Povinné měřeni tlaku v pneu

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#46 Příspěvek od Celeron »

EKKAR píše: Dokonce ani automatickou převodovku nebo tempomat nemám - a ani je nechci. Asi jsem za blbce a za exota, ale já bych si s těma berličkama už nepřipadal jako ten, co ŘÍDÍ - ale jako ten, co je řízen ...
No já měl růžovou skládanku Permis de conduire na auťák a mašinu už v 17 letech, jen u auťáku bylo na poslední stránce skládanky v poznámce "platí od xx.xx.xxxx". :wink:
Takže taky konzerva. :) Ale můžu ti říct, že už před 7 lety lenost zvítězila nad šaltrpákou (jen občas si zapádluju) a používání tempomatu 40/60/90 mě už nejmíň 5x zachránila před flastrem, bodama a možná i papírama za recidívu.
:oops:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#47 Příspěvek od TAKJAN »

Taky tak, ale 60/100/........

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#48 Příspěvek od _luky_ »

Jestli mě paměť neklame, tak povinné měření tlaku v pneu bylo vysvětlováno nikoli bezpečností posádky, ale ekologií. Protože auto na podhuštěných pneumatikách má vyšší emise a tak by kvůli tomu zemřela miliarda lidí ročně.

Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od jiriS »

Správný tlak je ekologický nejen pro optimální spotřebu, ale i opotřebení vlastních pneumatik.
Podle mě jde hlavně o kšeft- jak zvýšit cenu vozů a přitom vyřadit levnější konkurenci oklikou přes předpisy nebo normy.
Jirka

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#50 Příspěvek od Standa99 »

Koho chceš vyřadit, když to musí mít všechny nové auta. Akorát může být i varianta s nepřímým měřením.
A jak už jsem napsal, tak časem to může být za normální ceny a v tu chvíli to bude šikovný pomocník, kde informace o počínajícím defektu může být užitečná. To že se tu objeví kecy o četnosti defektů je druhá věc, ale někdy se to hodit může. Nebo se na ty tlaky podívá i ten, kdo je kontroluje akorát 2x ročně při přezouvání a když se ochladí, tak vezme kompresor a dotlačí to.
Naposledy upravil(a) Standa99 dne 21 říj 2015, 22:57, celkem upraveno 1 x.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od Lukas-Peca »

Pár senzorů žádnou automobilku nevyřadí, ale obecně tyhle ekokraviny prospívají velkým koncernům. To samé nové ekomotory, které by si jinak nikdo nekoupil, protože jsou po všech stránkách mizerné, ale automobilky je stejně musí vyvíjet kvůli euronormám.

Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od jiriS »

Pokud si jako automobilka (např.VW Group, popř. v součinnosti s frantíky apod.) vyvinu měření tlaku v pneu a prosadíme to společně do (euro)předpisů, mám náskok ve vývoji a tudíž mohu být dražší, než je nutné.
Jirka
Edit: VW apod. jsem použil jen jako příklad.

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#53 Příspěvek od Standa99 »

Už jsem tu 2x dal odkaz na wikipedii, kde je jasné, že ta směrnice byla vydaná 13.7.2009 pro auta vyrobená po 1.11.2014. Tohle nebylo nic narychlo, aby se to nedalo stihnout a někdo tahal za kratší konec. Jinak v USA to samé platí už od roku 2006.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“