu utrieť do čista s IPA, a nariediť si glicerin tiez v IPA a potrieť gumu.
Riediť preto lebo povrchové pnutie glicerinu je hrôza a nechce to kryť tak IPA zaistí rovnomernú vrstvu glicerinu. Dá sa použiť aj lieh. Je to skoro prakticky postup oživenia závesov repro. Len sa toho netreba báť a ísť do toho.
Rovnaký postup môžete aplikovat na kladku. Tá je z mega mäkkej gumy z ktorej mám pocit že strašne moc by ťahala. Sonet je jediný magnetofón o ktorom viem ze je schopný bezproblémovo pásku zmasakrovať.. toho mechanika B700 alebo B4 schopná nieje..
Vedlajší efekt tohoto "treatment"u je to že guma ostane potom mäkšia. Tak motor určite nebude preklzovať ani trocha .
Sonet Duo ANP 210 opravy
Moderátor: Moderátoři