TESLA MODEL S
Moderátor: Moderátoři
Za to čuchať benzínové smradliaky môžeme že.Dobre nastavený dieslak nečmudí.rnbw píše:Do mesta je elektromobil dobry, ked si ho ma clovek kde nabijat. Urcite lepsi ako nafta. Ten 🤐 trend, co sem prisiel z FR a DE, ze kazdy si kupuje "ekologicky" naftovy motor a jazdi s tym po meste, sposobil, ze sa uz na ceste neda ani dychat. Snad to teraz po odhaleni skutocnych emisii skonci.
Dominic> U dieselu nejde jenom o saze, víme???
Ten odporný kyselý smrad co se line z moderního dýzlu jsou emise NOx...
Kromě N2O, jsou všechny ostatní oxidy dusíku toxické (celkem je jich 5) , mají korozivní účinky, atd.
Po městě jezdím se svým vozidlem na LPG skoro pořád se zapnutou vnitřní cirkulací. Protože ten smrad od dýzlů se nedá vydržet. Dýzl se má točit v lodi, ve vlaku, v náklaďáku...ale ne v hustém městském provozu v osobním autě.
Ten odporný kyselý smrad co se line z moderního dýzlu jsou emise NOx...
Kromě N2O, jsou všechny ostatní oxidy dusíku toxické (celkem je jich 5) , mají korozivní účinky, atd.
Po městě jezdím se svým vozidlem na LPG skoro pořád se zapnutou vnitřní cirkulací. Protože ten smrad od dýzlů se nedá vydržet. Dýzl se má točit v lodi, ve vlaku, v náklaďáku...ale ne v hustém městském provozu v osobním autě.
Smrdí aj ked tahá cez krúžky olej alebo ked su vydraté vodítka ventilov,tento stav prichádza u benzínov omnoho skôr,ked su podpálené ventily nižšia kompresia vtedy tiež nespáli všetku zmes.Navyše benzínový motor ma menšiu účinnosť ako diesel.Mne dvojková octávia 1.9tdi štartuje v zime lepšie ako benzináky a to ani nezahulí za to benzináky naštartujú na bohatú zmes (dnes ešte tomu niekdo hovorí sytič).A to niekedy musím čuchať ked škrabem okno.
Vôňa benzínu je oveľa lepšia ako smrad z diesla. To je len môj názor. Ja by som "traktor" na dvore nechcel. Benzíňak je tichší. Ale každý podľa svojho gusta.
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Pozdravuje Vás Martin
Klasicka flamewar dvoch skupin zmagorenych ludi
Smrdia OBOJE, aj benziny, aj diesle, mne osobne ovela viac smrdia benziny, hlavne ak katalizator nefunguje, je mi z toho na grcanie, ale diesle tiez smrdia, tak hnusne stiplavo, niektore viac, niektore menej, ale smrdia logicky vsetky spalovacie motory a vypustaju humus do ovzdusia. Dominic, ty si sa v tej Tesle tiez ocividne v zivote neviezol, inak by si taku somarinu nenapisal, ze hocijaky dieslak je lepsi ako elektromotor - nova Tesla ma teraz dva elektromotory a zrychlenie z nula na sto za 2.8s, ukaz mi, aky dieslak sa tomu vyrovna
Len nezabudaj, ze ta Tesla je bezne seriove auto, ziadny upraveny monster-truck s niekolko tisic konmi
Ale uplne bude stacit, ak sa prevezies na tej obycajnej tesle s jednym 400k motorom, budes velmi prekvapeny, co som sa naposledy viezol napriklad v Porsche, tak sa to neda ani zrovnavat
A tie donekonecna omielane nezmysly o tom nabijani uz je zbytocne opakovat, ziadne uholne elektrarne, ziadne zalohovanie solarov v noci - nie je ziadny problem nabijat cez den, ked je kazdy v praci, plus rovnako dementna je poziadavka natankovania do dvoch minut - kazdy iba na hajzli stravi ovela viac casu, kazdy jeden sa ide najest atd, takze nie je problem dobijat hocikedy, ked clovek zrovna nejazdi, casu sa na to najde vzdy viac nez dost ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jaj a ze kym nepojdu na elektrinu lietadla, tak dovtedy elektromobily nemaju zmysel - to je co za 🤐? Lietadiel lietaju tisice, aut su desiatky milionov, okrem toho kazde znizenie produkcie humusu do ovzdusia ma zmysel, vzduch dychaju vsetky bytosti bez rozdielu...ak uz ma byt pouzivanie elektriny podmienovane, tak urcite nie s ohladom voci inemu prostriedku, ale logicky iba obtiaznostou realizacie - a ta je uz v osobnych autach prakticky vyriesena, ako motormi, tak akumulatormi, na bezne pouzitie viac nez dostatocne - aj ludia, ako napriklad ja, pracujuci v zahranici, tak potrebuju jazdit naozaj dlhe trasy iba parkrat do roka, nejake to zdrzanie pri nabijani sa da v pohode prezit...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jaj a ze kym nepojdu na elektrinu lietadla, tak dovtedy elektromobily nemaju zmysel - to je co za 🤐? Lietadiel lietaju tisice, aut su desiatky milionov, okrem toho kazde znizenie produkcie humusu do ovzdusia ma zmysel, vzduch dychaju vsetky bytosti bez rozdielu...ak uz ma byt pouzivanie elektriny podmienovane, tak urcite nie s ohladom voci inemu prostriedku, ale logicky iba obtiaznostou realizacie - a ta je uz v osobnych autach prakticky vyriesena, ako motormi, tak akumulatormi, na bezne pouzitie viac nez dostatocne - aj ludia, ako napriklad ja, pracujuci v zahranici, tak potrebuju jazdit naozaj dlhe trasy iba parkrat do roka, nejake to zdrzanie pri nabijani sa da v pohode prezit...
No kludne ich moze byt aj viac, ja osobne nemam nic proti novinkam, nech niekto pride s este inym riesenim, budem len rad
Len je ironia, ze cele desiatky rokov ludia obvinuju ropne lobby z nicenia pokroku, a ked su na svete konecne seriove vyrobky, dotiahnute do pouzitelneho stavu, zrazu to nie je ziadna ropna lobby, ale obycajni ludia, ktori ich odsudzuju vobec bez toho, aby mali moznost ich vyskusat
A co sa tyka ceny, ze su drahe - kazda novinka je draha, kazdy si dobre pamata prichod plaziem - vsetci z nich boli hotovi, no boli nedostupne, a tie flamewary medzi LCDckarmi a plazmarmi - a aha, onedlho si ju kupil hocikto a dnes uz ich nikto nechce a skoncili, su ovela lepsie telky za dostupne ceny
Takze taky moze byt osud flamewaristov, ani sa nenazdaju, a zrazu sa nemaju coho zastavat ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
No ano - peníze jsou vždycky až na prvním místě. Bude-li elm za cenu běžného auta a s garancí na aku min. 10 let, beru. Zatím to tak není.
Zejména mám velké pochybnosti o výdrži aku. Reklamní kecy firem je jedna věc, druhá jsou reálné zkušenosti. Třeba v noteboocích je už celkem sofistikovaný battery management a každý ví, jaká ta výdrž je. Ale pokrok nezastavíš, časem se třeba dočkáme. Je vidět velký boom třeba v oblasti elektrokol, kde je cena přece jen příznivější.
Zejména mám velké pochybnosti o výdrži aku. Reklamní kecy firem je jedna věc, druhá jsou reálné zkušenosti. Třeba v noteboocích je už celkem sofistikovaný battery management a každý ví, jaká ta výdrž je. Ale pokrok nezastavíš, časem se třeba dočkáme. Je vidět velký boom třeba v oblasti elektrokol, kde je cena přece jen příznivější.